Skocz do zawartości

SR Suntour XCM - jaki serwis wykonać po sezonie ?


Rowerowa Szajba

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was. Skończył się już sezon i nurtuje mnie pytanie jak zaserwisować uginacz rowerowy sr suntour XCM ? Dokładnie o ten model chodzi:

https://allegro.pl/amortyzator-as89-26-xcm-11-8-ahead-suntour-vb-tar-i7594897548.html?reco_id=04cefc31-e725-11e8-ab82-6c3be5bb21e8&bi_c=Product&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&

Oczywiście wiem że wiekszość pewnie będzie chciała napisać wyrzuć to kup sztywniaka ale odpada potrzebuje nawet najprostrzy kloc (jazda po lesie) a sztywniaka juz kiedys miałem i nie dziekuję. Jaki serwis mozna w takim amortyzatorze przeprowadzić? Co jaki czas powinno się go rozkręcać i czyścić oraz jakimi środkami co dokładnie smarować? Czy potrzebuję jakis specjalny klucz do rozkręcenia czegoś w tym czymś? Kazda odpowiedź będzie na wage złota. 

Opublikowano

Potrzebujesz imbusa 6 mm i w zasadzie tyle, bo to wystarczy do podziału widelca na 2 części (ściągnięcia "portek"). Rozdzielasz górę i dół, wszystko czyścisz ze starego smaru, nakładasz nowy (po taniości może być silikonowy, tawot/ ŁT43 się nie nadaje) i tyle. Proste jak budowa cepa. Jakby trzpienie nie chciały wyjść z gniazd to trzeba wkręcić śruby prawie do końca i stuknąć młotkiem - delikatnie lub przez drewno.

Do rozkręcenia góry potrzebny jest specjalny klucz do korka, ale tam nie ma co zaglądać. U Ciebie są po obu stronach sprężyny, ale są szczelnie zamknięte, więc bezobsługowe.

Opublikowano

Na tym jednym foto wygląda jak by trzeba było nasadkę lub klucz płaski

Opublikowano (edytowane)

Na YT wystarczy wpisać odpowiednie hasło i wyskakuje cała lista poradników.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

To jeszcze mam ostatnie pytanie, jakim środkiem smarowac golenie. Cos o brunoxie słyszałem tylko do tego amorka nie wiem czy ten srodek stosowac czy jest jakis inny dedykowany akurat do sr suntourów? Może ktos wie cos na ten temat? Jaki rodzaj szmatki stosowac do czyszczenia - bawełniana najlepiej i czy całe golenie smarować?

Edytowane przez Rowerowa Szajba
Opublikowano

Ja używam bawełnianych kupuje w lumpex tnę na kawałki
Do czyszczenia używam innych środków niż brunox

Opublikowano (edytowane)

Brunoxa sam uważałem że jest okey, bo jest ale, na taki amor nada się okey, na golenie, bo będzie je konserwował, zaś jak chodzi o powietrzne amorki to sam przestałem psikać brunoxa po tym jak zauważyłem jak wymywa smar z pod uszczelek kurzowych, już lepiej dać trochę oleju 15 w na chusteczkę i przetrzeć, oczywiście brunoxa też można dawać ale no trzeba sięliczyć że może wypłukiwać smar.

 

Taki uginać ( jak sienie zatrze właśnie albo nie uszkodzi ) to posłuży, ja miałem wcześniej RS'a XC 28 i drań po 6 latach ani jęknął a to bardzo podobna konstrukcja ino miał tłumienie olejowe i blokadę. Także chyba wszystko zostało napisane w tym temacie drodzy Panowie i Panie :).

Edytowane przez Kruk
Opublikowano

Faktycznie pomylilem sie w dzialach czy mozna ten temat przenieśĆ do wlaściwego działu? 

Opublikowano
11 minut temu, Rowerowa Szajba napisał:

Faktycznie pomylilem sie w dzialach czy mozna ten temat przenieśĆ do wlaściwego działu? 

Zauważ, że już to zrobiłem.

Opublikowano

oo kurcze, patent z nasączaniem gąbek jest zajebisty O_O bez problemu można dolać oleju, ja wiem że i tak serwisy są konieczne ale czasami dolać dla płynniejszej pracy no super pomysł.

Opublikowano

Tylko zebys nie lał oleju do dolnych lag. Po pierwsze XCM nie ma żadnych szczelnosci a podrugie szybko kartridz blokady ci szlak ttafi. Takze w XCM-ach nie ma miejsca na gąbki 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...