Skocz do zawartości

Maksymalne ugięcie tylnego amortyzatora.


maniakuli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , przeszukując internet nie natrafiłem na wyczerpujący artykuł na temat samego dobicia amortyzatora tylnego . Jestem dość świeży w temacie wiec chciałbym aby ktoś mi udzielił odpowiedzi na bardzo nurtujące mnie pytania , a mianowicie 

* o co chodzi z dobiciem ( tak po prostu po ROWEROWEMU ) 

* czy jest ono dobre czy tez złe ? 

* co zrobić jeśli damper mi dobije 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza

1. Dobicie - wykorzystanie pełnego skoku dampera, zwykle dynamiczne. Czyli musisz zdrowo przytulić w ziemię lub mieć źle dobrana sprężynę lub za niskie ciśnienie w powietrznym damperze.

2. Nie jest to najlepsze dla dampera.

3. Żamontuj twardszą sprężynę lub schudnij.

Edytowane przez SpiderMAN
  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Pytanie z mojej strony. Co to za damper? Posiadasz jakiś w ogóle?

 

Jak wyżej napisał kolega wykorzystujesz 100 % skoku i wyraźnie czujesz, że amor się zatrzymał. Wyczuwalne uderzenie.

W dłuższej perspektywie doprowadzi do uszkodzenia dampera.

To zależy jaki typ dampera posiadasz. Jeśli sprężynowy to najczęściej wymieniasz sprężynę na twardszą. Jeśli posiadasz damper powietrzny to najprawdopodobniej jest źle wyregulowany.

 

Przypomnę również, że nie każdy damper przeznaczony jest do szeroko rozumianych grawitacyjnych odmian kolarstwa i nie każdy "uginacz" z tyłu można nazwać damperem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...