Skocz do zawartości

Budowa taniego koła.


never1908

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Posiadam rower scott aspect 50 z 2011 roku, jeżdżę pół na pół szosa/las. Niestety tylne koło już nie daje rady, bije na boki, było kilka razy centrowane ale w serwisie powiedzieli mi że cudów już się tu nie zdziałać. Chciałbym złożyć nowe koło i mam co do tego kilka pytań. (koło 26, hamulec tarczowy)

Czy obręcz Obręcz DT SWISS 533D będzie dobrym wyborem?

Czy przy budowie nowego koła muszę wymieniać piastę (aktualnie Shimano FH-RM30-8) czy wystarczy tylko wymienić obręcz i szprychy? (piastę rozbierałem, łożyska w dobrym stanie)

Jaka jest różnica pomiędzy np. 32 a 28 otworami na szprychy?

Edytowane przez never1908
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli ważysz w okolicach 100kg to ta obręcz będzie dobra jeżeli jesteś dużo lżejszy poszukaj czegoś o niższej wadze, skoro z piastą nic się nie dzieje złego to zostawić ją, jeżeli szprychy są dobrej klasy z nierdzewnej stali również zostawić jedynie dobrać odpowiednią obręcz najlepiej aby wysokość profilu była taka sama jak w starej obręczy aby pasowały do niej długością stare szprychy i dzięki temu za niewielkie pieniądze będziesz miał prawie nowe koło.

Mała korekta odnośnie piasty, ten model chyba nie ma możliwości zamontowania tarczy hamulcowej dlatego potrzebujesz nową piastę.

Edytowane przez leejoonidas
Opublikowano

Mam koła na tych obręczach. I podobną wagę. Przód dostał ogromny łomot. Raz miał dociągane szprychy po ułożeniu i raz kosmetyczną korektę. Tył nowy więc się nie wypowiem. Koła są pancerne. Ja poszedłem w piasty Novatec. Co maszyny to maszyny. Żadnych konusów i wysypujących się kulek. Jestem bardzo zadowolony.

Opublikowano
1 godzinę temu, leejoonidas napisał:

Mała korekta odnośnie piasty, ten model chyba nie ma możliwości zamontowania tarczy hamulcowej dlatego potrzebujesz nową piastę.

nie do konca bo mam teraz ta piaste i mam na niej zamontowane hamulce tarczowe 

 

1 godzinę temu, leejoonidas napisał:

Jeżeli ważysz w okolicach 100kg to ta obręcz będzie dobra jeżeli jesteś dużo lżejszy poszukaj czegoś o niższej wadze

~70kg ważę, co innego byś polecił?

40 minut temu, zibi_j1 napisał:

Mam koła na tych obręczach. I podobną wagę. Przód dostał ogromny łomot. Raz miał dociągane szprychy po ułożeniu i raz kosmetyczną korektę. Tył nowy więc się nie wypowiem. Koła są pancerne. Ja poszedłem w piasty Novatec. Co maszyny to maszyny. Żadnych konusów i wysypujących się kulek. Jestem bardzo zadowolony.

dziekuje za opinie, co do piasty to jeszcze sie zastanowie

a ta roznica w ilosci szprych to cos szczegolnego?

Opublikowano

Ta piasta co masz to jest g@wno.

W ekspresowym tępie ulega destruckcji,łożyska mają luz w jednym miejscu,w drugim jest za ciasno,bębenek szybko szlak trafia.

 

Opublikowano
20 godzin temu, zibi_j1 napisał:

Mam koła na tych obręczach. I podobną wagę. Przód dostał ogromny łomot. Raz miał dociągane szprychy po ułożeniu i raz kosmetyczną korektę. Tył nowy więc się nie wypowiem. Koła są pancerne. Ja poszedłem w piasty Novatec. Co maszyny to maszyny. Żadnych konusów i wysypujących się kulek. Jestem bardzo zadowolony.

A dokładnie jakie obręcze i piasty kupiłeś, ile to wyszło jeśli chodzi o koszta? Ja też mam dość solidną wagę.

Opublikowano
22 godziny temu, Adrian Kanecki napisał:

A dokładnie jakie obręcze i piasty kupiłeś, ile to wyszło jeśli chodzi o koszta? Ja też mam dość solidną wagę.

KOŁO PRZÓD: Custom by DAVEO: piasta NOVATEC D791SB 15MM, obręcz DT SWISS 533D 27.5 32H, szprychy DT SWISS CHAMPION + mosiężne srebrne nyple

KOŁO TYŁ: Custom by DAVEO: piasta NOVATEC D042SB 9MM, obręcz DT SWISS 533D 27.5 32H, szprychy DT SWISS CHAMPION + mosiężne srebrne nyple
 

Całość powinna Cię wyjść 650-700zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...