Papynsky

FOCUS CAYO 3.0 2014r. [8390g]

Rekomendowane odpowiedzi

Papynsky

Cześć forum!

Przyszedł w końcu czas żebym i ja zaprezentował w pełny sposób swoją szosę. Oto przed Wami bohater z tytułu, czyli Focus Cayo 3.0 z rocznika 2014. 

Rower zakupiłem latem 2017r. jako sprzęt używany i stał się moją pierwszą szosą. Doświadczenie jakie miałem wtedy to tysiące kilometrów przejechanych w najrozmaitsze sposoby na moim crossie. Do tamtej pory szosówki mogłem podziwiać tylko jako widz z nielicznymi wyjątkami jakichś testów i tym podobnym imprez. Oczywiście pierwsze wrażanie to było wow, ale to jeździ, ale szybko, ale sztywno, ale się inaczej siedzi. I właśnie z tym  "siedzeniem inaczej" pojawił się problem. Otóż bardzo nie polubiłem się z geometrią tego roweru, a raczej wpadłem i kupiłem rozmiar za duży. Sytuacja zaczęła robić się na prawdę nieciekawa i zacząłem rozmyślać o sprzedaniu roweru. Ale jak to, mozolnie odkładane grosze z studenckiego budżetu, pierwsza szosa, przejechane pół Polski żeby ją odebrać i miałbym się z nią pożegnać? Ha, otóż nie. Problem z pozycją skłonił mnie to kilku rzeczy. Po pierwsze, zacząłem szukać i kombinować co i jak mógłbym poprawić  i jak będzie przekładać się to na pozycję. Przejrzałem internet wzdłuż i wszerz i zdobyłem dzięki temu kawał rowerowej wiedzy. Po drugie, skłoniło mnie to do większej pracy nad sobą, głównie rozciągania czego nigdy nie robiłem i wiem że teraz nie żałuję. Po trzecie, znalazłem dużą pomoc tutaj u nas na forum. Z tego miejsca chciałbym podziękować @Franz Mauer, @egzo23, @Freud i pewnie jeszcze kolka osób by się znalazło, które pomogły mi zawalczyć o ten rower.

 

A coś więcej o samej maszynie?

Specyfikacja:

Rama - Focus Cayo Evo, Carbon M/54cm

Widelec - Focus CRF Carbon T4

Hamulce - Concept EX

Przerzutka przód - Shimano Ultegra 6800 11-speed

Przerzutka tył - Shimano Ultegra 6800 11-speed

Klamkomanetki - Shimano Ultegra 6800 11-speed

Korba - FSA Gossamer Focus 50/34

Łańcuch - Shimano Ultegra 6800 11-speed

Kaseta - Shimano Ultegra 6800 11-speed 11-28

Kierownica - Concept EX

Mostek - Concept EX PuraRaza (chińczyk)

Siodełko - Concept EX Ec90 (chińczyk)

Sztyca - Concept EX S-Works Carbon

Koła - Fulcrum WH-CEX 7.0 Shimano RS-11

Opony - Schwalbe Lugano Continental Grandsport/Ultrasport

 

Plany na przyszłość? Chciałbym dorzucić hamulce ultegry, tak aby był cały set. Może kiedyś jakaś korba Rotor'a lub Sram Red. No i może jeszcze kiedyś jakieś stożkowe koła.

 

 

Zachęcam do czytania i oglądania. Spodobało się, masz jakieś pytania, rady, pomysły? W takim razie zapraszam do komentowania.

DSC_0647.JPG DSC_0650 paint.jpg DSC_0651 paint.jpg DSC_0653 paint — kopia 222.jpg DSC_0658 retusz.JPG DSC_0664 paint.jpg rowergit.jpg rowerrrgit.jpg
  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer

Brawo. Idealnie kolorystycznie pasowałby do mojej stajni! Szerokości 😊

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajop

Jakie modyfikacje porobiłeś żeby dopasować za dużą ramę? Czy tylko rozciąganie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

@Zajop, początkowo miałem mostek 120mm i docelowo zmieniłem go na 80mm. Kombinowałem też z sztycą 0offsetową, ale z powrotem zmieniłem ją na offsetową bo poprawiłem swoją elastyczność i spędziłem więcej godzin na rowerze po prostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kielbtomcl7

Fajny rowerek, gdybys byl zainteresowany to mam hamulce ultegra 6800 na sprzedarz w super swiezym stanie + nowe klocki TRP z modelu r960.

