Skocz do zawartości

Trenażer nieinteraktywny czyli jaki?

eltomek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

W związku z zaistniałą sytuacją rozglądam się za trenażerem do MTB. Wstępnie biorąc pod uwagę, że jestem kompletnym amatorem i zależy mi na zrobieniu kondycji przed sezonem w Beskidach oraz spaleniu zbędnego tłuszczu upatrzyłem sobie Elite Turno Misuro B+ (za ok 2000zł, ale rozważam zakup używanego).

Ten trenażer jest nieinteraktywny, bardzo proszę wyjaśnijcie mi co to znaczy, że nie jest sterowany softwarowo/aplikacji/telefonu - to znaczy, że opór jest stały? Rozumiem, że interaktywność polega na tym, że jak w programie treningowym ma być pod górkę to zwiększane jest obciążenie napędu?

A jeśli nie jest interaktywne to co, kręcę cały czas na takim samym obciążeniu, czy też to obciążenie jest zależne od prędkości kręcenia? Czy w takim wypadku program będzie potrafił policzyć ile watogodzin ukręciłem i ile kalorii spaliłem?

Ina koniecm czy ta nieinteraktywność to poważne ograniczenie funkcjonalności trenażera, czy też odwrotnie, interaktywność to dodatek przydatny do bardziej zaawansowanych treningów i raczej nie powinienem sobie jako amator tym głowy zawracać?

Pozdrawiam /e

Opublikowano

Trenażer nieinteraktywny ma zwykle wajchę z 8 stopniami oporu, które ustawiasz ręcznie. Jak chcesz zasymulować sobie jazdę pod dużą górkę, to ustawiasz sobie 8, a jak chcesz lekko kręcić, to 1 i cały zakres pomiędzy do własnego upodobania. W przypadku trenażerów smart, ustawieniem oporu steruje komputer i po podłączeniu do odpowiedniej aplikacji, jeśli jedziesz pod górę, to trenażer sam Ci ustawi odpowiedni opór. Oczywiście, większa frajda jest z trenażerem smart, ale i na zwykłym możesz zrobić wartościowy trening. 

Na początku kupiłam zwykły trenażer z ustawianiem oporu z wajchy, ale potem dołożyłam do smarta i do zwykłego już nie wrócę. A zawodnik pro ze mnie żaden.

Opublikowano