Michal2008 Opublikowano 9 Listopada 2018 Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Część, posiadam kompletny napęd Deore M6000 z przerzutką przednią top swing https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m6000/FD-M6025-E.html Na przełożeniu 24-42 czyli najlżejszym łańcuch szura lekko o prowadnik przerzutki, przerzutka wychylona jest na maxa. W serwisie zapytałem się o to, to zaproponowali demontaż przerzutki i lekkie splanowanie lakieru na mocowaniu bo najprawdopodobniej jest za dużo? co o tym myślicie? warto to sprawdzić? Podziękowałem za to bo wole sam robić przy rowerze.... Edytowane 11 Listopada 2018 przez Michal2008
TwardyBlaszak Opublikowano 9 Listopada 2018 Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Odepnij linkę i odkręć śrubę regulacyjną przerzutki żeby na pewno ustawiła się w swoim krańcowym położeniu przy ramie. Wtedy sprawdź czy łańcuch nadal trze o przerzutkę, jeżeli nie to znaczy że linka naciągała przerzutkę a jeżeli tak, to sprawdź ustawienie przerzutki względem tarcz. Ingerencji w ramę nie rób, chyba, że wszystkie inne metody zawiodą. Świadome uszkodzenie ramy równa się utracie gwarancji. Edytowane 9 Listopada 2018 przez TwardyBlaszak
Motke Opublikowano 9 Listopada 2018 Opublikowano 9 Listopada 2018 Godzinę temu, Michal2008 napisał: Część, posiadam kompletny napęd Deore M6000 z przerzutką przednią top swing https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m6000/FD-M6025-E.html Na przełożeniu 34-42 czyli najlżejszym łańcuch szura lekko o prowadnik przerzutki, No to chyba normalne, że szura. Przełącz przód z 34 na 24 to nie będzie szurać.
Michal2008 Opublikowano 9 Listopada 2018 Autor Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 9 minut temu, Motke napisał: Przełącz przód z 34 na 24 to nie będzie szurać. sorry mój błąd chyba logiczne że chodziło o 24 - 42 38 minut temu, TwardyBlaszak napisał: że linka naciągała przerzutkę a jeżeli tak, to sprawdź ustawienie przerzutki względem tarcz. na zębatce 24 i przy luźnej lince trochę pociera, wiec raczej to nie linka, a ustawienie przerzutki względem tarczy jest tylko na śrubach góra dół, tu kąta obrotu wózka względem tarczy się nie ustawia...chyba że czegoś jeszcze nie wiem Edytowane 9 Listopada 2018 przez Michal2008
Motke Opublikowano 9 Listopada 2018 Opublikowano 9 Listopada 2018 4 minuty temu, Michal2008 napisał: sorry mój błąd chyba logiczne że chodziło o 24 - 42 A czy na 24 linka od przerzutki jest naprężona czy luźna?
Michal2008 Opublikowano 9 Listopada 2018 Autor Opublikowano 9 Listopada 2018 aktualnie średnio luźna, ale luzowałem bardziej, naciągałem bardziej i sytuacja była podobna; to nie jest takie mega obieranie no ale lekkie jest...
Gość Opublikowano 9 Listopada 2018 Opublikowano 9 Listopada 2018 A jak tam podkładki pod suportem? Zmierz szerokość mufy i sprawdź czy masz odpowiednią ilość. Dla standardowej mufy są dwie od strony napędu. Wolałbym dołożyć podkładkę niż piłować ramę.odsuniesz zębatki od ramy i przerzutka ogarnie. Oczywiście najpierw odepnij linke, całkowicie wykręć śrubę regulacyjną i upewnij się że przerzutka faktycznie nie ma zakresu.
Michal2008 Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Opublikowano 10 Listopada 2018 To jest świeży rower z seryjnym napędem - nic nie zmieniane (Merida Big Nine Lite 2018), nie stosuje się w tym przypadku podkładek pod suport....
Motke Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 44 minuty temu, Michal2008 napisał: To jest świeży rower z seryjnym napędem - nic nie zmieniane (Merida Big Nine Lite 2018), nie stosuje się w tym przypadku podkładek pod suport.... A jakie to na znaczenie nowy czy stary. Dla rury 73 mm powinna być jedna podkładka 2.5 mm z prawej strony. Te dodatkowe 2.5 mm to dodatkowe miejsce na gadżety typu osłona łańcucha itp.
