Skocz do zawartości

[grupa] SLX M7000


pawel2208

Rekomendowane odpowiedzi

Kompletuję napęd 2x10 SLX M7000 do swojego roweru i mam takie problemy:

- korba z tej grupy z tarczami 38/28t jest dla napędu 2x11 - jest dostępna wersja dla 10rz czy nie ma znaczenia?

- przednia przerzutka także występuje tylko w wersji 2x11, więc jeżeli tył ma być 10rz to co z łańcuchem? Na logikę 11rz może być zbyt wąski dla kasety i zbyt szeroki dla przedniej przerzutki.

 

Dodam, że myślałem nad 2x11, ale 2x10 z kasetą 11-36 i tak daje mi spory zapas, więc nie widzę sensu dociążać rower. Ktoś ma pomysł co zrobić w tej sytuacji?

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, pawel2208 napisał:

korba z tej grupy z tarczami 38/28t jest dla napędu 2x11 - jest dostępna wersja dla 10rz czy nie ma znaczenia?

Ma znaczenie o tyle, że przerzutka powinna być "kompatybilna" z korbą. Wszystko przez różnice w ilości zębów między koronkami. Niby z starszymi przerzutkami do 36/22 zadziała bo czemu by nie ale pewnie będzie to praca upośledzona i to raczej w drugą stronę ze względu na gięcie wodzika. Łańcuch 11sp jest niewiele szerszy i tu pewnie jest tak jak z 8, 9 i 10sp - ponoć nie można ale wszyscy wiedzą, że działa.

 

Godzinę temu, zibi_j1 napisał:

Idź w pełną grupę. M6000

Dyć prawda. No chyba, że zależy ci na napisie i paru gramach.

Odnośnik do komentarza

Z początku myślałem, że grupa SLX M7000 nie występuje w wersji na 10 rzędów, ale jednak występuje, przynajmniej przerzutka tylna, nie znalazłem pasującej kasety, ale to można wrzucić serię Deore M6000. Jeżeli chodzi o przód to tak jak już zostało napisane powyżej, pozostaje Ci zamontować z przodu korbę i przerzutkę z serii Deore M6000, ona jest kompatybilna z kasetą 10 rzędową. 

Korbę chcesz mieć 38/28T, a kasetę 11-36, masz taka mocną nogę czy nie zamierzasz jeździć jakichś większych wzniesień, bo wydaje mi się, że przy bardzo stromym podjeździe może braknąć lekkiego przełożenia. 

Osobiście również jestem na etapie kompletowania komponentów do nowego napędu, jednak ja zdecydowałem się na 2x11, głównie na grupie SLX M7000, robię tak, a nie inaczej gdyż chce zamontować manetki i przerzutkę tylną serii XT, za namową Szaja z filmu, gdzie opisywał poszczególne grupy Shimano (przekonał mnie).

Edytowane przez toto303
Odnośnik do komentarza

SLX M7000 występuje tylko w wersji 3x10 z tego co wyszukałem.

17 minut temu, toto303 napisał:


Korbę chcesz mieć 38/28T, a kasetę 11-36, masz taka mocną nogę czy nie zamierzasz jeździć jakichś większych wzniesień, bo wydaje mi się, że przy bardzo stromym podjeździe może braknąć lekkiego przełożenia. 
 

Obecnie jeździłem w konfiguracji 39/26 z 11-36 i mi spokojnie wystarczało. Myślałem nawet nad napędem 1x11 38t + 11-42 bo zasymulowałem sobie najlżejsze przełożenie jeżdżąc po lasach i górkach na przełożeniu 26 + 28 i dawałem radę. Może nogę rzeczywiście mam, bo trochę się biega, trochę siłowni :P

Jednak przy takim napędzie nie mam żadnego zapasu w razie większych wzniesień. Pewnie żywotność napędu też mniejsza ze względu na przekosy łańcucha.

