Skocz do zawartości

Ból małego palca od ręki


Jakub Sikora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po zmianie roweru MTB 1-2 dni po każdym treningu boli mały palec od lewej ręki. Boli gdy nim o coś naciskam lub ściskam go drugą ręką w okolicy drugiej kostki na palcu. Sam z siebie nie boli. Ktoś wie co to może być?

Odnośnik do komentarza

wygląda więc na jakiś ucisk w przedziwnym miejscu 
ja np grając na padzie ( ps4 ) i mając oparte przedramiona o stół - po pół godzinie tracę czucie w obu dłoniach ...
gdy tylko zdejmuję ręce ze stołu - wszystko jest ok :)

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy to dokładnie to, ale... Zespół cieśni nadgarstka objawia się tym, że traci się czucie (drętwieje i boli)  w palcach. Problem zaczyna się od małego palca. Potem kolejne w stronę wskazującego. Sam cierpię na problem z cieśniami. Powodem jest praca przy komputerze (mimo bardzo ergonomicznego stanowiska pracy,  klawiatury i myszy). Na rowerze problem również występował. W poszukiwaniu rozwiązania sprawdziłem:

  • różne rodzaje gripów - sylikonowe, piankowe, ergonomiczne z dodatkowymi podkładkami, 
  • różne rodzaje rękawiczek z wkładkami żelowymi, gąbkowymi lub bez, 
  • bike fitting, 

Finalnie wyszło na to, że problem rozwiązał się po wprowadzeniu następujących zmian:

Do powyższych zmian dochodzi jeszcze jedna kluczowa kwestia. Pozycja na rowerze. Staram się jeździć tak by ograniczać oparcie na rękach. Ciężar ciała staram się trzymać ma mięśniach przy kręgosłupie. Na początku lekko nie było, ale z czasem wychodzi dużo prościej. 

Aktualnie problem z palcami właściwie nie występuje.

PS

Rękawiczki z wkładkami żelowymi i gripy profilowane właściwie tylko pogłębiały problem. Na przykład w miejscu poduszki żelowej był większy ucisk na rękę i pojawiał się ból. 

Odnośnik do komentarza

Ja traciłem czucie w lewej dłoni, szczególnie część przy dwóch małych palcach, na kilka dni. Nie mogłem przekręcić klucza w zamku lewą ręką czy utrzymać talerza. Problem ustąpił po fittingu. Całe ułożenie ciała może mieć na to wpływ, nie same dłonie. 

Odnośnik do komentarza

W moim przypadku przepuklina w części szyjnej kręgosłupa, zaczynało się od bólu w lewym łokciu, po czasie przeszło na mały i później serdeczny palec. Początkowo podniesienie mostka, ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa, utrzymywanie bardziej wyprostowanej pozycji, co na MTB nie jest takie proste. Z czasem wróciłem do zwykłego mostka, następnie dałem w negatyw, obniżyłem. Po bikefittingu dałem dłuższy i temat uległ dużemu ograniczeniu. Przy czym problem potrafił migrować, po kolejnej zmianie w ustawieniach mały i serdeczny przestały doskwierać, za to straciłem czucie w opuszce wskazującego... Musisz poeksperymentować...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...