Gość Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) Godzinę temu, Michal2008 napisał: To jest świeży rower z seryjnym napędem - nic nie zmieniane (Merida Big Nine Lite 2018), nie stosuje się w tym przypadku podkładek pod suport.... Więc masz do wyboru albo dać podkładkę albo piłować ramę. Jak słyszę takie propozycje serwisantów to mam ochotę założyć serwis rowerów. Naprawa twojej usterki trwa 5 minut i kosztuje 0zł Edytowane 10 Listopada 2018 przez Gość
Michal2008 Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Opublikowano 10 Listopada 2018 46 minut temu, zibi_j1 napisał: mam ochotę założyć serwis rowerów Nie wiem po co pisać aby pisać? chcesz mi zakładać podkładki w przydatku pressfita i mufy 92 mm ciekawe ...
Gość Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 A napisałes że masz pressfita ? jak wiesz co robić to pilnik w dłoń i jazda Ja wolałbym wywalić napęd niż ingerować mechanicznie w ramę
Michal2008 Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Opublikowano 10 Listopada 2018 8 minut temu, zibi_j1 napisał: jak wiesz co robić to pilnik w dłoń i jazda 16 godzin temu, Michal2008 napisał: to zaproponowali demontaż przerzutki i lekkie splanowanie lakieru na mocowaniu bo najprawdopodobniej jest za dużo? co o tym myślicie? a czy ja gdzieś napisałem, że będę to robił? czekam na rady ludzi, którzy mieli może podobny "problem", a ramy piłować nie mam zamiaru.
Gość Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 A przy jakiej kombinacji łańcuch ci obciera? Jak masz z przodu na największej i z tyłu na największej oraz z przodu na mniejszej a z tyłu na mniejszej, łańcuch jest przekoszony i będzie obciera delikatnie bo tak się nie jeździ Nie odbierz tego że bym się czepiał czy cie uczył tylko pisze jak jestU mnie jak miałem 2x10 było takie samo na takich samych przełożeniach delikatne obcierania
Michal2008 Opublikowano 11 Listopada 2018 Autor Opublikowano 11 Listopada 2018 21 godzin temu, piter614 napisał: Jak masz z przodu na największej i z tyłu na największej Pomyliłem się w pierwszym poście, w kolejnych wypowiedziach już się poprawiłem. Oczywiście chodziło mi o przełożenie najlżejsze czyli 24 - 42 (korba 24-34, kaseta 11-42).
Gość Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 Michał próbowałeś ją obrócić delikatnie?
Michal2008 Opublikowano 11 Listopada 2018 Autor Opublikowano 11 Listopada 2018 nie ma takiej możliwości https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m6000/FD-M6025-E.html
Gość Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 Mój błąd przepraszam czytałem jaka to przerzutka a myślałem o swojej starejMoim zdaniem zrobił bym takRozpioł całkowicie linkęRęcznie odchylic skrajne położenia regulując śrubamiPrzy manetce całkowicie wkręcić baryłkę potem, wykręcić 3 obrotyPodpiąć linkę i potem wyregulowac na podpietej przerzutce baryłką
Motke Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 W dniu 9.11.2018 o 17:52, Michal2008 napisał: W serwisie zapytałem się o to, to zaproponowali demontaż przerzutki i lekkie splanowanie lakieru na mocowaniu bo najprawdopodobniej jest za dużo? co o tym myślicie? warto to sprawdzić? Podziękowałem za to bo wole sam robić przy rowerze.... Po przemyśleniu sprawy może to nie jest głupie rozwiązanie. Oglądając nowe ramy mające "kostkę" do mocowania przerzutki to praktycznie nigdzie nie widzę aby ten fragment był polakierowany. Raczej wygląda to zawsze na gołe aluminium. Jak żal ramy to zawsze można przeszlifować samą przerzutkę.
Michal2008 Opublikowano 12 Listopada 2018 Autor Opublikowano 12 Listopada 2018 taka sytuacja była po zdjęciu przerzutki... leciutko poleciałem klockiem z papierem i na razie tyle. Jaki efekt napisze później bo koło mam na gwarancji... 1
Michal2008 Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Opublikowano 16 Listopada 2018 Udało mi się dziś złożyć rower i te planowanie pomogło, już nie obciera git malina jest :D 👌
Gość Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 Zupełnie inaczej to sobie wyobrażałem. Brzmiało to zdecydowanie gorzej niż wyglądało. Mój błąd. Dobra robota.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się