 

Obecnie mam taką konfigurację w planach zakupowych:

  • Kaseta Shimano SLX CS-M7000 11-sp lub Sunrace MX8 11-40T / 11-42T

  • Korba Shimano SLX FC-M7000 2x11 38/28T

  • Łańcuch KMC X11.93 11-speed

  • Manetki SRAM GX Trigger 2x11 

  • Przerzutka przednia Shimano SLX FD-M7020 2x11 Side Swing

  •  

    Przerzutka tylna SRAM GX Type 3 2x11 średni wózek

 

Niestety taka mieszanka, bo nie chce rezygnować ze SRAM-owskich manetek. Może rzeczywiście XT pracują inaczej od reszty, ale miałem SLX'y M7000 i mi się ich praca nie spodobała.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, pawel2208 napisał:

Obecnie mam taką konfigurację w planach zakupowych:

  • Kaseta Shimano SLX CS-M7000 11-sp lub Sunrace MX8 11-40T / 11-42T

  • Korba Shimano SLX FC-M7000 2x11 38/28T

  • Łańcuch KMC X11.93 11-speed

  • Manetki SRAM GX Trigger 2x11 

  • Przerzutka przednia Shimano SLX FD-M7020 2x11 Side Swing

  •  

    Przerzutka tylna SRAM GX Type 3 2x11 średni wózek

 

Niestety taka mieszanka, bo nie chce rezygnować ze SRAM-owskich manetek. Może rzeczywiście XT pracują inaczej od reszty, ale miałem SLX'y M7000 i mi się ich praca nie spodobała.

Czyli jednak napęd 2x11, moim zdaniem dobre posunięcie. Kaseta tez widzę, że 11-40 lub 11-42 więc w takiej opcji spokojnie wystarczy przy Twojej nodze na cięższe podjazdy. Jak chcesz sobie jeszcze porównać przełożenia obecne i planowane to można skorzystać z kalkulatora: http://www.gear-calculator.com/ , chyba że już korzystałeś. 

Odnośnik do komentarza

@toto303

Z kalkulatora korzystałem :) Unikałem 2x11, ale jednak chyba się na niego zdecyduje :P Przy korbie SRAM'a z małą tarczą 24t kaseta 11-36 by wystarczyła, ale przy SLX z najmniejszą 28t już wolę mieć zapas z kasetą 11-40 lub 42. 

Nie wiem tylko czy średni wózek w SRAM GX 2x11 obsłuży mi taki napęd czy lepiej brać długi. Pojemność wychodzi 41t z kasetą 11-42

Edytowane przez pawel2208
Odnośnik do komentarza
18 minut temu, pawel2208 napisał:

Nie wiem tylko czy średni wózek w SRAM GX 2x11 obsłuży mi taki napęd czy lepiej brać długi. Pojemność wychodzi 41t z kasetą 11-42

Z tego co widzę, że wersja z długim wózkiem ma pojemność powyżej 41T, nie umie znaleźć konkretnie tego modelu ze średnim wózkiem, ale wersja 10 rzędowa ze średnim wózkiem ma pojemność 35-41T, jeżeli tak samo będzie przy wersji 11 rzędowej to średni wózek powinien wystarczyć. Chyba, że w przyszłości planujesz kolejne modyfikacje. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Gdzie znalazłeś informacje o pojemności powyżej 41T?

Na stronie producenta tych informacji nigdzie nie znalazłem, ale tutaj coś trafiłem:

- Dla 2x10 ze średnim wózkiem pojemność to 35T - https://www.modernbike.com/sram-gx-type-2.1-10-speed-medium-cage-rear-derailleur

- dla 2x11 niby 46T, ale ta sama wartość podana w wersji z długim wózkiem - https://www.modernbike.com/product-2126231114

Odnośnik do komentarza

https://www.dadelo.pl/przerzutka-tylna-sram-gx-typ-3-pd4531/?v_Id=96569

Wersja z długim wózkiem (SGS) jest napisane, że pojemność powyżej 41T, podobnie na allegro jak przejrzysz aukcje z tą przerzutką jest napisane to samo, natomiast dla średniego wózka jest pojemność 35-41T, jednak nie wiem na ile to jest miarodajne i skąd oni to biorą. Dziwię się, że SRAM na swojej stronie nie podaje takiej specyfikacji.

Odnośnik do komentarza
W dniu 9.11.2018 o 20:51, pawel2208 napisał:

 

- korba z tej grupy z tarczami 38/28t jest dla napędu 2x11 - jest dostępna wersja dla 10rz czy nie ma znaczenia?

 

 

Myślę,że to nie ma znaczenia.

