Skocz do zawartości

Wymiana sterów


aga1996

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to znowu ja - początkująca :D 

Tym razem moje pytanie dotyczy sterów. Stan faktyczny wygląda póki co następująco:


Rower: Kross Level B3 (2017) (29")
Rura sterowa: (1-1/8")
Obecne stery: FP-H816 1-1/8"
Obecny mostek: Kross Sport Components (80 mm, wznios -7°)
Obecny amortyzator: SR Suntour XCM RL

Wymieniam amortyzator na Rock Shox Recon Silver RL (1-1/8") (powinien dojść w przyszłym tygodniu), ale chciałabym mieć też nowe stery. Konkretnie wpadły mi w oko ahead ACCENT HST-SAIR 1-1/8'' (maszynowe). 

Wyglądało by to tak:
Amortyzator: Rock Shox Recon Silver RL (1-1/8")
Stery: ahead ACCENT HST-SAIR 1-1/8'' (maszynowe)
Mostek: Kross Sport Components (80 mm, wznios -7°)

Czy to będzie ze sobą grało, czy w takim układzie muszę też od razu wymienić mostek? Ewentualnie co innego mogę zrobić, są jakieś inne sprawdzone opcje?

Opublikowano (edytowane)

Mam model HSI - SPRO. Świetna sprawa. Dopilnuj tylko by były w standardzie ZS 44 i półzintegrowane. Stare będzie trzeba wybić i wprasować nowe miski. Wszystko będzie pasować bez problemowo. Mostek nie będzie wymagał wymiany ale jeśli zależy Ci na zachowaniu obecnej konfiguracji (wysokość kierownicy) zaopatrz się jeszcze w podkładki pod mostek gdyż przykrywka nowych sterów będzie niższa od obecnej. Oczywiście rura sterowa będzie wymagała przycięcia a gwiazdka nabicia. Dolna bieżnia nowych sterów będzie nakładana nie nabijana, wiec z poskładaniem nie będzie problemu. Jeśli nie masz warunków tzn. narzędzi i umiejętności zleć to serwisowi. To nic trudnego ale jak się ktoś nie czuje na siłach to po co dłubać samodzielnie. U Daniela na kanale dokładnie jest opisane jak wymieniać/montować stery, ciąć sterówkę itd.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
45 minut temu, PrzeLuka napisał:

Mam model HSI - SPRO. Świetna sprawa. Dopilnuj tylko by były w standardzie ZS 44 i półzintegrowane. Stare będzie trzeba wybić i wprasować nowe miski. Wszystko będzie pasować bez problemowo. Mostek nie będzie wymagał wymiany ale jeśli zależy Ci na zachowaniu obecnej konfiguracji (wysokość kierownicy) zaopatrz się jeszcze w podkładki pod mostek gdyż przykrywka nowych sterów będzie niższa od obecnej. Oczywiście rura sterowa będzie wymagała przycięcia a gwiazdkę nabicia. Dolna bieżnia nowych sterów będzie nakładana nie nabijana wiec z poskładaniem nie będzie problemu. Jeśli nie masz warunków tzn. narzędzi i umiejętności zleć to serwisowi. To nic trudnego ale jak się ktoś nie czuje na siłach to po co dłubać samodzielnie. U Daniela na kanale dokładnie jest opisane jak wymieniać/montować stery, ciąć sterówkę itd.

Bardzo dziękuję za obszerną odpowiedź! :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...