Skocz do zawartości

czy 1x11 GX 10-42 chodziło by z kastą Suna 11-46?


GrochowaMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest opcja zamiany kasety w napędzie Sram GX 1x11 10-42 na jakąś kasetę Sunrace 11-46? Narzucają się dwa pytania, czy SR robi kasety, które wejdą na bębenek XD i czy taki SRAM GX obsłuży większa zębatkę zamiast 42 to 46? Ćwiczył ktoś taki temat? Policzyłem, że może mi nieco brakować w nuzi w nowym rowerze na najniższym biegu i tak kalkuluję, że 46 by mnie uratowało :)

Ktoś ćwiczył coś takiego?

Odnośnik do komentarza

Generalnie to budowa bębenka XD jest konsekwencją zastosowania koronki 10t. Pewności nie mam ale SR raczej nie robi kasety 11-46t do bębenka XD. O ile przerzutka z koronką 11t nie powinna mieć problemu o tyle z 46t może ale nie musi. Musiałbyś się wtedy ratować Goat Linkiem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Nikt nie robi kaset pod XD. To by było za proste i Sram chroni swój patent. Musisz się dowiedzieć czy w Twojej piaście jest opcja na zmianę na zwykły bębenek. Wiem, że jest taka opcja w innych piastach nie Srama bo akurat tutaj robią piasty z XD ale nie wiem czy w oryginale Srama to przejdzie. Tylna przerzutka da sobie radę z zębatką 46T ale to max co ogarnie. 

Edytowane przez Ares
Odnośnik do komentarza

A co masz z przodu? Jak 30 zębów to może Ci wystarczyć. Kumpel od maratonów ma taki zestaw w karbonowym specu: 10-42 i zębatka 30t przód i jedynie narzeka na długich podjazdach.

Ja nie wymieniałbym bębenka tylko pomyślałbym o GX Eagle. Tylko, że tutaj potrzebny będzie większy budżet - kaseta, przerzutka, manetka, łańcuch, zębatka przód.

 

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, GrochowaMTB napisał:

i to jest konkret odpowiedź. Czyli raczej bez wymiany piasty (też SRAM) nic nie zmodzę.

Niestety to była lipa w przypadku akurat tego napędu gdzie przestrzegało się, że w przypadku "zmiękczenia" będzie kłopot bo jest XD. Nie mniej ja bym to zostawił i wpakował do korby blacik na 28 zębów bo Sram ma to w ofercie. Nawet jak Ci będzie nadal za twardo to się przyda w przypadku jakiejkolwiek innej kombinacji. Niestety z XD masz taki kłopot nawet przy przejściu na "orła" Srama nadal musisz bulić za ich kasety więc nowa piasta nie jest złym pomysłem. 

Odnośnik do komentarza

Jeszcze nie mam tego roweru (chociaż niewiele brakuje mi do sfinalizowania). Mam już uzbieraną kupkę banknotów na nowy rower. Mam właściwie dwa upatrzone. Jeden tańszy ma GXa 11 10-42 i korbę 32 (tak myślałem, że zmienię korbę na 30)

Lub droższy rower i w sumie trochę mniej mi pasuje, ale ma super napęd jak na moje potrzeby NXa 12 11-50 i korbę 32 więc tu rozpiętość jest ogromna (tylko tu jest krótsze ramię korby o 5 mm)

Rower będzie służył do szwendaczki po najgorszych możliwych szlakach, dobrze aby było w miarę miękkie przełożenie. Stąd moje dylematy.

Boję się, że kupię tańszy rower a już za rok będę kombinował jak tu włożyć 12 rzędów bo będzie mi brakować pary pod górę. 

Odnośnik do komentarza

Kolega w tym roku zakupił Metę z podobnym napędem tylko na zwykłym bębenku i odstawia mnie na szlaku kiedy chce. Jechałem też z innym gościem co spokojnie dawał radę przy takiej samej konfiguracji. Wszystko w kondycji a bardziej w tym ile się koniecznie musi wjechać. Zejście o dwa zęby będzie słabe dlatego zmień zębatkę na 28T bo 4 zęby to już naprawdę coś. To tyle w kwestii obaw czy będzie miękko. A jak idzie o wybór roweru to pewnie coś bym doradził tylko trzeba wiedzieć na co masz oko. By nie było tak, że w droższym owszem będziesz zadowolony z napędu ale reszta będzie słabsza w tym wizualnie nie będzie się podobał. 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Ares napisał:

Kolega w tym roku zakupił Metę z podobnym napędem tylko na zwykłym bębenku i odstawia mnie na szlaku kiedy chce. Jechałem też z innym gościem co spokojnie dawał radę przy takiej samej konfiguracji. Wszystko w kondycji a bardziej w tym ile się koniecznie musi wjechać. Zejście o dwa zęby będzie słabe dlatego zmień zębatkę na 28T bo 4 zęby to już naprawdę coś. To tyle w kwestii obaw czy będzie miękko. A jak idzie o wybór roweru to pewnie coś bym doradził tylko trzeba wiedzieć na co masz oko. By nie było tak, że w droższym owszem będziesz zadowolony z napędu ale reszta będzie słabsza w tym wizualnie nie będzie się podobał. 

