Skocz do zawartości

Opony do gravela na jesień/zime


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wiem ze tych tematów na forum jest sporo ale nie znalazłem satysfakconującej mnie odpowiedzi. Posiadam Marin Gesalt 1 z tego roku. Dodam że waże ok 90kg

Mam w nim fabryczne opony tj. WTB exposure 32 x 700c.

Jesli chodzi o asfalt i utwardzone ścieżki w lesie jeździ się bardzo dobrze

Problem zaczyna się gdy wyjeżdżam w lesie w jakiś trochę większy piach wtedy nie idzie jechać. 

Tłumienie po żwirze bardzo słabe i najważniejsze kiedy spadnie deszcz przy hamowaniu jest naprawdę trudne i w zakręty wchodzić też trzeba bardzo ostrożnie. 

A że chciałbym nim caky rok jeździć do pracy to jednak wolałbym coś bezpieczniejszego. 

Widzę że producent zaleca szerokość max 35 mm

Będę bardzo wdzięczny za pomoc ponieważ totalnie się na tym nie znam 

 

Opublikowano

Jeżeli nie chcesz wydawać za dużo kasy to w kategorii cena/jakość świetnie wypada Duro Moe Joe. Z droższych to standardowo Panaracer Gravelking SK lub WTB Riddler ( niby rozmiar 37 ale faktycznie trzyma koło 35 mm także powinien wejść).

Opublikowano (edytowane)

Z kwotą to wiadomo że im mnie wydam tym lepiej, choć z drugiej strony jeśli jest zauważalna różnica to chętnie dopłace.

WTB widzę że jest rozmiar 35 i 37.

Która z podanych będzie najlepsza nie zważając na koszty ?

I pytanie czy zmiana z 30 na 35/37 mm będzie zauważalna różnica w jeździe? 

Edytowane przez WRU89
Opublikowano

Dobra raczej zdecydowałem się na WTB RIDDLER (chyba że mnie ktoś przekona do innych) pytanie teraz co z rozmiarem ? 35 czy 37 ?

Opublikowano

Jeżeli do dojazdów do pracy to weź 37. Zawsze to minimalnie większy komfort będzie. A co do opon to ja od roku jeżdżę na Schwalbe G-One 35 i jestem bardzo zadowolony, choć zużywają się szybciej niż Continental Land Cruiser, ale są szybsze (albo to takie wrażenie).

Opublikowano

Im trudniejszy teren i więcej piachu/błota tym większa różnica między 30 a 35. No i możliwość jazdy na niższym ciśnieniu wpłynie na komfort.

 

G-One to bardzo fajne oponki na mieszankę asfaltu i utwardzanych dróg. Ale gdy pojawia się że piach to trakcja jest bardzo słaba. Wersja G-One Bite (lub ultra bite ) powinna w bardziej mieszanych warunkach radzić sobie lepiej.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Nemrod napisał:

Im trudniejszy teren i więcej piachu/błota tym większa różnica między 30 a 35. No i możliwość jazdy na niższym ciśnieniu wpłynie na komfort.

 

G-One to bardzo fajne oponki na mieszankę asfaltu i utwardzanych dróg. Ale gdy pojawia się że piach to trakcja jest bardzo słaba. Wersja G-One Bite (lub ultra bite ) powinna w bardziej mieszanych warunkach radzić sobie lepiej.

 

Więc zamawiać G-one bite 38 czy WTB RIDDLER light Fast rollinn 37 ? 

Opublikowano

Na Riddlerze jeździ mój kolega i sobie chwali. W sieci sporo jest opinie, że łatwo łapią kapcie. 

Na G-One zwykłych jeździełem i przy piachu nie będą one wiele lepsze od posiadanych przez Ciebie dlatego zasugerowałem wersje bite.

Sam w przełaju mam obecnie Terra Triale. Świetne oponki ale w rozmiarze 40c. Najlepsze cxowo/gravelowe opony do zróżnicowanego terenu jakie miałem. Są jeszcze Terra Speed, które možna dostać w rozmiarze 35c. Recenzenci się nad nimi rozpływają ale sam na nich nie jeździełem i na forum chyba też jeszcze nikt ich nie miał.

To tak żeby wybór był jeszcze trudniejszy...

 

Opublikowano

Haha no to rzeczywiście wybór dopiero teraz będzie 😅

Jadę jutro z rowerkiem na przegląd, mają w sklepie opony continental więc może będzie terra speed. 

 

A jak nie, to zamówię coś z wymienionych propozycji. 

Także, dziękuję bardzo za odpowiedzi 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...