ekarolna84 Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 (edytowane) Witam. Od kilku tygodni jestem posiadaczem roweru Accent Furious 2018. Udało się go kupić po sezonie z 16% rabatem od ceny katalogowej więc chyba całkiem dobry deal. Rower zastąpił mi rower crossowy. Jego głównym przeznaczeniem będą regularne, krótsze (ok. 40km) wypady 70/30 szosa/teren oraz rzadsze ale dłuższe, całodniowe (100-150 km) wyjazdy 50/50 szosa/teren. Rower został kupiony w takiej specyfikacji jaką daje producent, wiec tutaj nie ma się za bardzo nad czym rozpisywać. O wadach i zaletach piszę poniżej, natomiast kolejne spostrzeżenia będę dodawał na bieżąco. Post ma na celu pomóc w decyzji osobom, które rozważają zakup tego roweru. Mi w wyborze bardzo pomogły własnie takie posty jak ten. Specyfikacja RAMA: ACCENT FURIOUS ALUMINIUM 6061 T6 700C WIDELEC: ACCENT FURIOUS ALU-CARBON STERY: ACCENT HI-AIR Taper, integrated KORBA: SRAM APEX1 X-SYNC 42T 172,5mm OŚ SUPPORTU: SRAM GXP PRZERZUTKA TYLNA: SRAM APEX1 MANETKI: SRAM APEX 1x11 KASETA: SRAM PG1130 11-42T ŁAŃCUCH: SRAM PC1110 PIASTY: ACCENT RACE HAMULCE: ACCENT PAVE ROAD, mechanical Hayes CX-5 DŹWIGNIE HAMULCÓW: SRAM APEX1 OBRĘCZE: ACCENT RACE 32H OPONY: PANARACER GravelKing SK 700x43C, zwijana KIEROWNICA: ACCENT EXECUTE CHWYTY KIEROWNICY: ACCENT AC-TAPE WSPORNIK KIEROWNICY: ACCENT FOREST WSPORNIK SIODEŁKA: ACCENT SP-408 30,9mm OBEJMA PODSIODŁOWA: ACCENT EXECUTE SIODEŁKO: ACCENT FURIOUS Selle Italia C2 GEL Flow Pedały: Pedały DARTMOOR Candy Pro czarny Owijka: domyślna > PRESA CORSA TEAM Akcesoria: Oświetlenie przód: LATARKA MACTRONIC FALCON EYE ALPHA Z FOCUSEM 260 LM Oświetlenie tył: Knog Blinder MOB MR CHIPS Torebka podsiodłowa: SPORT ARSENAL SNC Art. 506 czarny-szary Koszyki na bidon: SKS Topcage czarny Nawigacja/licznik: Wahoo Elemnt Bolt Wady: bardzo słaby lakier - już po pierwszych jazdach widzę pierwsze ubytki lakieru, oklejeniu roweru w newralgicznych miejscach absolutnie obowiązkowe słabe hamulce - a może tylko słabe okładziny. Z początku w ogóle nie hamowały. Po 100km było już lepiej ale myślę że na przeglądzie gwarancyjnym przynajmniej okładziny wymienię na inne. Zalety: Zalet mógłbym wymieniać sporo, ponieważ jest to mój pierwszy rower tego typu i pierwszy z nieco wyższej półki cenowej. Z pewnością duża zaletą jest jego waga. Producent podaje 10,4 kg. Jest szybki, a myślę że na węższych oponach może być jeszcze szybszy. Według mnie ogromnym plusem tego roweru jest jego napęd. Również po raz pierwszy mam do czynienia z napędem 1x11 i o ile z początku obawiałem się, że to nie będzie to (lekki strach przed tym co nowe), tak teraz nie wyobrażam już sobie powrotu na np. 3x9. Bardzo płynna obsługa przełożeń dosłownie jednym palcem - mega wygodna sprawa. Mieszkam w Wielkopolsce więc nie mam tu specjalnie górek ale oczywiście sprawdziłem rower na możliwie największym podjazdem i 1x11 sprawdził się tu idealnie. Sama kierownica w kształcie baranka to również mega wygodna sprawa. Wcześniej jeździłem rowerem crossowym i na dłuższych wypadach bolały mnie ręce. Tutaj możliwość ułożenia dłoni w przynajmniej trzech pozycjach sprawia, że dłonie mają szansę odpocząć. Oczywiście drgania są bardziej odczuwalne niż na rowerze z amortyzatorem ale odpowiednio gruba owijka, rękawiczki i nieco spuszczone powietrze z przedniego koła poprawiają komfort jazdy. Co najważniejsze, jazda tym rowerem sprawia mega frajdę Edytowane 20 Maja 2019 przez ekarolna84 edycja zdjęć, zmiana specyfikacji 2
Fimala Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 Fajny ten Accent. Też go rozważałem ale brak sztywnych osi wpłynął na to, że go nie kupiłem. Na szczęście okazyjnie udało się dorwać Speca Sequoie
ekarolna84 Opublikowano 11 Października 2018 Autor Opublikowano 11 Października 2018 59 minut temu, Fimala napisał: Fajny ten Accent. Też go rozważałem ale brak sztywnych osi wpłynął na to, że go nie kupiłem. Na szczęście okazyjnie udało się dorwać Speca Sequoie Sequoia piękny rower! Ja ostatecznie brałem pod uwagę Author Ronin i Accent Furious. Wybór padł na Accenta ze względu na wagę i napęd 1x11, chociaż Ronin cały czas bardzo mi się podoba i myślę, że byłbym z niego również zadowolony
pierruś Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 fajne foty , dobrze że nie kupiłeś pomarańczowego bo prędzej czy pózniej szedłby na reklamacje z racji wyblakłego lakieru
pawel85 Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 Powiedz jak wrażenia z użytkowania tych opon? Od kilku dni mam Gianta Thoughroad, Gravelkingi już do mnie idą.
ekarolna84 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 19 godzin temu, pierruś napisał: fajne foty , dobrze że nie kupiłeś pomarańczowego bo prędzej czy pózniej szedłby na reklamacje z racji wyblakłego lakieru No własnie tego się trochę boję. Czytałem już o takich przypadkach w obu wersjach kolorystycznych. 10 godzin temu, pawel85 napisał: Powiedz jak wrażenia z użytkowania tych opon? Od kilku dni mam Gianta Thoughroad, Gravelkingi już do mnie idą. Opony są generalnie ok. Piszę generalnie ok, bo wcześniej jeździłem na SCHWALBE Smart Sam i były to jak na razie najlepsze opony jakie miałem. PANARACER GravelKing SK na asfalcie idą bardzo ładnie aczkolwiek oczywiście tutaj mogły by być nieco węższe. W terenie również ok, ale zbierają bardzo dużo małych kamyczków, które uderzają w ramę, co przy jakości lakieru Accenta jest niemile widziane. Innych obserwacji w zasadzie jeszcze nie mam. Może muszę się do nich przyzwyczaić i polubię je bardziej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się