Skocz do zawartości

Planowanie powierzchni pod przerzutką - lekkie szuranie łańcucha


Michal2008

Rekomendowane odpowiedzi

Część,

posiadam kompletny napęd Deore M6000 z przerzutką przednią top swing

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m6000/FD-M6025-E.html

Na przełożeniu 24-42 czyli najlżejszym łańcuch szura lekko o prowadnik przerzutki, przerzutka wychylona jest na maxa. W serwisie zapytałem się o to, to zaproponowali demontaż przerzutki i lekkie splanowanie lakieru na mocowaniu bo najprawdopodobniej jest za dużo? co o tym myślicie? warto to sprawdzić? Podziękowałem za to bo wole sam robić przy rowerze....

Edytowane przez Michal2008
Odnośnik do komentarza

Odepnij linkę i odkręć śrubę regulacyjną przerzutki żeby na pewno ustawiła się w swoim krańcowym położeniu przy ramie. Wtedy sprawdź czy łańcuch nadal trze o przerzutkę, jeżeli nie to znaczy że linka naciągała przerzutkę a jeżeli tak, to sprawdź ustawienie przerzutki względem tarcz.

Ingerencji w ramę nie rób, chyba, że wszystkie inne metody zawiodą. Świadome uszkodzenie ramy równa się utracie gwarancji. 

Edytowane przez TwardyBlaszak
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Michal2008 napisał:

Część,

posiadam kompletny napęd Deore M6000 z przerzutką przednią top swing

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m6000/FD-M6025-E.html

Na przełożeniu 34-42 czyli najlżejszym łańcuch szura lekko o prowadnik przerzutki,

No to chyba normalne, że szura. Przełącz przód z 34 na 24 to nie będzie szurać.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Motke napisał:

Przełącz przód z 34 na 24 to nie będzie szurać.

sorry mój błąd chyba logiczne że chodziło o 24 - 42 :D

38 minut temu, TwardyBlaszak napisał:

że linka naciągała przerzutkę a jeżeli tak, to sprawdź ustawienie przerzutki względem tarcz.

na zębatce 24 i przy luźnej lince trochę pociera, wiec raczej to nie linka, a ustawienie przerzutki względem tarczy jest tylko na śrubach góra dół, tu kąta obrotu wózka względem tarczy się nie ustawia...chyba że czegoś jeszcze nie wiem :P

Edytowane przez Michal2008
Odnośnik do komentarza

A jak tam podkładki pod suportem? Zmierz szerokość mufy i sprawdź czy masz odpowiednią ilość. Dla standardowej mufy są dwie od strony napędu. Wolałbym dołożyć podkładkę niż piłować ramę.odsuniesz zębatki od ramy i przerzutka ogarnie. Oczywiście najpierw odepnij linke, całkowicie wykręć śrubę regulacyjną i upewnij się że przerzutka faktycznie nie ma zakresu.

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Michal2008 napisał:

To jest świeży rower z seryjnym napędem - nic nie zmieniane (Merida Big Nine Lite 2018), nie stosuje się w tym przypadku podkładek pod suport....

A jakie to na znaczenie nowy czy stary. Dla rury 73 mm powinna być jedna podkładka 2.5 mm z prawej strony. Te dodatkowe 2.5 mm to dodatkowe miejsce na gadżety typu osłona łańcucha itp.

Odnośnik do komentarza

 

Godzinę temu, Michal2008 napisał:

To jest świeży rower z seryjnym napędem - nic nie zmieniane (Merida Big Nine Lite 2018), nie stosuje się w tym przypadku podkładek pod suport....

Więc masz do wyboru albo dać podkładkę albo piłować ramę. Jak słyszę takie propozycje serwisantów to mam ochotę założyć serwis rowerów. Naprawa twojej usterki trwa 5 minut i kosztuje 0zł

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
8 minut temu, zibi_j1 napisał:

jak wiesz co robić to pilnik w dłoń i jazda

 

16 godzin temu, Michal2008 napisał:

to zaproponowali demontaż przerzutki i lekkie splanowanie lakieru na mocowaniu bo najprawdopodobniej jest za dużo? co o tym myślicie?

a czy ja gdzieś napisałem, że będę to robił? czekam na rady ludzi, którzy mieli może podobny "problem", a ramy piłować nie mam zamiaru.

Odnośnik do komentarza

A przy jakiej kombinacji łańcuch ci obciera?

Jak masz z przodu na największej i z tyłu na największej oraz z przodu na mniejszej a z tyłu na mniejszej, łańcuch jest przekoszony i będzie obciera delikatnie bo tak się nie jeździ
Nie odbierz tego że bym się czepiał czy cie uczył tylko pisze jak jest
U mnie jak miałem 2x10 było takie samo na takich samych przełożeniach delikatne obcierania

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, piter614 napisał:

Jak masz z przodu na największej i z tyłu na największej

Pomyliłem się w pierwszym poście, w kolejnych wypowiedziach już się poprawiłem. Oczywiście chodziło mi o przełożenie najlżejsze czyli 24 - 42 (korba 24-34, kaseta 11-42).

Odnośnik do komentarza

Mój błąd przepraszam czytałem jaka to przerzutka a myślałem o swojej starej
Moim zdaniem zrobił bym tak
Rozpioł całkowicie linkę
Ręcznie odchylic skrajne położenia regulując śrubami
Przy manetce całkowicie wkręcić baryłkę potem, wykręcić 3 obroty
Podpiąć linkę i potem wyregulowac na podpietej przerzutce baryłką

Odnośnik do komentarza
W dniu 9.11.2018 o 17:52, Michal2008 napisał:

W serwisie zapytałem się o to, to zaproponowali demontaż przerzutki i lekkie splanowanie lakieru na mocowaniu bo najprawdopodobniej jest za dużo? co o tym myślicie? warto to sprawdzić? Podziękowałem za to bo wole sam robić przy rowerze....

Po przemyśleniu sprawy może to nie jest głupie rozwiązanie. Oglądając nowe ramy mające "kostkę" do mocowania przerzutki to praktycznie nigdzie nie widzę aby ten fragment był polakierowany. Raczej wygląda to zawsze na gołe aluminium.

Jak żal ramy to zawsze można przeszlifować samą przerzutkę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...