Adrian191 Opublikowano 15 Maja 2022 Opublikowano 15 Maja 2022 Cześć. Chciałbym wymienić w swoim gravelu (Romet Aspre 1) opony na trochę „szybsze”, skierowane głównie na asfalt. Ubiegając komentarze po co w takim razie gravel - kupiłem na próbę. Chciałem się zorientować czy spodoba mi się jazda na baranku. I faktycznie się spodobała, ale zauważyłem, że jednak więcej przyjemności mam na drogach asfaltowych niż leśnych, średnio ubitych ścieżkach, więc spróbowałbym coś pokombinować z oponami. Z tego co się orientowałem to jakieś 32c powinny być spoko na moje oczekiwania. Będzie to jakieś 80% asfalu, 20% szutry, dobrze ubite ścieżki. W deszczowe dni raczej się nigdzie nie będę wybierał, no ale wiadomo, ze zawsze może pogoda zaskoczyć i jakoś bezpiecznie wypadałoby na tych oponach dojechać Co byście polecali do tego mojego roweru? Są tam na ten moment oryginalne obręcze z modelu 2021. Co do ceny to raczej w granicach 150-200 za sztukę tak żeby udało mi się ewentualnie znaleźć używane w dobrym stanie za komplet do 250-300 zł.
Chrismel Opublikowano 16 Maja 2022 Opublikowano 16 Maja 2022 Proponuję zacząć poszukiwania od strony: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?orderby=rrlow Masz tam ranking pod względem oporów toczenia. Jednak 32C do gravela jest dość problematyczne. Jak się wczytasz uważnie w testy to szerokość opony nie ma aż tak dużego znaczenia. Liczy się głównie rodzaj bieżnika oraz zastosowana mieszanka. Celowałbym raczej w szybkie 38-42C przy czym znów różnica w szybkości pomiędzy 38C a 42C jest praktycznie żadna a w komforcie bardzo odczuwalna. Jako ciekawostkę Ci napiszę że 42C na ścieżkach rowerowych z kostki jest wyraźnie szybsze od identycznych 38C (mam porównanie bo używałem Panaracer Gravelking SS w obu rozmiarach). No chyba że zdecydowanie chcesz poszaleć tylko na asfalcie - wtedy wybór masz praktycznie jeden - Conti GP5000 32C. 1
TrocheBiegam Opublikowano 16 Maja 2022 Opublikowano 16 Maja 2022 (edytowane) Ja testowałem typowo na asfalt CONTINENTAL Speed King 35mm pod dętkę. Kosztują zaledwie 80zł, ale na asfalcie jadą same. Teraz używam Schwalbe g-one 40mm pod mleko. Cena 150zł. Opony polecane przez wiele osób. Bieżnik bardzo drobny. Nawet poniżej 2 barów po asfalcie jadą bardzo dobrze. Edytowane 16 Maja 2022 przez TrocheBiegam 1
Adrian191 Opublikowano 16 Maja 2022 Autor Opublikowano 16 Maja 2022 Dzięki wielkie, sprawdzę to co podesłaliście
Chrismel Opublikowano 16 Maja 2022 Opublikowano 16 Maja 2022 G-One Speed 40-622 mają przy średnim ciśnieniu opory 25,3W natomiast Panaracer GravelKing TLC 40 40-622 przy takim samym ciśnieniu 18,6 W więc nie wiem dlaczego te opony (G-One) są polecane. Na komplecie opon robi się różnica ponad 13W a to jest bardzo dużo. Zresztą miałem je przez chwilę bo trafiły mi się w jakiejś super promocji i przy takim bieżniku toczą się słabo. Pozbyłem się ich w trybie ekspresowym. Do tego mają marną odporność na przebicie. Podobne do G-One opory toczenia mają Pirelli Cinturato Gravel M 40 (23,4W) gdzie jest to opona już prawie terenowa albo Panaracer GravelKing SS Plus TLC 40 (26,6W) oferujące imponującą jak na opony gravelowe odporność na przebicie (porównywalną z dobrymi oponami turystycznymi). Także jeszcze raz G-One wypada słabiutko pod każdym względem.
kAs-09 Opublikowano 16 Maja 2022 Opublikowano 16 Maja 2022 1 godzinę temu, Chrismel napisał: G-One Speed 40-622 mają przy średnim ciśnieniu opory 25,3W natomiast Panaracer GravelKing TLC 40 40-622 przy takim samym ciśnieniu 18,6 W więc nie wiem dlaczego te opony (G-One) są polecane. Na komplecie opon robi się różnica ponad 13W a to jest bardzo dużo. Zresztą miałem je przez chwilę bo trafiły mi się w jakiejś super promocji i przy takim bieżniku toczą się słabo. Pozbyłem się ich w trybie ekspresowym. Do tego mają marną odporność na przebicie. Podobne do G-One opory toczenia mają Pirelli Cinturato Gravel M 40 (23,4W) gdzie jest to opona już prawie terenowa albo Panaracer GravelKing SS Plus TLC 40 (26,6W) oferujące imponującą jak na opony gravelowe odporność na przebicie (porównywalną z dobrymi oponami turystycznymi). Także jeszcze raz G-One wypada słabiutko pod każdym względem. Na jakich teraz jezdzisz?
Chrismel Opublikowano 16 Maja 2022 Opublikowano 16 Maja 2022 Panaracer GravelKing SS Plus 43C. Jednak wolę komfort oraz odporność na przebicie i za to jestem w stanie "zapłacić" tych kilka watów na sztuce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się