Skocz do zawartości

Stukanie w przedniej piaście

Rekomendowane odpowiedzi

Shimano Szaje. 

Mam problem (wieczny 😤) z moim Krossem. Od jakiegoś czasu coś mi stuka w piaście. Metaliczne stukanie, regularne, przy nierównościach zamienia się w nieregularne, po przechylaniu roweru na jedną stronę nasila się. Pierwsza moja myśl to były zaciski. M315 to dość słaby model i klocki są montowane na zawleczkę i przy skrzywionej lekko tarczy mogą zahaczać. Wyciągnąłem klocki przejechałem kilkaset metrów stuki nie ustały, zdjąłem cały zacisk i za pomocą opasek przymocowałem go do widelca, przejechałem kilkaset metrów stuki jak były są. Rozebrałem piastę bo myślałem że może kulka wypadła i tłucze, nasmarowałem stuki zostały i w tym momencie skończyły mi się pomysły na to co może być przyczyną. Nie znam się na stopniu zużycia bieżni oraz konusów. To ostatnia myśl jaka mi przychodzi do głowy. Dźwięk przypomina tłuczone kulki. Piasta joytecha, jakiś najtańszy model, z tyłu już wymieniłem na Shimano Alivio bo oryginalny Joytech przepuszczał na bębenku. Myślałem że na przód zwykły joytech wystarczy a tu takie cyrki. Nagrałem dwa filmy ukazujące problem. Może ktoś ma pomysły na to co to może być. 

Szprychy? Zdejmij koło, wyjmij szpilkę/zamykacz, zaprzyj koło o ścianę ośką i naciśnij obiema rękami na obręcz. Jak strzela to masz winnego.

W dwóch rowerach to przerabiałem. Co prawda na sztywnych widelcach to już nawet stery zacząłem obwiniać, ale się wydało, że szprychy trzeba dociągnąć. Łożyska z przodu raczej tak głośnio nigdy nie strzelają, bo to jest naprawdę ekstremalne stadium zużycia.

No niestety, zapomniałem napisać, w akcie desperacji naciąłem sobie kartoników i powsadzałem między szprychy tam gdzie się krzyżują, stuki nie ustały... coraz bardziej skłaniam się ku wytartym bieżniom. Podczas smarowania i montowania kulek przejechałem palcem po bieżni i ma ona bardzo ostre krawędzie (skaleczyłem sobie palca), nie wiem czy to normalne.