Sam mam w planie wymienić korbę na slx z taką właśnie konfiguracją zębów ponieważ jeżdżę na takiej tylko innego producenta i wiem że na płaskie i z górki w zupełności wystarcza. 

Co do kasety mam 10 rzędów deore 11-36 i też myślałem że jest leciutko dopóki nie przyjechałem sie na rowerze kolegi,który ma kasetę 11-42 także deore i zobaczyłem jak może być jeszcze lżej.

Tak że w planie na tył jest kaseta ,ale sunrace MS3 11-42 w wersji srebrnej i do tego łańcuch KMC x10 93 ze spinką. 

Tylną przerzutkę mam slx pod 46 z.tak że powinien bez problemu ogarnąć 42 z sunrace.

Przerzutka przednia to deorka z przednim prowadzeniem linki.

Co do pójścia w całą grupę deore M6000 jak ktoś wyżej radzi ,to ja chociaż w tym zestawie dołożyłbym pare PLN.w tylną przerzutkę slx M7000 ponieważ jej praca jest wyczuwalnie lepsza. 

Mnie by tylko interesowało,jak już się podpiołem pod temat,ile ogniw powinien posiadać łańcuch żeby przerzutka nie była zbyt mocno wiwinieta pod ramę na przełożeniu P38-T42 a tym samym nie wisiał (ocierał)na małych trybach?

Jak ktoś używa takiej kombinacji byłbym rad za taką informację. 

Odnośnik do komentarza

Cześć

 

Przymierzam się do zmiany napędu w moim canonku. Kupiłem go za grosze ale lubię go i chce zrobić mu prezent w postaci nowego napędu :)

 

Planowany napęd 2x11 m7000

 

Proszę doradzacie mi jakie trudności mogę napotkać podczas wymiany takich jak linia łańcucha itp to tematy których się obawiam.

 

95ade6364b16c4156e60bbaff10f06a9.jpg

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Chodzi mi po głowie zmiana napędu w starym rowerze z 3x9 na 2x10
Chcialbym wymienić korbę 28/38
https://www.sbike.pl/shimano-korba-shimano-deore-fc-m6000-2x10-3828t-175mm-o_l_9574.html
Tylna przerzutka to
https://www.sbike.pl/shimano-przerzutka-tylna-shimano-slx-rd-m7000-shadow+-gs-11-sp-o_l_7040.html
Kasetę którą mam to Sunrace 10 11_46
Zastanawiam mnie jeszcze przednia przerzutka która muszę kupić na obejme na rurę podsiodelkowa którą muszę zmierzyć

Moje pytanie czy przy takiej korbie, przerzutce i kasecie będzie to dobrze działać 🧐Tak się zastanawiam sam i nie wiem, jednak to przełożenie było by dobre nie było by problemu z pojazdem pod górę oraz dobrze by się jeździło na prostych odcinkach
Przyznam że w drugim rowerze 1x12 brakuje mi na prostych ale rower nie jest do długich wycieczek tą konfigurację mam w enduro i mi odpowiada w takim stylu jazdy lub po lesie
Będę wdzięczny za pomoc lu doradztwo w tym co wybrać, wiem że nie ma złotego środka
Moglyb jeździć na 3x9 jednak na dłuższą metę irytuje mnie tak duże mieszanie biegam po lesie

Odnośnik do komentarza

Właśnie mnie to zawsze zastanawia czemu piszą żejak 1 na to przerzutka obsłuży 46 T ale jak 2 na to maks 42 T, przecież biorąc na logikę to na zębatce 32 w napędzie 1 na i 46 zębatce z tyłu to łańcuch będzie musiał być bardziej napięty niż na 28 na 46. A i skos łańcucha będzie przecież mniejszy to ja tego nie rozumiem, wyjaśni mi to ktoś ?

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy nie chodzi o to byś nie śmiga na 38 z przodu a 46 z tyłu ale w sumie do napędu 1x można i są dostępne blaty 38 T
Lub jest to chwyt marketingowy
Co do przedniej przerzutki sądzę że ta powinna być dla mnie dobra
http://www.bikecenter.pl/p31382,shimano-slx-fd-m677-2x10s-38t-high-clamp-front-pull-przerzutka-przod.html

Co do manetke to sądzę że wybrał bym ten osprzęt
https://www.sbike.pl/shimano-manetki-shimano-slx-sl-m7000-23x10-sp-komplet-o_l_7055.html

Chyba że coś podpowie ie innego

Generalnie jak chodzi o budżetu nie chce wydawać majątku

Odnośnik do komentarza
Łza Włóczynutka
10 godzin temu, Kruk napisał:

przerzutka obsłuży 46 T ale jak 2 na to maks 42 T, przecież biorąc na logikę to na zębatce 32 w napędzie 1 na i 46 zębatce z tyłu to łańcuch będzie musiał być bardziej napięty niż na 28 na 46.

