Skocz do zawartości

Koło szosowe do 1000 czy warto ?


Inz

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano, w ostatnim czasie mocno zacząłem się zastanawiać w jakie sposób mógłbym usprawnić swój rower szosowy. Osprzęt w rowerze mam z rodziny Tiagra łącznie z kolami i wymiana całego osprzętu trochę mija się z cele wiec pomyślałem może koła. Tylko teraz pojawia sie pytanie co mogę zyskać zmianiając obecne kola na np Mavic Aksium Elite gdyż łapią się one w moim budżecie do 1000zl. 

 

Co myślicie czy taka wymiana ma sens, czy odczuje różnicę ?

 

Odnośnik do komentarza

Nie wiem ile ważą Twoje obecne koła ale jeśli kupisz inne, które będą lżejsze to już odczujesz różnicę :)

Szukałbym też kół które mają piasty z łożyskami maszynowymi. Shimano z tego co mi się wydaje wkłada do swoich tanich piast łożyska kulkowe i te głupie konusy, których ja za cholerę nie potrafię dobrze ustawić (albo za słabo dokręcam albo za mocno i koło nie kręci się tak jak fabrycznie). Z "maszynami" nie mam takich problemów - wybijam stare, wbijam nowe i jazda :)

Od siebie polecam koła składane na obręczach i pastach DT Swiss (mam takie w MTB) przez firmę daveo.pl

Edytowane przez jaro0011
Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o piasty shimano to ja bym ich nie skreślał. Jeśli nie da się ustawić, żeby zlikwidować luz przy dobrej pracy koła tzn. że coś jest do wymiany.

 

Ja będę składał koła na obręczach kinlin i piastach shimano pod CL, ale przez hamulce tarczowe. Na Twoim miejscu wybrałbym np. Piasty bitex, które polecano mi na forum szosowym.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6784898108

link do aukcji kolesia, ktory składa koła głownie na obręczach kinlin.

Ma jeszcze w ofercir koła z obreczami 270mm za 999zł

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6771103907

Do tego kup sobie dobre lekkie opony do 250gr.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, jaro0011 napisał:

Nie wiem ile ważą Twoje obecne koła ale jeśli kupisz inne, które będą lżejsze to już odczujesz różnicę :)

Szukałbym też kół które mają piasty z łożyskami maszynowymi. Shimano z tego co mi się wydaje wkłada do swoich tanich piast łożyska kulkowe i te głupie konusy, których ja za cholerę nie potrafię dobrze ustawić (albo za słabo dokręcam albo za mocno i koło nie kręci się tak jak fabrycznie). Z "maszynami" nie mam takich problemów - wybijam stare, wbijam nowe i jazda :)

Od siebie polecam koła składane na obręczach i pastach DT Swiss (mam takie w MTB) przez firmę daveo.pl

wagi specjanie nie zmniejsze wiec kwestia jest lepszych piast dzieki ktorym jak rozumiem lepiej beda sie kola toczyly ? 

czy kola Mavic badz te o ktorych piszcie beda bardziej  sztywne, wytrzymale ? 

 

Ps obecne kola to shimano wh r-501

Odnośnik do komentarza

Nie wiem ile ważą obręcze z Twoich kół, ale niska waga rotacyjna kół + wysokość obręczy +  sutrzymałość dają Ci dobre koła.

Dla jazdy w górach liczy się głownie waga obręczy, opon i dętek, a na płaskim wysoki stożek. Kinlin xr 300 lub 270 to lekkie i ponoć dobre obręcze. Jeśli chodzi o piasty to możesz mieć najtanszy model shimano, ale jak chinczyk miał dobry dzien i się starał w pracy to może będą się tak samo kręcić jak te drogie ;)

Różnice są w zastosowanym materiale, uszczelnieniu i cenie. Czyli tanie piasty mogą się dobrze kręcić, ale rozlecieć po 4 dniach.

 

Odnośnik do komentarza

Ja mam w swojej szosie najniższy model Mavica, Aksium One i jestem zadowolony ze sztywności. Póki co nakręciłem 3,5k km i jak na razie zero luzów czy jakiegoś bicia lub zcentrowania. Ważę 92kg więc lekko nie mają. Koła się fajnie toczą i do tego dobrze wyglądają. Jedynie waga taka sobie. Podejrzewam że wyższe modele Mavica będą równie dobre i do tego lżejsze. Ale jeśli możesz za cenę Mavica dostać kółka które będą lżejsze, np te polecane przez @Janao to bym rozważył ich zakup ;) Wagą poniżej 1500 gr jest na prawdę kusząca...  

