Skocz do zawartości

konserwacja kółek przerzutki tylnej


areczekb

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy kółka przerzutki tylnej na ślizgach wymagają smarowania (kółka nie łożyskowane)?

Są opinie, ze wymagają posmarowania tulejek smarem stałym, ale także ze wystarczy wyczyścić i to wszystko....

Prośba o info jaki sposób jest właściwy?

 

 

Opublikowano

Kto smaruje ten jedzie.

Ja czyszczę, po uprzednim rozebraniu wózka, moczę w lynie myjącym, następnie składam, zawsze na smarze stałym.

Opublikowano

Jak wyżej. Wyczyść, nasmaruj i poskładaj. Nie trzeba tego smaru dużo.

Opublikowano

Czyli jednak smarowanie... 🙂

Aczkolwiek bez smaru, po wyczyszczeniu i złożeniu, kółeczka śmigają elegancko...

Dzięki za szybka odpowiedź

Opublikowano
4 minuty temu, areczekb napisał:

Aczkolwiek bez smaru, po wyczyszczeniu i złożeniu, kółeczka śmigają elegancko...

Przez pierwsze kilka km, dopóki nie złapie kurzu, wody, czy innego syfu, a wtedy zaczną piszczeć...

 

Opublikowano
29 minut temu, SpiderMAN napisał:

Przez pierwsze kilka km, dopóki nie złapie kurzu, wody, czy innego syfu, a wtedy zaczną piszczeć...

 

🙂 piszczenie i wszystkie dziwne dźwięki odpadają - czyli smarujemy 🙂

Opublikowano

Ta tulejka w środku i powierzchnia otworu kółka to też jest łożysko tylko ślizgowe, a nie toczne. Jak każde łożysko wymaga smarowania, bo inaczej materiał bardziej miękki zacznie się zacierać na twardszym - w tym przypadku plastikowe kółko na tulejce.

Opublikowano (edytowane)

logiczne w sumie, ale trzeba sobie uświadomić ...:-)

Edytowane przez areczekb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...