Przerzutka musi być w stanie "pochłonąć" różnice między wszystkimi możliwymi przełożeniami, nawet takimi których nie będziemy nigdy używać, ale są one technicznie możliwe: Czyli wrzucenie najmniejszej zębatki z przodu i najmniejszej z tyłu nie ma powodować wiszącego luźno łańcucha, oraz wrzucenie największej zębatki z przodu i największej z tyłu ma być możliwe bez destrukcji przerzutki). To jest właśnie pojemność przerzutki. Przy napędzie 1x11 przerzutka obsłuży bez problemów koronkę 46 (i większą też by  pewnie obsłużyła) bo z przodu ma tylko jedną tarczę i jedyna pojemność jaką musi pochłaniać, to różnica między najmniejszą a największą koronką. Przy napędach z wieloma tarczami z przodu przerzutka musi pochłonąć różnicę między (najmniejszą koronką z tyłu + najmniejszą tarczą z przodu ) a (największą koronką z tyłu + największą tarczą z przodu ). Takie ekstremalne przełożenia oczywiście nie mają sensu, ale technicznie są możliwe do wrzucenia, (choćby niezamierzonego) więc przerzutka musi to przyjąć na klatę i nadal działać poprawnie w takiej konfiguracji.

Siła "napięcia"  (zasadniczo siła rozciągająca) łańcucha nie zależy od liczby przełożeń czy ilości zębatek - napięcie górnej części łańcucha zależy od siły mięśni rowerzysty; aktualnego nacisku na pedały i wybranego przełożenia, jest bardzo zmienna. Czasem będzie spora innym razem zerowa. Siła napięcia dolnej części natomiast zależy tylko od siły sprężyny przerzutki i będzie prawie stała, zmienia się bardzo nieznacznie w czasie.

Odnośnik do komentarza

Hehehe pojemności przerzutki akurat nie musiałeś tłumaczyć ale dzięki :P 

 

Czyli jest to tylko teoretyczne mierzone, przecież nikt z napędem 2 na nie robi jak głupek skosu najmniejszych zębatek lub największych. Sama łyżka przedniej przerzutki na to nie pozwoli i zacznie informować szuraniem łańcucha o prowadnik przerzutki że jest już skos za duży. Czyli idąc dalej tym tokiem myślenia, nie ma żadnych przeciw wskazań aby mieć kasetę 11-46 przy dwu blacie, przy zachowaniu normalnego i prawidłowego zmieniania przerzutki z przodu.

 

Kiedyś o tym rozmyślałem i to co mi napisałeś tylko mnie w tym utwierdziło. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Łza Włóczynutka
28 minut temu, Kruk napisał:

nikt z napędem 2 na nie robi jak głupek skosu najmniejszych zębatek lub największych.

Z tym 'nikt' to bym polemizował - jak będziesz kiedyś w jakichś miejscowościach wypoczynkowych, popatrz jak Grażyny i Karyny wypożyczą sobie rower i jak go potrafią torturować ;). Rower jak wiele innych maszyn musi wykazywać możłiwie dużą idiotoodporność. ;) 

Zasadniczo, jeśli ktoś wie co robi, ma zaufanie do siebie i nie będzie nikomu udostępniał roweru to może się zdecydować na wrzucenie kasety 46 do systemu z wieloma zębatkami z przodu. 

Odnośnik do komentarza

Moim skromnym zdaniem w takiej konfiguracji tak czy siak powinno działać
Bo można mieć
1x10 gdzie przód 28T tył 11_46
1x10 gdzie przód 38 T tył 11_46
I w jednym i w drugim wypadku to działa i nic się nie dzieje
Pomyśleć muszę nad zmianą wtedy kupię i się przekonam po regualcjach czy to działa

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...