KANDySowany Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 (edytowane) Kands Ewolucja😋 Witam ponownie. Nie było czasu na pisanie, obserwacje forum i niestety na jazdę też, za to mała Jagódka nóżkami przebiera – niedługo będzie jeździć z tatą. Projekt MTB poszedł na rozbiórkę, części się sprzedały, rama została i obecnie powstał przełajo-gravel, no ogólnie siedzisz jak na szosie, a po lesie też pociśniesz. Powstała wytrzymała maszyna do ogólnego „tyrania”: - rama Al Kands Energy 1300 2015r, widelec Al Mosso m5, - koła CircleStars 28” 32 szprychy, centerlock, piasty Shimano hbm 495 i fhr 505, szpilki Novatec, - opony drut Schwalbe CX Comp 700x30 + klasyczna dętka, - hamulce mechaniczne brm 375 + klocki półmetaliczne, - klamki Claris r2000, - przerzutka Claris r2000 + kaseta 11-28, - korba XT m781 + blat NW 38T, - siodło Selle Royal Seta. Złożony z tanich komponentów, prosty w serwisie, uniwersalnie zestrojony napęd 1x8 jest wystarczający (przełożenia 1,35-3,45), zresztą czego wymagać w woj. mazowieckim. Hamulce mechaniczne, wbrew pozorom bez problemu udało się ustawić z klamką szosową, a gdzie nie spojrzeć każdy odradzał. Problemem okazało się jedynie prowadzenie pancerza do przerzutki, dlatego mamy wielką „parabolę”, ale na razie tak zostaje, bo po przelotkach Claris nie chodziła jak trzeba. Na przyszłość zastanawiam się nad wymianą przerzutki ze sztywniejszą sprężyną i prowadzeniem pancerza od góry. Przydało by się również lepsze przeniesienie napędu, może coś od Connexa, bo jeszcze nie miałem przyjemności. Na wadze się nie skupiałem, ale może uda się go jakoś przeważyć – pewnie ok dyszki. Edytowane 12 Listopada 2018 przez KANDySowany 1 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Fajny rower! Tylko ten pancerz trochę dziwnie odstaje. Próbowałeś przyłapać go trytką nad gniazdem przelotkowym? Może wtedy nie byłoby problemu z działaniem, bo łuk byłby nadal spory, a nie odstawałoby to tak od ramy. Odnośnik do komentarza
KANDySowany Opublikowano 18 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 No razi w oczy strasznie, ale działa... kombinacje były różne, z trytytkami też, ogólnie jeszcze z tym powalczę kiedyś, bo to nieładnie tak😖 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Ale jaja gravel z mtb Fajnie Ci to wyszło. Poprawić detale i jest super. Odnośnik do komentarza
KANDySowany Opublikowano 18 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 No raczej to już wersja ostateczna tej ramy... nic z niej więcej nie ulepię 😜 Ogólnie jeździ mi się lepiej niż w wersji mtb, jest szybciej, a baranek robi dużą różnicę w możliwości zmiany chwytu... to jest to👍 Odnośnik do komentarza
Hildegunst Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Fajna koncepcja. Opłacało się finansowo? Odnośnik do komentarza
KANDySowany Opublikowano 19 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 Nie zliczałem kosztów, nowe są koła i korba, reszta używana, część gratów miałem swoich, ale w ogólnym rozrachunku wyszło coś ok. 800zł, wiec nawet coś mi zostało kasy z wyprzedaży poprzedniego setu😎 Odnośnik do komentarza
KANDySowany Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Poprawki. Pancerz puściłem po wewnętrznej widełek, przerzutka działa bez zarzutu, po prostu nowy musiał nabrać kształtu i się ułożyć. Odnośnik do komentarza
KANDySowany Opublikowano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 (edytowane) Nowa Pani Kierowniczka, nie mogłem sobie odmówić w cenie 57zł.😎 Będzie lekko 250g, łapy niżej, a jednocześnie trochę bliżej. Ogólnie poprzednią miałem anatomiczną, a bardziej odpowiada mi klasyczne gięcie barana. Edytowane 26 Października 2018 przez KANDySowany Odnośnik do komentarza
KANDySowany Opublikowano 12 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Dziś taki mały wypad na 40km w całkiem miłych okolicznościach przyrody... Deda zmontowana, nowa owijka, starą cienko nawinąłem pod łapy i górny chwyt, jest grubo i wygodnie pod ręką... Na mokre jesienne poranki, kiedy śmigam do roboty trafił po taniości błotnik Zefal Trail. Za reakcję łańcuchową odpowiada teraz Shimano hg 71... Edytowane 12 Listopada 2018 przez KANDySowany 1 Odnośnik do komentarza
kukula0308 Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Spoko naprawdę nieźle wygląda. Odnośnik do komentarza
KANDySowany Opublikowano 18 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2018 (edytowane) Z racji problemów z trakcją na CX Compach na mokrym - miałem dwie sytuacje, kiedy chciał przód spode mnie wyjechać, ale wyprowadziłem😎 zapadła decyzja o zmianie opon. To projekt po taniości, więc upolowałem używane Conti Cyclocross Race (jeszcze mają te cycki na bokach) w szerokości 35mm, także nawet na plus, bo na 700x30 Schwalbe felgi na krawężnikach przycierałem. Ogólnie jak tylko nie leje, rower cały czas w użyciu, głównie do pracy. Od dwóch dni śniegu troche w centrum leży i oponki spisują się rewelacyjnie. Edytowane 18 Grudnia 2018 przez KANDySowany 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się