Rowerowa Szajba Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Witam was. Skończył się już sezon i nurtuje mnie pytanie jak zaserwisować uginacz rowerowy sr suntour XCM ? Dokładnie o ten model chodzi: https://allegro.pl/amortyzator-as89-26-xcm-11-8-ahead-suntour-vb-tar-i7594897548.html?reco_id=04cefc31-e725-11e8-ab82-6c3be5bb21e8&bi_c=Product&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro& Oczywiście wiem że wiekszość pewnie będzie chciała napisać wyrzuć to kup sztywniaka ale odpada potrzebuje nawet najprostrzy kloc (jazda po lesie) a sztywniaka juz kiedys miałem i nie dziekuję. Jaki serwis mozna w takim amortyzatorze przeprowadzić? Co jaki czas powinno się go rozkręcać i czyścić oraz jakimi środkami co dokładnie smarować? Czy potrzebuję jakis specjalny klucz do rozkręcenia czegoś w tym czymś? Kazda odpowiedź będzie na wage złota.
seraph Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Potrzebujesz imbusa 6 mm i w zasadzie tyle, bo to wystarczy do podziału widelca na 2 części (ściągnięcia "portek"). Rozdzielasz górę i dół, wszystko czyścisz ze starego smaru, nakładasz nowy (po taniości może być silikonowy, tawot/ ŁT43 się nie nadaje) i tyle. Proste jak budowa cepa. Jakby trzpienie nie chciały wyjść z gniazd to trzeba wkręcić śruby prawie do końca i stuknąć młotkiem - delikatnie lub przez drewno. Do rozkręcenia góry potrzebny jest specjalny klucz do korka, ale tam nie ma co zaglądać. U Ciebie są po obu stronach sprężyny, ale są szczelnie zamknięte, więc bezobsługowe.
Gość Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Na tym jednym foto wygląda jak by trzeba było nasadkę lub klucz płaski
Gość Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) Na YT wystarczy wpisać odpowiednie hasło i wyskakuje cała lista poradników. Edytowane 13 Listopada 2018 przez Gość
Rowerowa Szajba Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) To jeszcze mam ostatnie pytanie, jakim środkiem smarowac golenie. Cos o brunoxie słyszałem tylko do tego amorka nie wiem czy ten srodek stosowac czy jest jakis inny dedykowany akurat do sr suntourów? Może ktos wie cos na ten temat? Jaki rodzaj szmatki stosowac do czyszczenia - bawełniana najlepiej i czy całe golenie smarować? Edytowane 13 Listopada 2018 przez Rowerowa Szajba
Gość Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Ja używam bawełnianych kupuje w lumpex tnę na kawałkiDo czyszczenia używam innych środków niż brunox
Kruk Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 (edytowane) Brunoxa sam uważałem że jest okey, bo jest ale, na taki amor nada się okey, na golenie, bo będzie je konserwował, zaś jak chodzi o powietrzne amorki to sam przestałem psikać brunoxa po tym jak zauważyłem jak wymywa smar z pod uszczelek kurzowych, już lepiej dać trochę oleju 15 w na chusteczkę i przetrzeć, oczywiście brunoxa też można dawać ale no trzeba sięliczyć że może wypłukiwać smar. Taki uginać ( jak sienie zatrze właśnie albo nie uszkodzi ) to posłuży, ja miałem wcześniej RS'a XC 28 i drań po 6 latach ani jęknął a to bardzo podobna konstrukcja ino miał tłumienie olejowe i blokadę. Także chyba wszystko zostało napisane w tym temacie drodzy Panowie i Panie :). Edytowane 15 Listopada 2018 przez Kruk
Gość Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 @Rowerowa Szajba tak ciężko znaleźć właściwy dla amortyzatorów dział?
Rowerowa Szajba Opublikowano 15 Listopada 2018 Autor Opublikowano 15 Listopada 2018 Faktycznie pomylilem sie w dzialach czy mozna ten temat przenieśĆ do wlaściwego działu?
Gość Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 11 minut temu, Rowerowa Szajba napisał: Faktycznie pomylilem sie w dzialach czy mozna ten temat przenieśĆ do wlaściwego działu? Zauważ, że już to zrobiłem.
ACTIVIA Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 Może któryś z tych filmów ci pomoże http://activia.sgl.pl/filmy/
Kruk Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 oo kurcze, patent z nasączaniem gąbek jest zajebisty O_O bez problemu można dolać oleju, ja wiem że i tak serwisy są konieczne ale czasami dolać dla płynniejszej pracy no super pomysł.
ACTIVIA Opublikowano 17 Listopada 2018 Opublikowano 17 Listopada 2018 Tylko zebys nie lał oleju do dolnych lag. Po pierwsze XCM nie ma żadnych szczelnosci a podrugie szybko kartridz blokady ci szlak ttafi. Takze w XCM-ach nie ma miejsca na gąbki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się