Skocz do zawartości

Przegląd Zawieszenia KROSS SOIL 1


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj chciałem zaprezentować przegląd zawieszenia w rowerze KrossSoil1 ,zawieszenie kilku zawiasowe ,jednak po jakimś czasie użytkowania należy zrobić przegląd zawieszenia , tym bardziej że zawieszenie pracuje w niekorzystnych warunkach takich jak deszcz ,błoto śnieg  piach i inne

Zawieszenie ugina się w 4 punktach zaznaczonych na foto

Najlepiej sprawdzić jak pracuje zawieszenie trzeba wyjąć damper rozpiąć łańcuch i ręką poruszać góra dół ,wtedy będzie wiadomo czuć pracuje płynnie czy może wydaje jakieś dzienne dźwięki lub czy się przycina (w moim przypadku lekko  się przycinało oraz podczas jazdy było słychać dziwne dźwięki)

1298593883_punktyzawieszenia.thumb.jpg.61629e21d354e88280a837d39a985a13.jpg

By zdemontować śruby zawieszenia trzeba użyć dużej siły(sziwa miałem problem z rozkręceniem śrub)śruby skręcone są oryginalnie na klej do gwintów by się nie rozkręcały

Aby przystąpić do przeglądu zawieszenia trzeba rozmontować napęd oraz pozdejmować koła

Na foto po niżej mamy zaznaczone które śruby najlepiej odkręcić by zdjąć trójkąt

1062894399_srubyzawieszenia.thumb.jpg.b03a06b383d9b98a856bfa6996f1ab38.jpg

Gdy odkręcimy te śruby można rozkręcić dalszą część zawieszenia

Rozkręcając po kolei zawieszenie warto pamiętać która śruba gdzie była

433168076_trjkt.thumb.jpg.06fbce951aedc5e0ba6877e79f767d2a.jpg

Dolny trójkąt od dolu w tym miejscu pracował najgorzej

691107215_dolnezawieszenie.thumb.jpg.bab9ef6cb2bfa3a2fff111d604cd4c04.jpg210977515_zawieszenie2.thumb.jpg.f6e546c3e6aa320aec6b07d75dfbf8e3.jpg804159174_zawieszenie3.thumb.jpg.a8ffabb3a5d353f526387f3be4d4b48f.jpg

Niżej zaznaczyłem i opisałem łożyska jakie są w tym zawieszeniu ,mianowicie mamy dwa rodzaje łożysk

                                                                                           NUMERY ŁOŻYSK Z ZAWIESZENIA

                                                                                           6802RS  24X15X5             SZTUK 4

                                                                                           6901RS24X12X6              SZTUK 4

1729912298_dolnezawieszene1.thumb.jpg.0642d1226163044eaf68f0acbe41075f.jpg

Po rozebraniu zawieszenia okazało się że łożyska wyglądają fatalnie po dwóch latach użytkowania roweru

176854802_oyskozardzewiae1.thumb.jpg.c49a2a8e014f66783cfab8c0d3d37e64.jpg16035090_oyskozardzewae.thumb.jpg.7f2826bbe867e485666df6d8bf89f8be.jpg

Łożyska można albo wybić na siłę albo wyjąć sposobem mi udało się dorobić ściągacz do łożysk

653946229_wyciskanie1.thumb.jpg.00bf02dbabca45928a7736311eb79da4.jpg1941956557_wyciskanie2.thumb.jpg.4795b7eb582aed8139b204b379073234.jpg472996261_wyciskanie3.thumb.jpg.3d50dbf9167a863badf53b048eba24bb.jpg1722432833_wyciskanie4.thumb.jpg.881ec514c5daf94fdd24133b2f0a4496.jpg

Poszło szybko i bezproblemowo wszystkich łożysk jest 8 szt po 4 z rodzaju

Tutaj ciekawostka są dość drogie na rynku mimo swojego rozmiaru łożyska swoje kosztują szczególnie w sklepach rowerowych ,można dokupić w sklepie z łożyskami ja dałem za wszystkie k 30zł,gdyż kupiłem takie jak były ,cenę za takie super lepsze które nie widom ile wytrzyma policzyli do 70 zł za sztukę

