Skocz do zawartości

Gravel Radvik frigg 3


Masterek8881
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Masterek8881,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Szukam jakiegoś pierwszego gravela i natrafiłem na rower taki jak w temacie mianowicie radvik frigg 3 na pełnym grx. Co sądzicie o takim nowym sprzęcie w tej cenie 4799zl ?? Specyfikacja roweru:

Widelec: 700C x 300 mm, karbonowy

Napęd: 20 biegów

Dźwignia hamulca (prawy/ tył) : ST-RX400-R (GRX, J-KIT)

Dźwignia hamulca (lewy/przód): ST-RX400-L (GRX, J-KIT)

Przerzutka przód: Shimano FD-RX400 ,GRX  10 speed

Przerzutka tył: Shimano RD-RX400,GRX, 10-speed

Mechanizm korbowy: Shimano, FC-RX600-10 speed, 46-30T

Hamulec przód: Shimano BR-RX400, Flat mount

Hamulec tył: Shimano BR-RX400, Flat mount

Tarcza hamulcowa przód: Shimano SM-RT 10, centerlock 160 mm

Tarcza hamulcowa tył: Shimano SM-RT 10, centerlock 160 mm

Opony: WTB RIDDLER 700 x 37 C

Dętka: CH. A3A RSTOP 700 x 35-38 Michelin

Obręcze: 28" / RYDE DP 19  622x19 C, czarne

Piasta przód: Shimano HB-RS470

Piasta tył: Shimano FH-RS470 Center Lock

Kaseta / wolnobieg: Shimano CS-HG500-10

Rura kierownicy: DR-AL-312BT, czarny mat

Siodło: FIZIK TAIGA F204URN 18001

Pedały: aluminiowe FP-971 9/16" srebrno-czarne

Elementy odblaskowe

Dzwonek

Waga: ok. 10,8 kg

Osie: Tył QR 9x135 , Przód QR 9x100

 https://sklepmartes.pl/sporty/kolarstwo/rower-gravel-frigg-3-24frigg3blkmt-radvik

Opublikowano (edytowane)

Podepnę się. Bo cena cholernie kusi. I nie jest to pełny GRX :) Kaseta nie jest systemowa. Ale i tak cena robi swoje. Myślę, że w tej cenie to dobra baza pod modyfikacje. Bo za takiego Eskera 5.0 poprzedniej generacji na GRXie trzeba dać ~1k pln więcej. Za gen2 już praktycznie 2k więcej. Więc nawet biorąc tego Frigga 3 za 4800, kupując lepsze koła (da się znaleźć DT Swiss z piastami również DT za ~1600zł komplet) i zmieniając kasetę na systemową i tak się w mojej opinii opłaca. Bo koła z eskerów prędzej czy później też są do wymiany.

EDIT: Jedynie co mnie nieco drażni to że jest to wybór nieco kompromisowy. Esker ma bodajże 4 miejsca montażowe na bidon (rura siodłowa, dolna góra i dół, górna). Frigg ma tylko 2 a sama rama raczej nie pozwoli na montaż uchwytów na obejmy. To trzeba sobie odpowiedzieć czy 2 bidony starczą. Mój docelowy konfig (niezależnie od tego co w końcu wybiorę) to 2 bidony, mała sakiewka na górnej rurze przy kierownicy, mała torba na kierownicę i być może mała/średnia torba pod siodłem. W razie jakbym chciał się bawić w bikepacking jest jeszcze możliwość montażu bagażnika na tył. Boli troszkę brak mocowań na widelcu ale jest to do przeżycia.

Edytowane przez Bartholomew
  • Rozwiązanie
Opublikowano

Ja zakupiłem nowego Rometa aspre 2 2024 w bardzo dobrej cenie a więc odpuściłem Radvika. 

Opublikowano

No i Radvik nie ma sztywnych osi a zarówno Exker 5.0 poprzedniej generacji jak i Aspre 2 2024 je mają

 

Opublikowano
W dniu 31.05.2024 o 22:54, Masterek8881 napisał(a):

4800

o kurde! gdzie tak tanio? Ja najtaniej za 5500zł widziałem

 

W dniu 1.06.2024 o 15:57, Greg29 napisał(a):

No i Radvik nie ma sztywnych osi a zarówno Exker 5.0 poprzedniej generacji jak i Aspre 2 2024 je mają

 

tak wiem. tylko czy aż taką dużą różnicę to robi? W dużo cięższym MTB mam QR trzeci rok i to działa.

Opublikowano

Nie chodzi nawet o to czy robi różnicę czy nie, bo też mam jeden z rowerów na QR ale możesz mieć coś w cenie albo płacić tyle samo za brak czegoś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...