modzel

Bagażnik samochodowy na klapę bagażnika

Rekomendowane odpowiedzi

modzel

Cześć,

nie jestem do końca pewny czy to dobry dział na to pytanie. Wydaje mi się że tak, ale w razie W proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu :)

W tym roku przyszła pora na zmianę auta. Stare było już na tyle stare i zdezelowane, że inwestowanie w niego nie mało dalszego sensu. Stanęło na nowym VW Polo. Szarpnąłem się, wziąłem z salonu. Teraz stoję przed kupnem bagażnika na rowery. Narazie nie ma problemu, ale jak przyjdzie wiosna to chciałbym być gotowy. Z poprzedniego auta mam trzy bagażniki dachowe więc teoretycznie mógłbym kupić tylko bazę i po sprawie. Ale zastanawiam się, czy bagażnik montowany z tyłu, na klapie bagażnika nie byłby lepszym rozwiązaniem.

Czy ktoś z forumowiczów przerabiał temat i może doradzić coś z własnych doświadczeń? Jeśli bagażnik na klapę, to jaki wybrać? Potrzebuję taki, który pozwoli na przewiezienie trzech rowerów- dwa dorosłe i jeden dziecięcy na kołach 20". Do tej pory zawsze miałem bagażniki dachowe, z modelami montowanymi na klapę bagażnika nie mam żadnego doświadczenia.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwe

Hej,używam bagażnika  B'Twin 300.Teraz w Skodzie Fabii kombi,wcześniej w VW Golf 4. Dla mnie podstawowym problemem w obu samochodach był zasłonięty lewy tylny kierunkowskaz,żeby był widoczny muszę zdejmować koło z roweru i przewozić je w bagażniku. Jeśli nie zdejmuję koła,muszę obrócić kierownicę w taki sposób aby koło roweru nie zasłaniało kierunkowskazu,ale znowu opona opiera się o klapę bagażnika i może rysować lakier. Wtedy też nie powiesisz drugiego roweru. Plastikowe leżaki na których kładziesz ramę roweru też nie są zbyt delikatne dla lakieru na ramie rowerowej.Ja nie bardzo zwracam uwagę na stan lakierów ale w nowym aucie na pewno nie użyłbym takiego bagażnika. Dodam tylko że zmiana ustawień bagażnika nie wiele dała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Medzamir

Kiedyś wyczytałem, że te na klapę są najbardziej nieekonomiczne jeśli chodzi o zużycie paliwa. I coś w tym jest bo jadąc nad morze z jednym tylko rowerem wyszło o 1/3 więcej wachy (oczywiście w dwie strony). Nie wiem jak w innych klapowych ale w moim producent pisze o ograniczeniu do 90 km/h. Kolejnym problemem są zakręty, te lepiej brać jak najwolniej bo tył pracuje. Spotkałem się też z opiniami, że potrafią się robić wgnioty od gum, na których się opiera się bagażnik - ale to chyba tylko jak źle zamontujesz. No i ktoś gdzieś napisał, że mu wieszak, bodaj Thule wygiął bocznymi odciągami klapę 😕.  Na twoim miejscu zostałbym przy dachowym albo pomyślał o haku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
modzel

Medzamir no właśnie, wolałbym uniknąć uszkodzenia auta :) Hak odpada z różnych względów, chociaż wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Z dachowym jest taki problem, że ładnie podnosi środek ciężkości całego samochodu i generalnie jazda na dłuższej trasie jest "taka se" jak dla mnie. Ale jak nie ma mądrzejszego rozwiązania to trzeba będzie zostać przy dachowym, chociaż miałem nadzieję że jest lepsze rozwiązanie (bez konieczności montowania haka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się