Skocz do zawartości

SR Suntour XCR Air - zablokowany amortyzator.


singielnasinglu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z moim amortyzatorem. Dokładnie chodzi o SR Suntour XCR Air. Mianowicie dolne golenie zacieły się w górnych. Rozebrałęm amor prawie całkowicie tylko nie mogę goleni rozdzielić. Biłem młotkiem ale nic to nie dało. Nie rusza sie ani w góre, ani w dół. Macie może jakiś pomysł jak to rozdzielić?

Opublikowano

To nie jest kwestia tego ze on się "zapiekł". Coś go w środku blokuje :(

Opublikowano (edytowane)

Jak "zerwałeś" połączenie dolne lagi popychacze tlumika i sprężny to powinien dać się rozebrać bez problemu. Napisz do @ACTIVIA, bo ja nie mam pomyslu co to może być.

A zapytam jeszcze w jakich okolicznościach Ci się amor zblokował?

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Właśnie powinno... Przy normalnej jeździe amortyzator zjechał w dół i już nie wrócił. 

Opublikowano

Sugeruję oddać do serwisu amorek na przegląd, ale wcześniej skoro zjechał, a to powietrzniak napompować komorę powietrzną i sprawdzić czy trzyma, bo wygląda na to, że się rozszczelniła.

Opublikowano

Komora jest szczelna sprawdzałem 

Opublikowano

Czort jeden wie... Przez kompa to ja nie jestem w stanie tego stwierdzić. Skoro wszystko jest rozkręcone amor powinien dać rozłożyć. Wstaw fotki co tam z niego wykręciłeś.

Opublikowano
2 godziny temu, singielnasinglu napisał:

Komora jest szczelna sprawdzałem 

Gdyby powietrze było w komorze to by się nie "utopił" i tak został, tak na mój rozum.

Opublikowano

Powietrze z jednej komory przedostalo się do drugiej też tak może być dlatego został w dole
Komora powietrzna działa jak tłok w siłowniku gdy uszczelnienie stwardnienie np powietrze pod wpływem dużego nacisku może przejść z jednej strony na drugą tak na mój rozmu
Jednak dlaczego nie możesz rozebrać 🧐Dodaj zdjęcia co rozebraleś to się zobaczy nie ma tam nic skomplikowaneg

Opublikowano

"druga komora" nie jest szczelna. powietrze poszłoby w dolne lagi amor pracowałby tylko z oporem tłumika. Jeśli obydwie śrubki od spod wykręcone i "stuknięte" młoteczkiem to tez nie mam pomysłu do jest grane. Chyba ze kolega odkręcił od góry komorę i tłumik tylko...

Opublikowano
41 minut temu, piter614 napisał:

Powietrze z jednej komory przedostalo się do drugiej też tak może być dlatego został w dole

Teoretycznie w dual air wykonalne ale w tak prostym amorze jak XCR mamy coś w stylu solo air a sprężyna negatywna jest zwykła stalowa 🙂

Sam ciekaw jestem przyczyny. Zdjęcia bez tego nie da rady.

Opublikowano
2 godziny temu, piter614 napisał:

Powietrze z jednej komory przedostalo się do drugiej też tak może być dlatego został w dole
Komora powietrzna działa jak tłok w siłowniku gdy uszczelnienie stwardnienie np powietrze pod wpływem dużego nacisku może przejść z jednej strony na drugą tak na mój rozmu
Jednak dlaczego nie możesz rozebrać 🧐Dodaj zdjęcia co rozebraleś to się zobaczy nie ma tam nic skomplikowaneg

W XCR nie ma dwóch komór powietrznych mój drogi, nie ta półka cenowa.

 

@ACTIVIA podpowiecie coś koledze @singielnasinglu

Opublikowano

A czy kolega po odkręceniu dolnych śrub odbił te popychacze od dolnych lag

Na tym dziale http://activia.sgl.pl/filmy/ jest film z tytułem Zmiana Skoku. Obejrzyj go i będziesz widział jak odbija się popychacze

  • Lubię to! 1
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...