Skocz do zawartości

Dalej w MTB czy jednak gravel

Puudlo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam rower Scott aspect 950 i stoję przed decyzją czy kupić gravela czy jednak trochę pozmieniać w moim obecnym rowerze.

Powiedzcie mi czy jest sens zmieniać np opony na semi slicki żeby lżej jeździło się po szosie a jednocześnie dalej dawało radę w terenie? Jestem amatorem ale lubię wycieczki rowerowe.

Nawet jeśli miałbym kupić gravela to raczej nic z wyższej półki cenowej.

Jeśli miałbym zmienić coś jednak w swoim obecnym to co miało by to być żeby usprawnić jazdę na szosie.

Dodam że rower jest seryjny tak jak go kupilem

Opublikowano

Jak kupisz grawela to już se nie pojeździsz w terenie bo grawel się do tego nie nadaje. Jedynie w reklamach... Kiepska opona semi-slick też będzie na asfalcie stawiała większe opory niż dobra opona wyścigowa. Ale z drugiej strony dobra opona wyścigowa będzie zbudowana z miękkiej mieszanki i będzie szybko znikała na asfalcie. Znanymi i szybkimi oponami mtb są Continental Race King i Schwalbe Thunder Burt - oczywiście nie te najtańsze, drutowe wersje zwane kartoflakami. Tutaj poczytaj o oporach toczenia:

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

Opublikowano

W lekkim terenie wolę jeździć na gravelu niż na MTB, mój hardtail kurzy się od 4 lat.
Jeśli chcesz obecnym rowerem jeździć szybciej na asfalcie to zmień opony na gravelowe.
Ja od tego sezonu mam na tyle Hutchinson Caracal race, a na przodzie Tufo Thundero - nas prawdę szybki zestaw

Opublikowano

Wydaje mi sie ze chyba jednak pozostane przy swoim obecnym MTB. Sam w sobie rower nie jest zly (no moze nie jest to jakas topka) ale na moje potrzeby chyba wystarczy. Zmienie jednak te opony i zobaczymy co bedzie sie dalej dzialo. 

Opublikowano