Edytowane przez jaro0011
Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, glosny88 napisał:

Myślę, że powinieneś odczuć różnicę, a może takie? http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/1734/komplet-kol-460-622-x-18c-2428h-1660g-sapim-new.html

Trochę ponad 1500 gr. Ile mogę Twoje ważyć?

Wysokość profilu i waga rotacyjna !

To coś na co trzeba zwrocic uwagę jeśli ktoś chce mieć dobre koła.

Ogolna waga kół np. 1500gr. ma tylko znaczenie takie, że cały rower będzie ważył o te kilkadziesiat/kilkaset gr. mniej. 

Waga rotacyjny,  przy startach i w górach, a wysoki profil na płaskim przy utrzymywaniu prędkości.

najlepiej by było mieć Wysoki stożek + niską wagę obręczy (opony i dętki też)

DT 460 nie są jakieś specialnie ciężkie bo 460gr to nie dużo, ale przy wysokości obreczy 23 można miec kinliny xr 200 z profilem 22mm i wagą 375gr (idealne górskie obręcze pod dual pivoty.)

xr 300 mają 465gr z profilem 30mm a to już jest dużo i takie obręcze dają, dobry stosunek wysokości profilu do wagi.

 

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

moje kola to Simano WH-R501 Waga kat.1900, niestety zaproponowane przez was maja małą wadę - limit wagowy ;/.

Ważę 91 i dobrze aby kole pode mną się nie pogięły .

Na obniżeniu wagi raczej się nie skupiam bardziej piasty na lozyskach maszynowych, sztywności i już przeglądam ofertę velotech :)  

Edytowane przez Inz
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Inz napisał:

moje kola to Simano WH-R501 Waga kat.1900, niestety zaproponowane przez was maja małą wadę - limit wagowy ;/.

Ważę 91 i dobrze aby kole pode mną się nie pogięły .

Na obniżeniu wagi raczej się nie skupiam bardziej piasty na lozyskach maszynowych, sztywności i już przeglądam ofertę velotech :)  

kinlin Xr300 to raczej mocna i przede wszystkim sztywna obręcz, która spokojnie wytrzyma wagę 100kg+ To że w aukcji jest limit wagowy jest to zapewne pomysł sprzedawcy, który je sam sprowadza i składa. Te koła są na 20/24 szprychach, więc tego nie ma co brać pod uwagę. Na forum szosowym kinliny są bardzo znane i wielu składało na nich koła. Kinlin xr300 32H i problem rozwiązany. Są też dobre kinlin xc 279 ale obecnie chyba problem z dostępnościa z otworami na 32 szprychy.

 

Odnośnik do komentarza

A ja mam pytanie z innej beczki. Jeżdżę na piastach z łożyskami kulkowymi i sam je sobie serwisuje tj. smaruje. Jak to jest z serwisem łożysk maszynowych? Można je samemu serwisować i czy są potrzebne jakieś klucze np. do wyjmowania łożysk. Druga sprawa czy łożyska maszynowe są żywotne, czy też trzeba je co roku wymieniać?

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Inz napisał:

Na obniżeniu wagi raczej się nie skupiam bardziej piasty na lozyskach maszynowych, sztywności i już przeglądam ofertę velotech :)  

Wiesz są różne szkoły na temat piast z łożyskami maszynowymi. Osobiście nigdy bym nie kupił gdyż łożysko maszynowe fajnie pracuje tylko i wyłącznie w jednej płaszczyźnie. Charakterystyka jazdy rowerem szosowym wyklucza taką okoliczność więc moim prywatnym zdaniem łożyska maszynowe w szosie to pomyłka

2 godziny temu, miksio napisał:

 Druga sprawa czy łożyska maszynowe są żywotne, czy też trzeba je co roku wymieniać?

Moim zdaniem nie są żywotne z powyższego powodu.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, GBike napisał:

Wiesz są różne szkoły na temat piast z łożyskami maszynowymi. Osobiście nigdy bym nie kupił gdyż łożysko maszynowe fajnie pracuje tylko i wyłącznie w jednej płaszczyźnie. Charakterystyka jazdy rowerem szosowym wyklucza taką okoliczność więc moim prywatnym zdaniem łożyska maszynowe w szosie to pomyłka

Moim zdaniem nie są żywotne z powyższego powodu.

Zgadzam się i dodam, że masz złe rozumowanie odnośnie piast. Tzn. odnosze wrażenie, że chcesz zmienić koła, bo uważasz że z Twoimi piastami jest coś nie tak. Nawet najtansze piasty shitmano można wyregulować tak że będą się kręciły elegancja francja,jeśli są sprawne. 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...