Skocz do zawartości

Serwis wymiana suportu PressFit


pitmax

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja składając nowy rower użyłem super uniwersalnej praski w postaci ścisku stolarskiego :-)

Kilka sekund i presfit ze sterami zamontowane :-)

29364e7454889664cec720caf684bd04.jpgbc02e8841d45bc37acc14683b28e3d04.jpg

  • Lubię to! 2
Opublikowano
W dniu 3.09.2018 o 10:05, firefoks napisał:

Wadą suportu Token Ninja wydaje się to,że oś korby jest osadzona bezpośrednio w łożysku, metal w metalu. Lepsze byłoby zastosowanie tulejek plastikowych.

Przecież w każdym presficie tak jest

Opublikowano

Nie sądzę by to była wada
Oś silnika elektrycznego też jest osadzona na bierzni łożyska i w niczym to nie przeszkadza
Wkłady suportu które wkleiłeś oczywiście maja takie tulejki teflonowe na których, spiera się os korby jednak nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, skoro w jednym i drugim przypadku
Jest zwyczajnie spasowane
Dla mnie różnica jest tylko taka że w ninja wyjdzie samo łożysko, a w tych teflonowych shimano podczas próby wyjścia lub wybicia z reguły uległo uszkodzeniu

Opublikowano

Przyjrzałem się zdjęciom przedstawionym przez Firefoksa i sądzę, że nikt z producentów nie miał na myśli odseparowanie dolnej bieżni łożyska od osi korby. Tak po prostu wymyślili rozwiązanie dotyczące uszczelnienia suportu. Wsadzanie kolejnych tulei z tworzywa sztucznego zamiast pomagać mogłoby skutkować pojawieniem się kolejnych trzeszczeń, pisków lub innych cudów na kiju,bo przecież to klejny zużywający się element zestawu. 

Opublikowano
18 godzin temu, piter614 napisał:

Jest zwyczajnie spasowane
Dla mnie różnica jest tylko taka że w ninja wyjdzie samo łożysko, a w tych teflonowych shimano podczas próby wyjścia lub wybicia z reguły uległo uszkodzeniu

Jednak wolałbym tulejkę z twardego plastiku niż metal w metalu, bo może być ciaśniejsze pasowanie - plastik i tak się podda. W przypadku metal-metal może dojść do zapiekania osi korby z bieżnią łożyska lub "wyrobienia" się osi korby w przypadku częstego demontażu.

Opublikowano

zapiekania się osi korby z łożyskiem? A w jakich to ciężkich warunkach ma pracować korba, żeby się zapiekła

W fuelu miałem suport MT500, tam łożysko jest zakryte plastikowym kołnierzem. Po roku lewe łożysko zaczęło padać i korbę też zaczęło szlifować. Tak czy inaczej - suport do wymiany. 

Opublikowano

W pressfit jest ta tulejka teflonowa która chroni łożysko od czoła oraz od strony samej korby,jednak przy zwykłym przeglądzie suportu podczas wyjmowania okazało się np u mnie ,że zwyczajnie ta tulejka pękła.Czyli oddzieliła się jedna część od drugiej.Presfit ktoś wymyślił z założeniem że miał być lekki i to miało obniżać wagę roweru

Opublikowano
W dniu 6.09.2018 o 07:59, firefoks napisał:

W przypadku metal-metal może dojść do zapiekania osi korby z bieżnią łożyska lub "wyrobienia" się osi korby w przypadku częstego demontażu.

Myślę że nawet przy złożeniu wszystkiego na sucho nic by się zapiekło/zatarło, za niskie obroty i temperatura :P Plastik by się wyrobił i szybko mielibyśmy luz, a tego przecież chcemy unikać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Accent, Neco ma wkłady oparte o standardowe maszynówki. Miski są aluminiowe. Zamontowane na klej do łożysk np LOCTITE 641 który umożliwia późniejszy demontaż. Tylko nie wiem po co bo jakby co to wymienia się same łożyska. Mam to w dwóch rowerach. W jednym rok i też cisza. Rozwiązanie tańsze. W innym rowerze mam łożyska BB30 i ich bieżnia zewnętrzna styka się bezpośrednio z mufą. Jakby takie coś miało złapać luzy to pozostaje wklejenie na chama jakiegoś adaptera którego oczywiście pod moją mufę 83mm nie ma.

Edytowane przez Kszycholas
Opublikowano (edytowane)

a tutaj wewnętrzna część ściągacza która została wykonana jak na rysunku technicznym który znalazłem w sieci 

