Skocz do zawartości

Uniwersalne opony do 29-era


RainbowHunterPL

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrą (jak nie najlepsza) alternatywą będą Continental Racing King. Taki kompromis pomiędzy RR a MK chociaż wiadomo że nie ma opon " idealnie uniwersalnych" ;)

RK jest oponą terenową z niskimi oporami toczenia na utwardzonym podłożu dzięki gęsto umieszczonym klockom. Preferujesz więcej tego typu tras z minimalną ilością typowego terenu więc myślę że Racing King będzie odpowiednia. Dodatkowo jest dostępnych kilka wersji tego modelu. Osobiście używałem komplet RK w rozmiarze 2,2" na przeróżnych drogach i byłem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza

50% asfalt i 30% szutry... Będę nudny ale czy na 100% potrzebujesz opon MTB... ?

Sam wiem jak się czuję, gdy wybiorę na takie traski z X-King 29 2,2 a jak z Dureme 28 2,0 w tym samym rowerze... Różnica jest niebotyczna na korzyść tych drugich...

 

Edytowane przez Spinner
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Polecam Continental Race King Sport.

Posiadam takie w rozmiarze 29x2.2 i po szosie i szutrach jeździ się super a w terenie też dają radę.

Edytowane przez bartezz84
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Spinner mądrze mówi. Załóż jakiś semi-slick co najmniej na tył, bo się niepotrzebnie męczysz. Bardziej agresywna opona z przodu wystarczy do większości jazdy terenowej. U mnie z tyłu jest Geax Mezcal 2.1 i świetnie się to sprawdza nawet głęboko w lesie, poza naprawdę deszczową pogodą. Z przodu Geax Goma 2.25.

Odnośnik do komentarza
Franz Mauer
Dnia 27.4.2017 o 23:19, artfal napisał:

Continental Mauntain King mają dość małe opory toczenia więc może to będzie dobra alternatywą.

Wcale nie mają tak niskich oporów toczenia i stworzone są na poważniejszy teren niż szutry i asfalt :)

Dnia 28.4.2017 o 10:12, RainbowHunterPL napisał:

Dobra zamówie po długim weekendzie te Race Kingi bo wszędzie są tak chwalone :D

Alternatywą do Race King mogą być lżejsze Maxxis IKON 29x2.0 lub 2.1 lub Maxxis Aspen 29x2.1. W Twoim przypadku sądzę, żesprawdzą sie szczególnie ASPENy. Maja minimalne opory toczenia, wiec nadają się na asfalt, szutry a dzięki dość agresywnym bocznym klockom dobrze spisują się w niezbyt trudnym terenie.

 

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Wcale nie mają tak niskich oporów toczenia i stworzone są na poważniejszy teren niż szutry i asfalt :)

W którymś z ostatnich bikeBoard w teście wypadły najlepiej bądź na drugim miejscu pod względem oporów toczenia, więc chyba jednak toczą się całkiem dobrze. Oczywiście w teście nie było wszstkich opon jakie są dostępne na rynku :)

 Zresztą mogę to potwerdzić, jedynie na błotcie mogły by lepiej się spisywać chociaż tragedii nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Franz Mauer
2 minuty temu, artfal napisał:

W którymś z ostatnich bikeBoard w teście wypadły najlepiej bądź na drugim miejscu pod względem oporów toczenia, więc chyba jednak toczą się całkiem dobrze. Oczywiście w teście nie było wszstkich opon jakie są dostępne na rynku :)

 Zresztą mogę to potwerdzić, jedynie na błotcie mogły by lepiej się spisywać chociaż tragedii nie ma ;)

Na błocie to chyba tylko specjalnie do tego przystosowane spisują się najlepiej. W większosci przypadków poza typowymi asfaltówkami lub semislikami jakość jazdy w błocie zalezy od umiejętności bikera ;)

Chociaż ostatnio na bikemaratonie w Miekini k/Wrocławia było spore błoto, więc obniżyłem ciśnienie w oponach (a na przodzie mam tańczące Racing Ralphy, lecz w wersji 29x2.35, tył Maxxis IKON 29x2.2) i szedłem jak burza :) 

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Franz Mauer napisał:

Chociaż ostatnio na bikemaratonie w Miekini k/Wrocławia było spore błoto, więc obniżyłem ciśnienie w oponach (a na przodzie mam tańczące Racing Ralphy, lecz w wersji 29x2.35, tył Maxxis IKON 29x2.2) i szedłem jak burza :) 

 

Ja wczoraj na Mazovi w Ciechanowie też zszedłem sporo z ciśnienia, aczkolwiek można było więcej tylko bałem się załapnia kapcia bo jeszcze nie przerobiłem kól na tubeless. Chociaż na wczorajszych zawodach w pewnym momencie nic nie pomagało, koła wapadały w błoto około 10 - 15 cm na najgorszych odcinkach, ciężko było nawet prowadzić rower bo całe buty mi wpadały :D

Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL

Dobra jednak po wszelkich przemyśleniach postanowiłem kupić race kingi pytanie czy lepiej dać obie takie same opony  czyli przód 2,2 i tył 2,2 czy przód 2,2 a tył 2,0?

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, RainbowHunterPL napisał:

Dobra jednak po wszelkich przemyśleniach postanowiłem kupić race kingi pytanie czy lepiej dać obie takie same opony  czyli przód 2,2 i tył 2,2 czy przód 2,2 a tył 2,0?

Race Kingi są jakieś takie specyficzne, różnica między 2.0 i 2.2 nie jest taka jak w innych. Przynajmniej tak miałem na 26", po założeniu 2.0 zdziwiony byłem, ze wygląda jak 2.2 :)

Odnośnik do komentarza

Sam mam rapid Roby ale na asfalcie są dość oporne. Szukam czegoś co będzie miało w części środkowej mniej agresywny bieżnik a na bokach troszkę bardziej rozbudowany.

Rapid roby może i fajne w teren. Ale dojechanie do tego terenu (w moim przypadku) jest dość męczące/drażniące, tym bardziej przy rozmiarze 2.25

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL

Zakupiłem 2x Continental Race King 29x2,2 odrazu czuć mniejszą mase i rower wreście nie buczy na a
sfalcie jak rój pszczół ;)a6f6d214761a75219377a61e70dc6ba1.jpg

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, RainbowHunterPL napisał:

rower wreście nie buczy na a
sfalcie jak rój pszczół

A mnie się tam podoba taki dźwięk , tym bardziej na ścieżce rowerowej gdzie czasami chodzą piesi słychać wyraźnie że coś się zbliża :) i nie muszę dzwonić. 

Odnośnik do komentarza
Dnia 23.05.2017 o 12:02, RainbowHunterPL napisał:

Zakupiłem 2x Continental Race King 29x2,2 odrazu czuć mniejszą mase i rower wreście nie buczy na a
sfalcie jak rój pszczół ;)

Porównujesz do Rapid Robów 29x2.25?

Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL
56 minut temu, Qane napisał:

Porównujesz do Rapid Robów 29x2.25?

Dokładnie tak rapid roby ważyły 862gram i 855gram a tu 743g I 722g i o niebo lepiej sie w zakrętach trzymają ;)o oporach toczenia nie wspominam.

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, RainbowHunterPL napisał:

Dokładnie tak rapid roby ważyły 862gram i 855gram a tu 743g I 722g i o niebo lepiej sie w zakrętach trzymają ;)o oporach toczenia nie wspominam.

720 g za race king obstawiam ze to drutowe?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...