IMG_20181117_105209.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CyclingChief

Rower prezentuje się przekozacko. Przyjemnie czytało się również historię związaną z jego zakupem i pierwszych problemach. Teraz nic tylko zdobywać duże kilometry. Pozdrowerek!

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

Może pomożecie bo lekko zgłupialem...

Czy to jest luz na sterach? Przy zaciśniętych obu hamulcach wszystko jest sztywno, gdy trzymam tylko przedni i puszczam tylny, to czuć jakby luz - widać że tylne koło lekko przesuwa sie do przodu.

Jest luz, czy tak powinno być?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egzo23

Połóż palce na szczelinie kapa/rama .
Hamulec i ruszaj . Kiwa się ? Jest luz.
Nie kiwa się ? Nie ma d02342272ebfdc99dcaa4062296c72f3.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

Hmm, ciężko stwierdzić. Chyba coś się rusza, ale raczej nie jest to dużo.

Dokręcenie sterów powinno pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egzo23

Tak .
Poluzować śruby mostka, dokręcić kapsel i mostek .

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky
Napisano (edytowane)

Okej, w takim razie jutro spróbję!

Ale jeszcze jedno, skoro jest jakiś tam luz, to dlaczego przy obu zaciśniętych hamulcach go nie czuć, a tylko przy orzednim już tak? : x

Edytowane przez Papynsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egzo23

Bo jak masz zaciśnięty tylko przód, to reszta może minimalnie chodzić . A jak oba, to układ się usztywnia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

No racja, to w sumie logiczne. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

@egzo23 u Ciebie w miejscu które pokazałeś na zdjęciu nie ma absolutnie żadnego ruchu? Właśnie dokręciłem stery i luz na pewno się zmniejszył, ale wydaje mi się że coś chyba tam jeszcze jest.

Dodam że mocniej dokręcać nie mogę bo pojawiają się opory na ruchu kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egzo23

Absolutnie żadnego

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HUN

Focus robi świetne rowery. Nieraz zdobyły nagrody najlepszych rowerów w różnych kategoriach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

Na plus można zaliczyć im, że duża część szos i cx wychodzi w nietuzinkowych malowaniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky
Napisano (edytowane)

Mam do Was pytanie. W jaki sposób ustawiacie klamki/kierownicę w waszych szosach? Coś co bardziej odpowiada zdjęciu nr 1, czy zdjęciu nr 2? Wiem, że dużo zależy tu od indywidualnych preferencji i każdy ma swój patent, ale chciałbym sie Was poradzić w którą stronę to ma iść.

 

IMG_20190419_165743.jpg IMG_20190419_165931.jpg

 

Pytanie wzięło sie stąd, że jeździłem w pozycji bardziej zbliżonej do numeru 2, ale dziś kierownica mi się obsunęła do pozycji jak ze zdjęcia 1 i o dziwo nie było jakoś tragicznie. Dlatego zaczałem się zastanawiać, czy nie robie czegoś przypadkiem źle.

Edytowane przez Papynsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajop
Napisano (edytowane)

Bliżej 1. Ale na takiej kierownicy klamki zakłada się tak, żeby robiły z kierownicą linię prostą (troszke niżej niż to co masz). Takie klamkomanetki są zbudowane właśnie tak, żeby w takiej pozycji było najwygodniej. 

 

Z dolnego chwytu sięgasz wygodnie do hamulców? Albo jesteś w stanie bez ruchu łokciem zmienić bieg?

Edytowane przez Zajop
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Zdecydowaniw bliżej 1 tak jak kolega @Zajop napisał wyżej. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cris92

Ja to uważam, że kierownica według zdjęcia 2, a klamkomanetki jak ze zdjęcia 1.

 

Kierownica żeby tworzyła linię poziomą razem z klamkomanetką.

 

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

Tak wygląda to, gdy ustawiałem mniej więcej w połowie obu ustawień.

Na 90% klamki mają fabryczne ustawienie jeszcze, sam jedynie przesuwałem kierowcę góra dół luzując śruby mostka. Klamek w ogóle nie ruszałem.

 

 

IMG_20190419_170536.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajop

No to fabrycznie klamki są ustawione kiepskawo. Nie obędzie się bez przewinięcia owijki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

@Zajop, ale rozumiem że ostatnie zdjęcie jest już bliskie tego jak powinno być?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajop

Kierownica dobrze, klamkomanetki w dół.

Oczywiście i tak powinieneś dopasować to do siebie i swojego stylu jazdy. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.