Skocz do zawartości

Problem z łańcuchem.


Kraken

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ostatnio zakupiłem nowy rower wszystko ładnie ustawione w serwisie ale po 1 jeździe w lesie mam cały łańcuch w piasku. Jestem amatorem w tych tematach czy wystarczy jak teraz go przetrę szmatką z benzyna ekstrakcyjna ? Bo smarowac chyba nowego nie muszę ? A moze tylko wodą zlać ? Proszę o rady . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Kraken napisał:

Witajcie ostatnio zakupiłem nowy rower wszystko ładnie ustawione w serwisie ale po 1 jeździe w lesie mam cały łańcuch w piasku. Jestem amatorem w tych tematach czy wystarczy jak teraz go przetrę szmatką z benzyna ekstrakcyjna ? Bo smarowac chyba nowego nie muszę ? A moze tylko wodą zlać ? Proszę o rady . Pozdrawiam

Ja łańcuch myje benzyna estrakcyjna lub naftą oświetleniową, następnie wycierasz do sucha i po kropelce olejku do łańcucha na rolkę, kilkanaście obrotów korbą i wycierasz wszystko do sucha. Tyle 🤗

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Kraken napisał:

Witajcie ostatnio zakupiłem nowy rower wszystko ładnie ustawione w serwisie ale po 1 jeździe w lesie mam cały łańcuch w piasku. Jestem amatorem w tych tematach czy wystarczy jak teraz go przetrę szmatką z benzyna ekstrakcyjna ? Bo smarowac chyba nowego nie muszę ? A moze tylko wodą zlać ? Proszę o rady . Pozdrawiam

Twój błąd, że nie zrobiłeś tego przed jazdą. Łańcuch fabrycznie często jest obklejony smarem. Jeśli dasz radę wyczyść łańcuch bez zdejmowania. Z zewnątrz i w środku (przekładając paseczek szmatki przez każde ogniwko. Jeśli masz spinkę na łańcuchu rozepnij go, wrzuć do plastikowej butelki, zalej ok 200ml benzyny ekstrakcyjnej , zostaw na kilkanaście minut, powstrząsaj troszkę i będzie jak nowy. Po czyszczeniu bezwzględnie musisz go naoliwić. (ja robię to przynajmniej raz w tygodniu i łańcuch po 3k km nie wykazuje zużycia) Polecam olej Shimano PTFE. Malutka kropelka na każde ogniwko na maksymalnie przekoszonym łańcuchu. 100 obrotów korbą do tyłu i wycierasz go szmatką do sucha. Takie dbanie odwdzięczy sie gładką pracą i długą żywotnością napędu.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, zibi_j1 napisał:

Twój błąd, że nie zrobiłeś tego przed jazdą. Łańcuch fabrycznie często jest obklejony smarem. Jeśli dasz radę wyczyść łańcuch bez zdejmowania. Z zewnątrz i w środku (przekładając paseczek szmatki przez każde ogniwko. Jeśli masz spinkę na łańcuchu rozepnij go, wrzuć do plastikowej butelki, zalej ok 200ml benzyny ekstrakcyjnej , zostaw na kilkanaście minut, powstrząsaj troszkę i będzie jak nowy. Po czyszczeniu bezwzględnie musisz go naoliwić. (ja robię to przynajmniej raz w tygodniu i łańcuch po 3k km nie wykazuje zużycia) Polecam olej Shimano PTFE. Malutka kropelka na każde ogniwko na maksymalnie przekoszonym łańcuchu. 100 obrotów korbą do tyłu i wycierasz go szmatką do sucha. Takie dbanie odwdzięczy sie gładką pracą i długą żywotnością napędu.

To nowy rower. Więc Sam wiesz ile mogą takie łańcuchy wytrzymać. 😋

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Kraken napisał:

Najpierw kupiłem a potem oglądałem poradniki, no niestety postaram się go oczyścić  benzyna ekst. bez zdejmowania, wysuszyć i ew. po kropelce tego oleju. Dzięki

Tak zrób i będzie dobrze. Ja przez rok czyściłem bez zdejmowania i działało. Ale po "szejku" był dosłownie jak nowy. Warto to zrobić raz na jakiś czas. Czyść go tak długi aż będzie czysty i suchy w dotyku. Nic nie może się do niego lepić. A olej ma być w środku na sworzniach a nie na zewnątrz. W trakcie jazdy będziesz słyszał kiedy napęd głośniej pracuje. To znak, że pora na czyszczenie i smarowanie. Ja robię to co kilkadziesiąt-100km i po każdej jeździe w bardzo ciężkich lub mokrych warunkach.

Odnośnik do komentarza

Witam na moim napędzie przejechałem jakieś 160/70 km wszystko było w porządku, do dziś wczoraj jeździłem a zawsze po skaczonej jeździe sprawdzam stan i wszystko było ok.

Dziś wsiadam jadę do pracy słyszę stuki łańcucha o ramę na nierównościach 

 

Akurat jestem w pracy i nagrałem, wyciągnął się tak nowy łańcuch który ma 160/70km ? Przerzutki chodzą dobrze nic się nie dzieje z nimi, zawsze uważam na zakresy 1 przód 1/3 tył 2 przód 3/7 tył 3 przód 5/9 tył tak mniej więcej to się zachowuję. Łańcuch posiadam KMC X9 NP

Edytowane przez Adrian Kanecki
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Adrian Kanecki napisał:

Tylko że na ostatniej jeździe nic nie było, dziś wsiadam i nagle taki dzings.

Może nie zwróciłeś uwagi na to. Tu wygląda wszystko okej. Możesz jeszcze dla pewności zdjąć kolo i sprawdzić czy bębenek się kręci płynnie 

Odnośnik do komentarza

Może i był luźny ale nawet na dwu centymetrowej nierówność chodnika teraz słychać łańcuch, wchesnie tego nie było,jak na filmie przy puszczaniu tylniego koła.

Edytowane przez Adrian Kanecki
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...