Skocz do zawartości

SHIMANO Altus (2018) Długa klamka....


OskarSkutnik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W rowerze mam długie klamki. Czy jest możliwośc wimienienia samych klamek(manetek Hamulcowych z klamką) na model z krótką klamką zostając przy tym samym zacisku. Np Deore lub Slx

Edytowane przez OskarSkutnik
Zły Temat
Opublikowano

Zauważ proszę, że to dział "Nasze Rowery" gdzie prezentuje każdy z nas jeśli chce swój rower...

A ty zadajesz pytanie o klamki hamulcowe w hamulcach hydraulicznych.

Będzie kara.

Opublikowano

Widzę, że temat poprawiony. Zwracaj uwagę w przyszłości w jakim dziale piszesz na dany temat, na forum jest odpowiedni porządek.

Podaj proszę model hamulca, zrób zdjęcia klamek, powinno dać się zastosować inne klamki wyprodukowane przez Shimano, ale raczej wątpię by się to opłacało.

Sama klamka hamulcowa hydrauliczna BL-M-6000 z grupy Deore kosztuje około 120-130zł, do tego konieczny jest zakup oleju mineralnego do hamulców Shimano, wraz z zestawem baryłek i końcówek do przewodu hamulcowego, które z reguły są jednorazowe.

 

Tak na marginesie.

Manetka - to jest do zmiany przełożeń przerzutką

Klamka hamulcowa inaczej zwana dźwignią hamulca, nie jest manetką.

Opublikowano

Jeśli chcesz odpowiedzi krótkiej to tak da się zmiksować klamki np. deore z zaciskami od altusa.

 

Jeśli chcesz rzetelnej odpowiedzi to będzie to zabieg mało opłacalny gdyż jak sam @SpiderMAN zauważył klamka będzie w cenie gdzieś około 120 złotych nówki ( chyba że używka  to taniej), aaale jeszcze koszt oleju, koszt oliwek, koszt przelania i odpowietrzenia hebla, serio lepiej sobie kup cały komplet przód/tył Deorek czy SLX'ów a dużo czasu i forsy zaoszczędzisz tak na prawdę. 

Jesli chcesz się bawić w używki i sam będziesz przelewać heble to może wyjdzię Ci koszt hmyyy..70 złotych klamka razy 2, oliwki 9 razy 2, olej 20 złotych, lejek 15, przesyłki ...noo to sam widzisz.

Opublikowano

Mam wewnętrzne prowadzenie linek i wydaje mi sie że i tak będe musiał odpowietrzać bo nie przeciągnę bez odkręcania pancerza...

Opublikowano
Godzinę temu, OskarSkutnik napisał:

Mam wewnętrzne prowadzenie linek i wydaje mi sie że i tak będe musiał odpowietrzać bo nie przeciągnę bez odkręcania pancerza...

Pierwsze słyszę, żeby w rowerze w którym zamontowano hamulce klasy Altus poprowadzono przewody hamulcowe hydrauliczne w ramie...

Takie detale to są w rowerach po 15-20k zł

Co to za rower?

Model, rocznik?

Opublikowano (edytowane)

Sądząc po profilowym kolegi pewnie ta Merida: https://www.rowerymerida.pl/produkt1429/big-nine-500-lite-rower-merida.html

23 godziny temu, SpiderMAN napisał:

Takie detale to są w rowerach po 15-20k zł

Gdzieś jedno zero za dużo wpadło. Trzymając się dalej Meridy, chyba od modelu Big Nine 100 każdy w górę ma tylny przewód hamulcowy prowadzony wewnętrznie.

Przy czym ja również uważam, że operacja wymiany samych klamek jest nieopłacalna.

Edytowane przez Fenthin
Opublikowano

Nie bardzo...

Hamulce w Meridzie to Shimano Deore M315, chyba, że autor kompletnie nie wie jakie ma hamulce i napisał Altus tak z czapy...

To raz, a dwa, spójrz tutaj.

1432_3.jpg

To jest wewnętrznie prowadzony przewód tylnego hamulca?

 

Opublikowano

Wybacz ale to nie są wcale deorki. Deorki mają krótką klamkę i po co miał bym to pisać...

Jest to model 315 ale to nie są własnie deorki chyba że jestem za głupi zeby zrozumieć

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, SpiderMAN napisał:

To raz, a dwa, spójrz tutaj.

1432_3.jpg

 

 

Patrzę i widzę rower na innej ramie. Merida oferuje Big Nine 500 oraz Big Nine 500 Lite. A tam wygląda to tak, ani śladu po przewodzie na dolnej rurze:DSC06254.jpg

Ale faktycznie, jednak niższe modele nie mają prowadzenia wewnętrznego.

BR-M315 nie są hamulcami z grupy Deore. Są w ogóle poza grupowe, ale jeśli by je gdzieś cenowo klasyfikować, to właśnie poziom Altus/Acera.

Edytowane przez Fenthin
Opublikowano (edytowane)

Jest to rower dokładnie Merida Big Nine 500 Lite z wewnętrznym prowadzeniem tylnego pancerza hamulca

Edytowane przez OskarSkutnik
Opublikowano
33 minuty temu, Fenthin napisał:

Patrzę i widzę rower na innej ramie. Merida oferuje Big Nine 500 oraz Big Nine 500 Lite. A tam wygląda to tak, ani śladu po przewodzie na dolnej rurze:DSC06254.jpg

Ale faktycznie, jednak niższe modele nie mają prowadzenia wewnętrznego.

BR-M315 nie są hamulcami z grupy Deore. Są w ogóle poza grupowe, ale jeśli by je gdzieś cenowo klasyfikować, to właśnie poziom Altus/Acera.

Czary, zdjęcie niby miało reprezentować Big Nine 500 Lite...

Bywa i tak, faktycznie ma wewnętrzne prowadzenie.

 

Wymiana klamek jest nieopłacalna, nadal zostaną Ci słabe zaciski, do których nie zamontujesz klocków IceTech z radiatorami na przykład.

 

Opublikowano

A Deorki do Maratonów /crosscounty   wystarczą?

Opublikowano

Wystarczą, Deorki to dobra grupa zwłaszcza nowa M6000 to raz, a dwa to rama spoko ale dla mnie kabel od hebla w ramie to głupota! Tylko problemy z heblem, z wymianą itp.Niepotrzebny bajer kompletnie.

Opublikowano

Kruk zgadzam się z tobą. Pewnie zmienie full na Deorke ale no troche pójdzie na odpowietrzanie itd

Opublikowano
41 minut temu, OskarSkutnik napisał:

Kruk zgadzam się z tobą. Pewnie zmienie full na Deorke ale no troche pójdzie na odpowietrzanie itd

Do zrobienia samemu włącznie ze skróceniem przewodów, bez pełnego zalewania, łatwizna.

2 godziny temu, OskarSkutnik napisał:

A Deorki do Maratonów /crosscounty   wystarczą?

Wystarczają nawet dla 90 kilku kilowego faceta w bardziej trailowym rowerze, w każdym terenie z tarczami 180mm jest brzytwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...