Skocz do zawartości

Scott Scale 960 jako daily.


Tomek5608

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy owy rower będzie nadawał się do codziennej jazdy i przezutka SRAM NX / Eagle 12 Speed będzie wystarczająco do jazdy po mieście? 

 

Pozdrawiam! 

Opublikowano
10 minut temu, Nela napisał:

Do jazdy po mieście kup sobie gravela a nie mtb.

Czyli scott Scale 960 nie będzie odpowiednim rowerem? 80 % miasto 20% w terenie?

Dodam że mogę go kupić za nie całe 3000zl

Opublikowano (edytowane)

Poczytaj trochę o rodzajach rowerów... O ile mówimy o tym samym Scale to on ma najtwardsze przełożenie 32 x 11, czyli typowe w fajne tereny. Pomijam opony.

Gravela do jazdy po mieście bym nie polecił, ale już crossa jak najbardziej.

Edytowane przez puchatek
Opublikowano
11 minut temu, puchatek napisał:

Poczytaj trochę o rodzajach rowerów... O ile mówimy o tym samym Scale to on ma najtwardsze przełożenie 32 x 11, czyli typowe w fajne tereny. Pomijam opony.

Gravela do jazdy po mieście bym nie polecił, ale już crossa jak najbardziej.

Tak czytałem trochę i najpierw kross level 7.0 był moim wyborem ale bardzo trundo go dostać... Scott Scale r. 2019 który mogę kupić wydaje się całkiem fajnym rowerem ale że jestem laikem w tych sprawach dlatego się pytam kogoś o opinię kto się na tym zna i ma pojęcie :)

Tylko nie za bardzo kumam o co chodzi z tym przezutkami jak np 2x10 czy jak w tym przypadku 1x12 i jak to się ma w praktyce.. 

Opublikowano

Jeżeli chcesz koniecznie rower MTB do jazdy po mieście to szukaj takiego żeby miał napęd 2xx z przednią tarczą co najmniej 36 zęby. Jeżeli kupisz taki z napędem 1xx gdzie z przodu jest 32 to na 99% za jakiś czas wrócisz na forum z pytaniem co zrobić żeby szybciej i lżej jeździć 😀. O ile zmiana opon to pikuś to zmiana napędu w niektórych ramach może być bardzo skomplikowana, a nawet niemożliwa. Na Twoim miejscu rozejrzałbym się za jakimś crossem.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, puchatek napisał:

Jeżeli chcesz koniecznie rower MTB do jazdy po mieście to szukaj takiego żeby miał napęd 2xx z przednią tarczą co najmniej 36 zęby. Jeżeli kupisz taki z napędem 1xx gdzie z przodu jest 32 to na 99% za jakiś czas wrócisz na forum z pytaniem co zrobić żeby szybciej i lżej jeździć 😀. O ile zmiana opon to pikuś to zmiana napędu w niektórych ramach może być bardzo skomplikowana, a nawet niemożliwa. Na Twoim miejscu rozejrzałbym się za jakimś crossem.

Dzięki za odpowiedź, czyli podsumowując w moim przypadku scott Scale 960 r. 2019 nie będzie najlepszym wyborem do jazdy głównie w mieście i trochę w plenerze, lesie itp. I lepiej szukać czegoś innego tak jak wspomniałeś? 

 

Ps. Jest to dokładnie ten model - https://www.scott.pl/produkt/811/4914/Rower-Scale-960/

 

Edytowane przez Tomek5608
Opublikowano

Bardzo dobra cena, ale odradzam na miasto... Nie mówię, że MTB jest złem wcielonym do miasta (na pewno lepsze niż gravel do lasu 😀), ale na pewno nie z takim napędem. 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Po cholerę MTB za ponad 4 koła na miasto? 

Na miasto kupuje się gruza za kilka stów, by nie było żal, a nie rower, który wręcz krzyczy "ukradnij mnie".

Opublikowano
17 minut temu, Fenthin napisał:

Po cholerę MTB za ponad 4 koła na miasto? 

Na miasto kupuje się gruza za kilka stów, by nie było żal, a nie rower, który wręcz krzyczy "ukradnij mnie".

Bo nie chce jeździć byle czym? Jak bym chciał jeździć rowerem za kilka stów to bym się nie pytał na forum. 

Opublikowano
19 godzin temu, puchatek napisał:

Jeżeli chcesz koniecznie rower MTB do jazdy po mieście to szukaj takiego żeby miał napęd 2xx z przednią tarczą co najmniej 36 zęby. Jeżeli kupisz taki z napędem 1xx gdzie z przodu jest 32 to na 99% za jakiś czas wrócisz na forum z pytaniem co zrobić żeby szybciej i lżej jeździć 😀

Jeszcze pytanie jak kolega ma zamiar szybko po tym mieście jeździć? Zgadza się, że to nie rower stworzony do miasta, ale jeżeli da się tam założyć blat 36 to taki zakres 36x11-50 powinien wystarczyć do takiego zastosowania (da radę 40km/h pojechać a pod stromszą górkę też ukręci). Kolega musi tylko brać jeszcze pod uwagę, że pozycja na tym rowerze będzie dość sportowa (to rower XC), ale jeśli to pasuje, to przy oponach z akceptowalnymi oporami toczenia będzie tym się dało jeździć.

Opublikowano
2 godziny temu, Maksiu79 napisał:

Jeszcze pytanie jak kolega ma zamiar szybko po tym mieście jeździć? Zgadza się, że to nie rower stworzony do miasta, ale jeżeli da się tam założyć blat 36 to taki zakres 36x11-50 powinien wystarczyć do takiego zastosowania (da radę 40km/h pojechać a pod stromszą górkę też ukręci). Kolega musi tylko brać jeszcze pod uwagę, że pozycja na tym rowerze będzie dość sportowa (to rower XC), ale jeśli to pasuje, to przy oponach z akceptowalnymi oporami toczenia będzie tym się dało jeździć.

Rekordów prędkości jak narazie nie mam zamiaru pobijać 😅 a co do pozycji to zawsze można kupić np. Przedłużenie wspornika i już inaczej się będzie siedziało 😛 kwestia paru modefikacji :D

Opublikowano
45 minut temu, Tomek5608 napisał:

Przedłużenie wspornika

Nie rób tego... Mam wciąż przed oczami zdjęcie z tego forum XC 100S z założonym krótszym i z dużym "plusem" mostkiem - wygląda to gorzej jak źle 🤣.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie chciałem napisać to samo co @puchatek 🙂 Wygląda to źle i jak przesadzisz z modyfikacjami mostka to różnie może być z prowadzeniem.

Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukaj roweru krosowego jak to już było powiedziane.

Edytowane przez Maksiu79

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...