Szymon88 Opublikowano 6 Stycznia 2024 Opublikowano 6 Stycznia 2024 Mam problem, Mam rower Cube Nulane, z Press Fitem 86,5mm. Mam aktualnie napęd 2x8 Claris. Chciałem sobie wymienić na 1x11, GRX. Kupiłem korbę 40t, GRX 600, kasete 11s, przerzutke 810 GRX. Wszystko założyłem, ale zmartwiła mnie odległość na 10 biegu z 11-stu, że łańcuch był bardzo blisko ramienia korby, jakieś 4mm, a jeszcze był jeden bieg do dołu, czyli odległość by była jeszcze mniejsza… W Clarisie ta odległość to jest około 5mm. Czy może mi ktoś wytłumaczyć łopatologicznie czemu tak ramie korby jest bardzo blisko łańcucha? dodam fotke jak to wygląda w Clarisie.
Greg29 Opublikowano 7 Stycznia 2024 Opublikowano 7 Stycznia 2024 Teoretycznie w Clarisie linia łańcucha wynosi 43,5 mm a w grx-ie 600 49,7 mm więc blat powinien być bardziej odsunięty na zewnątrz. Zalecane suporty są te same więc to też nie jest przyczyna. Ale może to wynikać z "wielkości" kasety 11-rzędowej w stosunku do 8-rzędowej - czy masz bębenek dostosowany do kaset 11-rzędowych? Może koło jest zaplecione pod mniejsze kasety i większa kaseta za bardzo "wyłazi" na zewnątrz?
Szymon88 Opublikowano 7 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2024 (edytowane) 5 minut temu, Greg29 napisał: Teoretycznie w Clarisie linia łańcucha wynosi 43,5 mm a w grx-ie 600 49,7 mm więc blat powinien być bardziej odsunięty na zewnątrz. Zalecane suporty są te same więc to też nie jest przyczyna. Ale może to wynikać z "wielkości" kasety 11-rzędowej w stosunku do 8-rzędowej - czy masz bębenek dostosowany do kaset 11-rzędowych? Może koło jest zaplecione pod mniejsze kasety i większa kaseta za bardzo "wyłazi" na zewnątrz? Tak, bębenek mam 11s, koła przód i tył to DT Swiss G1800. Co myślisz? Może z 1x10 będzie lepiej? Edytowane 7 Stycznia 2024 przez Szymon88
Greg29 Opublikowano 7 Stycznia 2024 Opublikowano 7 Stycznia 2024 Hm, nie wiem. Może ktoś mądrzejszy się wypowie. Proponuję też zarejestrować się na konkurencyjne fora, na roweroweporady.pl i na forumrowerowe.org - tam jest "więcej życia" niż tutaj 😁
Nemrod Opublikowano 7 Stycznia 2024 Opublikowano 7 Stycznia 2024 Grx ma przesunięte blaty na zewnątrz względem grup szosowych co daje możliwość wsadzenia szerszej opony. Ogólnie patrząc na specyfikację to wszystko ok i raczej nie ma co się za bardzo przejmować.
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2024 W dniu 7.01.2024 o 15:40, Nemrod napisał: Grx ma przesunięte blaty na zewnątrz względem grup szosowych co daje możliwość wsadzenia szerszej opony. Ogólnie patrząc na specyfikację to wszystko ok i raczej nie ma co się za bardzo przejmować. Moż jakimś rozwiązaniem by było włożenie dystansu 3mm między korbę a zębatkę? Dało by to coś? Podobało mi się to że napęd jest prosty, czysty, i rower jest dużo lżejszy, bo mi wyszło jakieś 9,3kg…
Szymon88 Opublikowano 21 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2024 Albo kupno zębatki Garbaruka, one mają offset 4,5mm… tylko czemu w oryginalnej konfiguracji jest tak blisko łańcuch ramienia korby?
Motke Opublikowano 21 Stycznia 2024 Opublikowano 21 Stycznia 2024 3 godziny temu, Szymon88 napisał: tylko czemu w oryginalnej konfiguracji jest tak blisko łańcuch ramienia korby? Czemu korba jest tak blisko środka? Widocznie szosowcy/grawelowcy lubią korby o mały współczynniku Q-factor (akurat w tej korbie współczynnik Q wynosi 151 mm)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się