spike123

Trenażer ELITE QUBO ustawienie.

Rekomendowane odpowiedzi

spike123

Hejka.

Mam do Was pytanie odnośnie trenażera  ELITE QUBO DIGITAL SMART B+ bo zapewne wielu z Was takie urządzenie posiada.

Po przeczytaniu wielu postów na temat trenażerów podjąłem decyzję o zakupie w/w modelu,mam nadzieje że nie najgorszą.

Wracając do tematu.Posiadam dwa rowery i obydwa MTB,jeden na kołach 26 a drugi 29.Na co dzień przez okres wiosenno letni poruszam się na Trek Superfly 9,6 29 i z tego chciałbym korzystać na trenażerze,lecz ze względu na jego sposób mocowania koła za pomocą jakiś konwenterów jest to wręcz nie możliwe.Pozostaje mi mój stary Trek na kołach 26 lecz na nie najgorszym osprzęcie i z bezproblemowym montażem do Elita.

Zrobiłem mały sprawdzian działania trenażera i jestem mocno zdziwiony.Korzystam z dedykowanego programu Elite My Trening ze względu na darmowy okres próbny(12msc)

Przez ponad godzinę śmigałem na urządzeniu na różnych poziomach obciążenia od 1-6 a w sumie jest ich podajże 16.Na 1 idzie lekko 86-90W,tętno na poziomie 110-120,gdy doszedłem do poziomu 6 przy kadencji 90 prędkości 28-29 mocy 140-150W (25min na tym poziomie) tętno potrafiło dojść do 185 i z takim udało mi się jechać przez 15min

I teraz zastanawiam się czy wszystko jest dobrze ustawione bo jechać w strefie 5 przez 15min to troszkę dziwne a nawet nie osiągalne a do tego przy tak słabym obciążeniu bo 140-150W to żaden wyczyn.

Oczywiście przyznaje że jestem amatorem,nie trenuje ale wiosną,latem jeżeli mam czas a na ogół udaje mi się znaleźć 3 dni w tygodniu to robiłem trasy 30-80km przy czym na odcinku 40km jechałem ze średnią 26-27 (tętno 150)na moim TREKU a nie jest to szosa,więc tragedii nie ma,zaznaczę że głównie przemierzam drogi utwardzone zwane asfaltowymi(90%)

Do odczytu pulsu wykorzystuje zegarek POLAR RS300 i nie teraz nie wiem na ile wyniki z tego zegarka są miarodajne.Zakupiłem opaskę tętna MIO na bluetooth ant+ i połączę się z telefonem i je porównam.

Na kanale YouTube Daniela był odcinek czy "250 watów mocy w nogach to dużo? Co oznaczają waty na mierniku mocy kolarzy?"Czego dowiedziałem się z tego odcinka?

a no to że moc 200W jest w miarę odpowiednia dla przeciętnego amatora który jest w stanie utrzymać taką moc w czasie 20-30min.Z racji tego że nie miałem wcześniej niczego co miało by możliwość zmierzyć moc nie skupiałem się na tym parametrze,po zakupie trenażera zrobiło mi się słabo bo utrzymanie takiego wyniku jest dla mnie nie wykonalne nawet przez 10min:( Na świeżym powietrzu to co sprawia mi problemy to zapewne wzniesienia i na nich faktycznie odpływam,mówię tu o podjazdach 10-15% na odcinku 1-1,5km. max tętno jakie miałem na górze to 195 do tego wrota w oczach do piekieł:)

Podsumowując moje wywody.

Czy trenażer może być źle ustawiony i zaniża moc,opaska pokazuje złe wyniki czy ja jestem taki cienki:)

 

Coś o mnie

Wiek 35

Wzrost 175

Waga 82 

Tętno Vmax obliczone z wieku i wagi i wyszło 195 bo przy obliczeniach 220 - wiek wychodzi 185 które często przekraczam.

 

Za odpowiedzi wielkie dzięki

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sziva

Ja mam trenażer Qubo Power Mag i według Zwifta generuję na 3 poziomie oporu (8 dostępnych) około 130W. Byłam święcie przekonana, że mam więcej pary w płetwach, ale bez dedykowanego miernika mocy nie zweryfikuję tego.

Chyba najlepiej jest traktować te wskazania jako materiał porównawczy do własnych wyników. Jeśli teraz generujesz 140W, a po 2 miesiącach ćwiczeń będzie to powiedzmy 160W na wskazaniach tego samego sprzętu, to masz progres. Za to porównywanie tych wskazań do tabelek i przeciętnych osiągów braci rowerowej może jedynie wpędzić w depresję ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spike123

Wdzie że nie tylko mnie trenażer zaskoczył i zweryfikował "wytrenowanie":) Pozostaje jedynie deptać w pedały i patrzeć na efekty.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartokon

Podpinając się do pytania, otóż

Strava pokazuje średnio załóżmy 250WAT przy moich jazdach po 2h z średnią około 20kmh i teraz pierwszy raz sprawdzając trenażer przy nachyleniu 0% pedałowałem na maxa (trenażer napisał, że 65kmh) przy czym pokazał, że moja maksymalna moc wtedy była 240WAT

Teraz się zastanawiam, czy może jest źle skalibrowany trenażer, czy coś, bo, używając na próbe zwifta z telefonu kolaż stoi praktycznie w miejscu, gdy pedałuje na przełożeniu 2/5 z wysoką kadencją a co w "realu" powinienem jechać coś koło tych 25+-kmh na płaskim asfalcie

Macie może jakieś porady czy spostrzeżenia? Z chęcią się czegoś dowiem...

Pozdrawiam

PS. Coś koło tych 110-105KG + rower 13kg MTB 29' 197cm

PSS. Czytając po forach Qubo Digital ma swoje wartości P1 P2 P3 i są one skalibrowane fabrycznie (tylko niewiadomo dla jakiej wagi osoba+rower uśredniajając pewnie dla osoby ważącej coś koło 70kg)  Czy jest tu ktoś, kto posiada owy trenażer oraz miernik mocy i mógłby wyznaczyć te parametry aby inni mogli sobie też skalibrować na jego podstawie?  Pozwole sobie załączyć źródło w języku angielskim ->http://athletictechreview.com/2017/01/14/elite-qubo-smart-digital-b-calibration/

 i gdzieś tam znalazłem parametry, które dla osoby 105+-kg wydają się być na jego oko w porządku (prawdopodobnie troche odbiegają ale można spróbować) P1=291, P2=298, P3=217

Dla autora proponuje użyć arkusza excell (w linku) i zobaczyć zmiane parametrów P1 P2 P3 w zależności od wagi i skalibrować "na oko" dodając lub odejmując +-30 aby dobrać parametry, które wydają się być w porządku. Oczywiście bez miernika mocy taki zabieg na pewno nie będzie precyzyjny ale zawsze można spróbować.

Edytowane przez Bartokon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się