Np można kupić takie 6802

https://allegro.pl/lozysko-nierdzewne-ss-6802-2rs-mgk-15x24x5-i7639114669.html?reco_id=3524b554-ddb4-11e8-949a-246e96321a40

lub

https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-piast/prod/nt-sb6802-2ru

Drugi typ łożyska 6901

https://allegro.pl/lozysko-nierdzewne-ss-6901-2rs-mgk-12x24x6-i7639114744.html?reco_id=7d17e658-ddb4-11e8-8a27-246e968481e0

lub

https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-piast/prod/nt-sb6901

 

Poniżej  foto wymieniowych łożysk

933466224_oyska.thumb.jpg.62cbf9cb3a764a6abdb3a71f4a00f7cd.jpg

Zakupione łożyska warto zapatrzeć w dodatkową dawkę smaru ,czemu? temu że produkt z lini produkcyjnem ma zawsze minimalne ilości smaru

Aby dodać smaru trzeba wyjąć gumowy pierścień zabezpieczajmy łożysko przed czynnikami zewnętrzni

1.thumb.jpg.c773bdf7cc36b12133baccb4f07eb857.jpg

 

Łożysko nowe oryginalne z minimalną ilością smaru ,tak wygląda z dwóch stron zabieg dodania smaru trzeba wykonać z obydwu stron

2.thumb.jpg.8ba91a4713d7dd833c429e5e499ffc5e.jpg

Łożysko przesmarowane smarem firmy SKF

3.thumb.jpg.01c213a664026804ab0217d2ffdbd0f1.jpg

Po przesmarowaniu łożysk zatykamy bieżnie wcześniej wyjętym zabezpieczenie

Bierzemy się za montaż zawieszenia rower

Mój tak wyglądał

2110158727_rowercay.thumb.jpg.7711e85aaa18a756172c1a18448f18b3.jpg

Teraz trzeba wszędzie wprasować łożyska trzeba pamiętać gdzie jakie było,łożyska w otwory montażowe wciskałem na sucho

40485654_wprasowanie1.thumb.jpg.e5b059c9501dc9c9efbf53ddc6807cc2.jpg1140129485_wprasowanie2.thumb.jpg.314266c9e40c5077d97aa6673e98d959.jpg

 I już łożyska są n swoim miejscu

906791235_wymienioneoysko.thumb.jpg.288ee4f7127b7af0dc0ea0800382eb47.jpg

Zaczynamy od pierwszego elementu zawieszenia  i pamiętajcie o podkładkach zawieszenia

Pamiętać trzeba o prawidłowym umiejscowieniu wyjętych wcześniej śrub zawieszenia a teraz o kolejności montażu

Ja wszystkie śruby zawieszenia wkręcałem na klej do gwintów by podczas użytkowania zwyczajnie się nie odkręciły,oraz też tym wypadku wkręciłem na sucho bez użycia smaru,jest tutaj nie potrzebne smarowanie gdyż może w tym przypadku zbierać i przyklejać się syf

1525775884_skada1.thumb.jpg.255696d9084c90bee7011c82a78aa65d.jpg

Następny element dolny wahacz,pamiętajcie o podkładkach między elementami zawieszenia a łożyskami

209907868_sk2.thumb.jpg.8220a1fc7e5f559c76f54761f2ce6859.jpg

Następnie trójkąt

1820412264_sk3.thumb.jpg.66c270a58aa76b04552279963e39c6c1.jpg

Tutaj zawieszenie poskładane

463777285_sk5.thumb.jpg.af18b605c83e0231aa47eaeaa1f0bc1d.jpg1643457248_sk4.thumb.jpg.a442ce72c845fc3063b9ba16dc6bc9ea.jpg

