DavePL27 Opublikowano 10 Lipca 2023 Opublikowano 10 Lipca 2023 Cześć, kupiłem dziś Orbea Alma H20 jak to mówią świadomy praw i obowiązków . Rower wedle opisu producenta oraz opisu w sklepach jest przeznaczenia wyścigowego. Porównując geometrię do kilku modeli trailowych nie widzę wielkich różnic w cyferkach. Dla przykładu naukowego porównamy sobie właśnie Alma H20 (Maszyna XC) i np. polski NS Eccentric Lite 1 (jako trail) oba w rozmiarze L. Obra rowery to 29ery REACH: ORBEA 448MM | NS 460MM STACK: ORBEA 621MM | NS 637MM HT ANGLE: ORBEA 68* | NS 66,5* CHAIN STAYS: ORBEA 435MM | NS 420MM WHEELBASE: ORBEA 1152MM | NS 1185MM TT Efektywna długość górnej rury: ORBEA 620MM | NS 637MM Jest to oczywiście tylko kilka przykładów, teraz niech ktoś mądry lub mądrze wytłumaczy mi co w takim razie w tej geometrii jest nie tak żebym ja tym rowerem wybrał się na jakieś single czy do bikeparku, nie mówie tu o jakimś hardcorowym latniu 10 metrowych dropów czy 5 metrowych stolików. Pomijając już w moim przypadku skok amortyzatora który jest mniejszy niż w NS o 20mm. Przecież na wyścigach/zawodach rowery XC dostają (przepraszam za określenie) tak solidny wpierdol że to głowa mała podejrzewam że większość traili które widzimy na singlach mogło takiego nie dostać. Do czego zmierzam? Do tego że kilku ludzi odradzało mi zakup roweru XC jak mam zamiar wybrać się na bikeparki nie zważając kompletnie na to że: Mieszkam na Mazowszu i tu będę jeździł przez większą część czasu, że mam też zamiar wybrać się w góry ale nie tylko po to aby zjeżdżać ale też bardzo chętnie zafundował bym sobie kilka tułaczek pod górę. Sami widzicie że różnice akurat w tym przykładzie geo są znikome 1-3cm czy myślicie że jestem na tyle pro że będąc w połowie zjazdu zatrzymam się na środku i powiem "eee tam chujowo, trzeba było wziąć rower X bo ma 1,2cm dłuższy reach". Według mnie progresywna geometria bardzo zbliżyła te rowery tak mocno do siebie że gdyby komuś podmienić jeden rower na drugi w tym samym malowaniu nie odczuli by różnicy. Nie mam tu na celu wylewania żalu tylko po prostu chciałbym żebyście podzielili się Swoimi przemyśleniami na ten temat
vdcmike Opublikowano 21 Lipca 2023 Opublikowano 21 Lipca 2023 Generalnie w pewnym uproszczeniu w xc masz geo nastawioną na podjeżdżanie a trailowa jest pod zjeżdżanie. Ze wzgledu na dłuższą ramę oraz badziej płaski kąt ht dużo trudniej przelecieć przez kierownicę. Na ścieżkowcu czujesz się bezpiecznie tam gdzie xc już daje wrażenie, że tylne koło zaczyna się unosić. Tym samym na stromych podjazdach ścieżkowiec będzie tracił trakcję (brak docisku przedniego koła) tam gdzie xc jeszcze spokojnie będzie jechał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się