Skocz do zawartości

Powłoka ceramiczna


m0cna

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio rozkminiam kładzenie powłoki ceramicznej na karoserię samochodową i przyszło mi na myśl, że możnaby tak zabezpieczyć też ramę roweru. Czy ktoś z was stosował już taki patent? Ma to sens? I co w przypadku lakieru matowego?

Edytowane przez m0cna
Odnośnik do komentarza

Zależy do czego się używa roweru, jeżeli jest to rower zadbany wychuchany i nie katowany po lasach i bajkparkach to moim skromnym zdaniem ma to sens. Tylko kwestia kosztów. Dobrej jakości specyfiki są pakowane w ilościach wystarczających na cały samochód, a jest to koszt kilkuset złotych, więc wydaje mi się że jak na zabezpieczenie roweru to dość sporo. 

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Wojtek napisał:

Zależy do czego się używa roweru, jeżeli jest to rower zadbany wychuchany i nie katowany po lasach i bajkparkach to moim skromnym zdaniem ma to sens.

Wówczas jest to "wieszak" nie rower.  A skoro wisi na ścianie w domu to przed czym go zabezpieczać? Przed kurzem? 😉

Dla mnie to przerost formy nad treścią ale broń Boże nie krytykuje.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, PrzeLuka napisał:

Wówczas jest to "wieszak" nie rower.  A skoro wisi na ścianie w domu to przed czym go zabezpieczać? Przed kurzem? 😉

Trudno się sprzeczać, ale nie wszyscy katują rowery. Np uważam, że takie zabezpieczenie na rower szosowy się nadaje, na rower wycieczkowy tak samo. Ceramika ma to do siebie, że kurz się jej nie łapie a woda szybko spływa, więc rower został by zdecydowanie dłużej czysty. Problem tylko z kosztem, ale tu już się powtarzam. 

Odnośnik do komentarza

Autor rozważa nałożenie ceramiki na karoserię samochodu, a przy okazji na ramę roweru, więc koszt można tutaj pominąć.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Przy okazji samochodu, jak tylko wystarczy preparatu to jak najbardziej. Tylko właśnie zastanawia mnie ten matowy lakier. Może to źle wyglądać. Wypróbuj dla testów na jakimś niewidocznym miejscu, hmm ale znowu z drugiej strony czas będzie ograniczony. Będziesz sama nakładała czy samochód leci do jakiegoś zakładu.  

Odnośnik do komentarza

Ja takie "przy okazji" robiłem na zwykłym Curtisie z niemieckiego Aldika. Ale szału nie było. Tam akurat lakier i tak był półmatem, ale błoto zostawało tak samo, a z tym spływaniem wody to też różnie bywało. Na początku jeszcze jakoś, ale dość szybko przestała spływać. katowany nie był, kamolcami nie dostawał, ale myślę, że też by odprysnęło, bo ceramika dość krucha… Na obecnym na pewno bym tego nie powtarzał, bo albo czasu, albo kasy trzeba dużo, a efekt mizerny.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Wojtek napisał:

Będziesz sama nakładała czy samochód leci do jakiegoś zakładu.  

Na razie robię rozpoznanie. W zakładzie drogo, ale pewniej. Samemu jest dość trudno doczyścić i wypolerować lakier przed położeniem ceramiki. Chociaż ja lubię sama coś zrobić.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, m0cna napisał:

Na razie robię rozpoznanie. W zakładzie drogo, ale pewniej. Samemu jest dość trudno doczyścić i wypolerować lakier przed położeniem ceramiki. Chociaż ja lubię sama coś zrobić.

Dokładnie, przygotowanie powierzchni to dość pracochłonna czynność. 

Odnośnik do komentarza

Wykonujemy takie powłoki na rowerach. Zainteresowanie jest ogromne. Oczywiście 95% przypadków to rowery szosowe wysokiej klasy. W przypadku rowerów MTB również zabezpieczamy lakier, ale w systemie łączonym, tzn. samoregenerująca się folia oraz warstwa ceramiczna. Dla samego łatwego czyszczenia warto to zrobić. Brud prawie spływa sam

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 28.06.2019 o 16:09, Absolutebikes napisał:

Wykonujemy takie powłoki na rowerach. Zainteresowanie jest ogromne. Oczywiście 95% przypadków to rowery szosowe wysokiej klasy. W przypadku rowerów MTB również zabezpieczamy lakier, ale w systemie łączonym, tzn. samoregenerująca się folia oraz warstwa ceramiczna. Dla samego łatwego czyszczenia warto to zrobić. Brud prawie spływa sam

 

Ha ha ha . Przy okazji zostało trochu i nałożyłem na rower Ceramic Pro Light. Błoto i tak oblepiało rower , przez pierwsze dwa mycia fakt ładnie spływało . Potem żadnej różnicy. Na samochodzie to samo . Dla mnie wosk Collinite ma lepszą trwałość niż ta niby ceramiczna powłoka. Na rower tyrany po górach i błocie totalnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, pecio napisał:

Dla mnie wosk Collinite ma lepszą trwałość niż ta niby ceramiczna powłoka.

No ja stosuję i jedno i drugie.Powłoka kwarcowa CQuartz UK Edition 3.0. Po 2 dniach właśnie Collinite i jest idealnie.Błoto nawet zmarznięte schodzi elegancko 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...