Zawieszenie pracuję całkiem inaczej nie słychać trzasków pracuje też bardzo miękko ,polecam taki przegląd co jakiś czas

Rower prawie złożony

731527313_skada6.thumb.jpg.cc3355985167bdd3d8ddddbecb386547.jpg

Jednak dobrze zaopatrzeń się w praskę do łożysk,bardzo ułatwia życie i eliminuje uszkodzenie aluminiowych elementów zawieszenia

Rower został złożony sprawdzony wszytko działa ,przy okazji przeszedł gruntowny przegląd

-Wymian linki przerzutki

Przegląd dampera

-przegląd amortyzatora

pacjent.thumb.jpg.77b538df341c3a7f975cb092e2a68501.jpg

Pacjent żyje i dobrze się ma

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Super opis! Bardzo dziękuję! A praskę do łożysk skąd masz?
Zrobiłem sobie na tokarce,
Praska jest mojego pomysłu nie wiem czy są gdzieś dostępne na rynku
Generalnie w ramie były łożyska chińskie tutaj kross raczej się nie postarał
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Ares napisał:

jest zbyt mało posmarowane.

Generalnie mam dużo spotkania  z  łożyskami w każdym jest mało smaru ,by dłużej wytrzymały warto dać dodatkową ilość smaru tym bardziej że są narażone na niekorzystne czynniki zewnętrze , jednak w tym przypadku najgorsza jest woda

Odnośnik do komentarza

Witam, wymienialem łożyska w swoim soilu za pomoca podobnego sciagacza ale nie wiem jak rozgrysc w tym miejscu wymienione łożysko.jpg

Piter614 jak to zrobiłeś, bo tam nie ma dobrego podparcia dla sciagacza. 

A sprawa łożysk droższe lozyska sie oplaca poniewaz maja wiekrza wytrzymałość na nacisk, lozyska kulkowe maja wytrzymalosc obrotowa a w zawieszeniu nie potrzeba bo ruchy sa wachadlowe, ja zrobilem test sciskajac tanie lozysko w kombinerkach i wystarczy lekko scisnac i czuc jak juz sie nie kreci a drozsze mocno sciskam i dalej jest luz 

Odnośnik do komentarza
W dniu 31.12.2018 o 10:34, Wujuu napisał:

Witam, wymienialem łożyska w swoim soilu za pomoca podobnego sciagacza ale nie wiem jak rozgrysc w tym miejscu wymienione łożysko.jpg

Piter614 jak to zrobiłeś, bo tam nie ma dobrego podparcia dla sciagacza. 

A sprawa łożysk droższe lozyska sie oplaca poniewaz maja wiekrza wytrzymałość na nacisk, lozyska kulkowe maja wytrzymalosc obrotowa a w zawieszeniu nie potrzeba bo ruchy sa wachadlowe, ja zrobilem test sciskajac tanie lozysko w kombinerkach i wystarczy lekko scisnac i czuc jak juz sie nie kreci a drozsze mocno sciskam i dalej jest luz 

witam sorki że dopiero teraz odpisuje ale nie wiedziałem że tutaj pisałeś korzystam z reguły z tapatalk dlatego najlepiej jest zawsze zacytować autora wtedy powiadomienie jest bankowe

Ja ściągacz w tym miejscu oszlifowałem szlifierką by siadł ,czyli jak masz okrąg zeszlifowałem z 2 centymetry co powodowało że w tym miejscu mogłem spokojnie oprzeć ściągacz

Odnośnik do komentarza

Ja z łożyskiem w wahaczy zbytniego problemu nie miałem, dorobiłem poprostu dystans z plastikowej obejmy do rur (średnica 27mm) a jako praskę użyłem śrub z zawieszenia wraz z ich tulejami w połączeniu z nasadką 24mm. 