IMG_20180925_141052.thumb.jpg.3588cde95d4b0411eb552c4ecaf5933d.jpg

pasuje idealnie

Edytowane przez Gość
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dodam ze po kilku miesiącach użytkowania presfit Ninja Token
Wczoraj wyjolem go z ramy
Zostałem mile zaskoczony widokiem łożysk pod uszczelnieniami
-łożyska były czyste brak piasku lub jakiegokolwiek brudu
-os korby czysta jedynie smar który dałem podczas montażu
-demontaż bo to najważniejsze 🧐 poszło łatwo rozkrecilem bez problemu stuklem ręką by wypadł po czym byłem w stanie rozkręcić go rękoma
-w samej mufie był piasek ale to już z mojej winy bo jeździłem bez gumki która zabezpiecza otwór w ramie
Werdyk mimo mycia roweru na różne sposoby nawet nie zalecanymi myjkami cisnieniowymi chłopaki z Token zrobili generalnie coś co polecam
Zwykły presfit shimano nie jest wart zgrzytania w naszym napędzie, ani nerwów użytkowników
Raiderze Rajderko macie problem z shimano presfit nie możecie spać po nocy wymienię na coś co pozwoli wam spać spokojnie
Dodam jeszcze że przez czas użytkowania rower użytkowany w górach w dolinach w błocie piachu i wodzie zapomniałem w tym czasie że są problemy ze zgrzytajacym presfitem
Jaki użytkownik roweru polecam na 100%
Gdyby ktoś spytał stary jak presfit? hmmm a co to takiego?

Opublikowano

Takie same mam zdanie na temat Token Ninja.

 

Założę się że za jakiś czas w Sram'owskim czy Shiman'owskim asortymencie powstaną wkłady takie PRO :D

Opublikowano

Z ciekawostek mogę dodać że firma Wheels też robi skręcane suporty.

IMG_20181028_090458.jpg IMG_20181028_090603.jpg
Opublikowano

no właśnie ;D Sami sobie strzelili w stopę z Pressfit'ami a teraz ratuj bo hałasuje. 

Opublikowano (edytowane)

@piter614 rozumiem że wyciągałeś cały wkład. Nie lepiej wyjąć same łożyska? Ja Tokena mam dopiero od wakacji, zobaczymy jak będzie u mnie. Wcześniej był Shimano MT500 i po roku padło lewe łożysko. To w fullu. A zobaczymy ile pożyje pf w gravelu  

Edytowane przez trollu
Opublikowano

@trollu wyciągnąłem cały wkład bo wyjmowalem przewód od sztycy reverb, i po drugie nie miałem gumki w ramie i byłem pewny że pod wkładem będzie sporo piasku w ramie, gdyby nie to nie było by potrzeby wyjmowana wkładu, bo do łożysk jest łatwy dostęp

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 24.08.2018 o 19:59, Kruk napisał:

Też kupiłem sobie Tokena i sobie bardzo chwalę, sama idea Press Fitu moim zdaniem jest nie trafiona, a taki patent jak suporty Tokena na serio ratują dupsko pressfit'om.

Czytam, i czytałem te wszystkie opinie o PF i jestem chyba jedynym zadowolonym 🙂. Notabene wybór ramy roweru po różnych grzebaniach po forach, opiniach, a to material, a to mocowania tarcz, a tapered, a srele morele i duperele w koncu trafilem kupilem, rama przychodzi, a mufa misek wybrakowana,  jakas gładka,  bez gwintu- co to ma znaczyc sie ja pytam ? Za późno - trafilem w PF :-). Jednak po 3 latach uzywania, nic nie zgrzyta, stuka, piszczy... zrzucę to na starość, trzeba sie chyba wybrac do laryngologa 😋.

Opublikowano

Wiesz, nie każdy press fit strzela jak karabin nie mniej w karbonie jak się to już wydarzy to umarł w butach, ciągłe wyciąganie, smarowanie i tak na kilka km. Dlatego Token Ninja to jeden z najlepszych rozwiązań na to dziadostwo jakim jest press fit, jak ktoś ma normalną ramę na BSA to ma fart :)

Opublikowano

mój nie strzelał, po prostu zatarło się łożysko. Ale jak już musiałem wymieniać to założyłem tokena 

Opublikowano

Zgłasza się kolejny zadowolony z PF. W fullu MT500 i w szosie BB30. Czytam sporo o strzelających PF i sam nasłuchuję swoich. Przez dwa lata nic nie stuka, nic nie puka, nic nie trzeszczy. Szczęście? A może to zależy od techniki jazdy? Jeżdżę z wysoką kadencją, nie kręcę siłowo.

Opublikowano
W dniu 22.02.2019 o 11:01, exterytorialny napisał:

Zgłasza się kolejny zadowolony z PF. W fullu MT500 i w szosie BB30. Czytam sporo o strzelających PF i sam nasłuchuję swoich. Przez dwa lata nic nie stuka, nic nie puka, nic nie trzeszczy. Szczęście? A może to zależy od techniki jazdy? Jeżdżę z wysoką kadencją, nie kręcę siłowo.

Byc moze 😉...ja jeżdżę na rowerze ponad 20 lat...srednio ok 1 tys miesiecznie....Wstyd sie przyznac, ale o kadencji tylko slyszalem i czytalem, ze cos takiego jest. Nigdy sie w to nie zagłębiłem, wiec jesli jeżdżę to chyba nieświadomie z prawidłową :-). Konstrukcyjnie ogólnie chcialem go unikac, jednak jak go juz mam i uzywam to powiem, ze spodziewalem sie tragedii. Po przejechaniu ok 10 tys km jestem zadowolony...mi nic nie trzeszczy i nie zgrzyta ( rama scandium)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...