Gość Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 Hej, czy ktoś ma może doświadczenia z rogami karbonowymi? Warto się w nie pchać? Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 Jeżeli cię stać i zależy ci na niskiej wadze to warto Odnośnik do komentarza
iza Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 to przede wszystkim kwestia wagi... jeśli zależy Ci na wadze, to warto się w nie pchać, natomiast większego komfortu nie będzie. Karbon jest fajny na ramę, czy widelec, ze względu na bardzo dobre i odczuwalne (nawet przez takiego amatora jak ja ) tłumienie drgań, przy rogach tego nie odczujesz Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 No właśnie mam karbonową ramę, sztycę, kierownicę i ostatnio udało mi się dorwać karbonową Rebę i do kompletu zostały mi rogi. Zawsze warto się jednak poradzić czy człowiek siekierki na kijek nie zamienia. Odnośnik do komentarza
scarecrow Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 4 minuty temu, Sziva napisał: udało mi się dorwać karbonową Rebę możesz coś więcej w tym temacie? cena, waga itd? Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 Waga około 1720g z nabitą gwiazdką (ekspanderem), rurą sterową o długości 197mm, piwotami pod hamulce v-brake i manetką pop lock adjust. Udało mi się dorwać Rebę Dual Air w wersji World Cup z 2007 roku. Rura sterowa i korona są z karbonu. Było trochę zabawy przy zdejmowaniu starej bieżni, ale po zakupie dedykowanego ściągacza udało się to zrobić bez szkód Obecnie mam Rebę w drobny mak rozebraną, wczoraj wreszcie uszczelki przyszły, więc w weekend będę składać. No i doczekać się nie mogę pierwszej jazdy, bo obecnie mam Torę W318 zainstalowaną Odnośnik do komentarza
iza Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 17 minut temu, Sziva napisał: No właśnie mam karbonową ramę, sztycę, kierownicę i ostatnio udało mi się dorwać karbonową Rebę i do kompletu zostały mi rogi. Zawsze warto się jednak poradzić czy człowiek siekierki na kijek nie zamienia. na pewno karbonem sobie nie zaszkodzisz a waga zleci ciut Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 Czyli po stronie zalet mamy wagę, po stronie wad cenę. Podobno karbonowe rogi są cieplejsze od aluminiowych w chłodne dni (karbon jest lepszym izolatorem), za to podczas upadku roweru można się szybciej z rogami karbonowymi pożegnać (ale tutaj znowu - ile ludzi, tyle opinii). Pozostaje jeszcze kwestia lakieru - lepszy matowy czy z połyskiem? Odnośnik do komentarza
iza Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 ale nie tylko rogów karbonowych się szybciej pozbędziesz po glebie, ramy też, więc przy porządniejszej glebie, to bez różnicy właściwie Moim zdaniem lakiery matowe dłużej pozostają "świeże", na połyskujących szybciej widać wszelkie mankamenty Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 26 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwiecień 2017 Miałam na myśli sytuację, gdy rower stoi, a za moment leży. Przy poważniejszej glebie, to ja bym się najbardziej o siebie martwiła. Odnośnik do komentarza
PiotrKa Napisano 24 Czerwiec 2017 Udostępnij Napisano 24 Czerwiec 2017 Dnia Wednesday, April 26, 2017 o 18:41, iza napisał: to przede wszystkim kwestia wagi... jeśli zależy Ci na wadze, to warto się w nie pchać, natomiast większego komfortu nie będzie. Karbon jest fajny na ramę, czy widelec, ze względu na bardzo dobre i odczuwalne (nawet przez takiego amatora jak ja ) tłumienie drgań, przy rogach tego nie odczujesz W przypadku rogów i ich wagi to dobrej firmy rogi alu za 100-150 zł ważą ok.50g i może się okazać, że rogi karbonowe, które chcesz kupić są cięższe. A co do kokpitu w rowerze to jestem raczej zwolennikiem najlepszych stopów alu z dobrej firmy, nie wspominając o chińskich karbonach. Kiera, mostek, rogi czy widelec to nasze bezpieczeństwo i lepiej postawić na jakość i dobrą firmę. W przypadku przewrócenia się roweru, nie mówiąc o glebie kiera karbonowa czy rogi zwłaszcza kiepskich marek powinny być wymienione na nowe, ponieważ nigdy nie ma pewności czy po upadku nie zostały uszkodzone czego nie musi być widać gołym okiem. Ostatnio miałem w ręku kierę alu popularnej firmy budżetowej, która była tak odchudzania, że ważyła 100g. Ja bym takiej nie założył. Uznane markowe kierownice karbonowe czy alu ważą w granicach 200g, karbonowe są nieco lżejsze, ale nie ma tu takich różnic wagowych jak w przypadku ram, gdzie karbon jest nawet o połowę lżejszy. Odnośnik do komentarza
Administrator SzajBajk Napisano 15 Lipiec 2017 Administrator Udostępnij Napisano 15 Lipiec 2017 Rogi same w sobie są tak lekkie, że karbon nie będzie miał tutaj dużej przewagi nad aluminium. Znacznie ważniejsze są: długość oraz kształt. Do jazdy po prostych odcinkach, dla samej zmiany pozycji dłoni wystarczą rogi proste, do przesunięcia się w górę roweru i zaparcia na stromych podjazdach polecam lekkie zagięcia na końcu (dziś rzadziej spotykane). Odnośnik do komentarza
niet Napisano 4 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpień 2017 Polecisz jakieś krótkie, takie dla zmiany pozycji dłoni? Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 4 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpień 2017 (edytowane) http://allegro.pl/kcnc-be1-scandium-t6-super-lekkie-rogi-niebieskie-i6906303486.html Cenowo nie zabijają. Materiał Scandium. Wygląd petarda... Jak ma być tanio... http://allegro.pl/boplight-race-rogi-kierownicy-73g-promocja-kr-i6781832194.html To ja bym brał boplighty Edytowane 4 Sierpień 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 4 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpień 2017 Ostatecznie nie kupiłam karbonowych rogów. Mam krótkie z Decathlonu i gdy rower drugi raz mi się przewrócił, to byłam więcej niż zadowolona, że mam aluminiowe, a nie karbonowe rogi. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 4 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpień 2017 1 godzinę temu, SpiderMAN napisał: http://allegro.pl/kcnc-be1-scandium-t6-super-lekkie-rogi-niebieskie-i6906303486.html Materiał Scandium. Wiele dobrego słyszałem o tej odmianie aluminium. Bardzo lekkie i wytrzymałe. Również celowałbym w coś takiego. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się