Za to mam jeszcze nie rozwiązany problem zapieczonych łożysk na dolnej ośce zawieszenia... Bałem się że połamię dolny łącznik przy jej demontażu, na szczęście metal jest dobrej jakości i się nie poddał, nie wiem jak to ruszyć bo śruby są z aluminium więc nie chcę tego grzać z obawy przed osłabieniem materiału a wd40 nic nie daje, nie mam też za bardzo jak chwycić tego łożyska :/

Co do nowych łożysk to 6901 dałem pfi z luzem C3 a na dolne z ciekawości zamontuję chińskie nierdzewne, wszystkie wypłuczę wpierw w benzynie aby pozbyć się fabrycznego, najpewniej litowego smaru i zastąpię go syntetycznym wodoodpornym, ruch tutaj jest wykonywany znikomy a mocny film smarny i wodoodporność się w tym przypadku bardzo przydadzą, patrząc po tym jak umarły poprzednie łożyska. Do piast myślę że ten smar byłby totalną przesadą, nie dość że gęstość pewnie zabrała by że 3W (  ;) ) energii, to itak nie są bezpośrednio wystawione na działanie wody w odróżnieniu od zawieszenia. 

IMG-20190117-193827.jpgIMG-20190117-193838.jpgIMG-20190117-194123.jpgIMG-20190117-194244.jpg

Odnośnik do komentarza

Cześć wszystkim.
A ja mam taki problem że ten element zawieszenia który przechodzi nad suportem (zdjęcia które Ty zamieściłeś od 10 do 13) się złamał (pękła jego część od strony łańcucha) rower to Kross Soil 2016.
Czy można takie coś gdzieś dostać???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Cześć wszystkim.
A ja mam taki problem że ten element zawieszenia który przechodzi nad suportem (zdjęcia które Ty zamieściłeś od 10 do 13) się złamał (pękła jego część od strony łańcucha) rower to Kross Soil 2016.
Czy można takie coś gdzieś dostać???
Pozdrawiam
Pisz do kross powinni mieć części zamienne
Odnośnik do komentarza
W dniu 20.06.2020 o 16:09, piter614 napisał:

Pisz do kross powinni mieć części zamienne

witam chciałbym zapytać, czy udało ci się zdobyć wahacz

W dniu 20.06.2020 o 14:51, BikePoStronie napisał:

Cześć wszystkim.
A ja mam taki problem że ten element zawieszenia który przechodzi nad suportem (zdjęcia które Ty zamieściłeś od 10 do 13) się złamał (pękła jego część od strony łańcucha) rower to Kross Soil 2016.
Czy można takie coś gdzieś dostać???

Pozdrawiam

witam chciałbym zapytać, czy udało ci się zdobyć wahacz

Odnośnik do komentarza

A nie wiecie może czy gdzieś  da sie kupić same śruby do tylnego zwieszenia ? Kross twierdzi że nie  a jakiś "mechanik " rowerowy przede mną potraktował je tak imbusem że po wykręceniu boję się wkręcać spowrotem... 

Odnośnik do komentarza

Możesz zastąpić zwykłą śrubą wysokiej klasy, np. 10.9

Chyba że mówisz o śrubach aluminiowych, w takim wypadku jedynie dobry tokarz. Choć ja bym się specjalnie lekko wyrobionym gniazdem nie przejmował, bo jest ono bardzo głębokie, tylko nie przesadzaj z siłą dokręcenia. Jakby co wystarczy nabić torx i wykręcisz, nie trzeba tego ruszać co tydzień przecież ;)

Edytowane przez piciu256
Odnośnik do komentarza
53 minuty temu, piciu256 napisał:

Możesz zastąpić zwykłą śrubą wysokiej klasy, np. 10.9

Chyba że mówisz o śrubach aluminiowych, w takim wypadku jedynie dobry tokarz. Choć ja bym się specjalnie lekko wyrobionym gniazdem nie przejmował, bo jest ono bardzo głębokie, tylko nie przesadzaj z siłą dokręcenia. Jakby co wystarczy nabić torx i wykręcisz, nie trzeba tego ruszać co tydzień przecież ;)

Właśnie o te aluminiowe mi chodzi :) 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...