Temat już wałkowałem na forum. Ale co dzień mam inny pomysł na to ;) Wybieram miedzy tymi dwoma:

https://www.whyte.pl/905

https://www.kross.pl/pl/2017/trail/smooth-trail

Krossa mogę mieć taniej za ok 6500, nie wiem ile za whyta. Na razie dostałem cene ok 8000 tyś ale może uda się coś jeszcze zbić. Ok tysiak róznicy między rowerami będzie.

Whyte to wypasiony i ultranowoczesny o bardziej agresywnej geo. kross to piękny neoklasyk z wyważoną geo i niestety nieco lepszym / gorszym napędem

 

Odnośnik do komentarza

Hej jak  kaset pod xd nie robią co ty gadadasz weź leonardi firmę włoską robi https://leonardistore.com/collections/cassettes/products/86-general-lee-11v-9-45 z tym że droga jest i tyle więc nie mówcie że nie robią kaset na xd inne firmy

Hej jak  kaset pod xd nie robią co ty gadadasz weź leonardi firmę włoską robi https://leonardistore.com/collections/cassettes/products/86-general-lee-11v-9-45

Odnośnik do komentarza

Coś kojarzę te dwie propozycje i chyba nie tylko trudny teren ale i warunki. Za Krossem przemawia tylko stal i nic poza to. 

Nikt nie robi to nikt nie robi w sensie dla zwykłego Kowalskiego jako produkt masowy. Było by inaczej to SunRace klepał by to na potęgę a jakoś nie mogą. Nie wiem czy kolegę ale mnie jakoś specjalnie nie interesuje jakaś niszowa, ekstrawagancka manufaktura, którą Sram oględnie pisząc zlewa... To już lepiej polecić inną manufakturę z Ukrainy; Garbaruk bo przynajmniej robią sprawdzony również u nas na większą skalę produkt. Też mają pod XD i nieco taniej ale cena i tak wysoka. Nie mniej faktycznie mój błąd z doborem słów. 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Za niewiele ponad 300 Eurasów zmienił bym po prostu cały napęd na 12 i po problemie 🙂

Myślę, że te kasety kosztują tyle, bo płacą SRAMowi z licencję lub walą kompletnie w ciula licząc, że w razie sprawy jakoś się wywiną.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, malkontent napisał:

Dzisiaj mi się coś takiego wyświetliło. Może Ci pomoże.

https://www.singletracks.com/blog/mtb-gear/10-best-hardtail-mountain-bikes-2000/?fbclid=IwAR1edSQdVuuVv1PJ7cJY_kYHIv1lUO1ksbhYbE4C3Q9iPYAUi8AyXBX4UB4

Jak wyżej, jeżeli kross byłby z amelinium, to straciłby magię i byłby to zwykły HT.

Nie no, zwykły to nie był by. Jest tam sporo nowości - piasty boost, szerokie obręcze, rama łykająca 27,5+ oraz szerokie kapciory 29, sztywne osie. To naprawdę wypasiona konfoguracja patrząc na konkurencję (dostępną w Polsce). Szkoda tylko, że robią go ciągle z 11 rzędami na kasecie.

 

12 minut temu, wgi napisał:

Dużo fajnych tematów. Ale chyba już wolał bym bez kombinacji dorawać po prostu kasetę o większej rozpiętości na 11 rzędów i z bani by było. Gdyby kaseta kosztowała z 500 to już w ogóle była by bajka.... 

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, wgi napisał:

tutaj sama kaseta 11s 9-46 (większy zakres niż w eaglu). Ludzie na necie sobie chwalą:

https://eu.bythehive.com/products/trs-plus-11-speed-cassette

Jeśli wezmę tego Krossa - (wszystko zależy czy dostanę jakąś zniżkę na Whyta) to myślę, że najpierw zmienię przednią tarczę na mniejszą a gdy zjadę kasetę trochę to razem z pierwszym łańcuchem   wymienię na taką kasetę. Może przez rok stanieją takie wynalazki :)

POZAMIATANE! Whyta nie będzie do wiosny. Sprzedało się wszystko co było. 909 to dla mnie za droga impreza niestety.

Będzie raczej Kross na stali.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...