Skocz do zawartości

Tubeless , czy czyścić wnętrze opony przed sezonem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 
Zacząłem już ogarniać powoli rower na sezon , od zeszłego roku mam założone oponki Continental gp 5000 TL , zastanawia mnie czy nie należało by ich zdjąć i nie zdrapać starego mleka które już zaschło ? Czy po prostu zalać je na nowo i olać temat czyszczenia ? Obawiam się czy stare mleko które już spłynęło i zaschło nie będzie powodować jakiegoś bicia na kole .

Edytowane przez Merappi
Opublikowano

Jak będzie powodwac to będziesz rozbierać. Przejechać się jeśli jest ok to uzupełnić

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ile tak mniej więcej tego mleka wlewać? Nigdzie na instrukcjach nie pisało więc w zeszłym sezonie wlałem tak po 50 ml na oponę , zastanawiam się czy nie za mało.

Opublikowano

Ja do 27,5x2, 4 wlewam 120 na start

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przecież to chwila roboty, zdejmij umyj/wyczyść i daj nowe mleko. Koszty małe a głowa spokojna.

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Też tak uważam. Gorzej jak opona słabej jakości albo mleko, to wtedy czasami ciężko zdjąć tą warstwę z opony nie mniej i tak lepiej przeczyścić przed daniem świeżego płynu.

Opublikowano
15 godzin temu, zuczek222 napisał:

Przecież to chwila roboty, zdejmij umyj/wyczyść i daj nowe mleko. Koszty małe a głowa spokojna.

 

Przy świeżym mleku tak ale stare potrafi naprawdę mocno się przykleić. A to dlatego że mleko nie lata tylko po wierzchu ale też wszelkie pory. 

Opublikowano

A tak w temacie mnie naszło:
Czy takie "wyczyszczenie" mleka nie będzie miało wpływu na ujawnienie się ewentualnych dziur w oponie?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przy okazji podpytam. Wlałem sobie specyfik z zestawu Vittorii, mianowicie tnt evo i jak chciałbym za jakiś czas dolać to czy mogę wlać np: Stansa ?

Opublikowano

Warto wyczyść stare mleko, bo opona będzie lżejsza. Jeśli nawet były jakieś dziurki to stare mleko powinno je, zalepić, bo i tak bardzo rzadko zdarza się, że wyczyści się wszystko. Jeśli nawet pojawią się jakieś ubytki to nowe mleko je zalepi. Najważniejsze, aby dobrze wyczyścić stopkę opony i rant obręczy, aby system pozostał szczelny. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
Warto wyczyść stare mleko, bo opona będzie lżejsza. Jeśli nawet były jakieś dziurki to stare mleko powinno je, zalepić, bo i tak bardzo rzadko zdarza się, że wyczyści się wszystko. Jeśli nawet pojawią się jakieś ubytki to nowe mleko je zalepi. Najważniejsze, aby dobrze wyczyścić stopkę opony i rant obręczy, aby system pozostał szczelny. 
Dzięki

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 14.02.2020 o 15:03, zuczek222 napisał:

Przecież to chwila roboty, zdejmij umyj/wyczyść i daj nowe mleko. Koszty małe a głowa spokojna.

 

😀

Cha! Cha! Zupełnie tak samo jak przy zapieczonym suporcie na kwadrat.

Opublikowano

Dla świętego spokoju wyczyściłem , całe szczęście mleko nie było jakoś super zaschnięte i dobrze schodziło , ale zdjąć i założyć te oponki to koszmar. Opowieści z cyklu 'chwila roboty' należy między bajki włożyć , męczyłem się z tym prawie półtorej godziny . Pozostało tylko je zalać , ale to zrobię już gdy zacznę jeździć  :)

Opublikowano

Sam przymierzam się do odtękowienia, samo zdjęcie TR opon w TR obręczach jest co najmniej oporne. Przez chwilę zwątpiłem czy mam dętki , opona wydaję się przyklejona do obręczy nawet bez uszczelniaczy.

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 15.02.2020 o 11:23, Franz Mauer napisał:

Najważniejsze, aby dobrze wyczyścić stopkę opony i rant obręczy, aby system pozostał szczelny. 

Trochę odkopię temat, ale właśnie walczę z tym problemem. Jak wyczyścić stopkę opony ze starego, zaschniętego mleka?

 

Opublikowano

Próbowałeś na szmatkę dać benzyny ekstrakcyjnej lub alkoholu izo.  i próbować zetrzeć? 

Opublikowano

Benzyną próbowałem (izopropanolu nie mam) i idzie bardzo opornie. Jak nie znajdę lepszej metody to sporo takiego zcierania mnie czeka. 

Opublikowano

Ja to robię chropowatą częścią gąbki do naczyń na wilgotno. 

Opublikowano

Ja na sucho szmatą ścieram Stans ładnie się zwałkowuje ale to bardzo zależy od opony. Ikony są gładkie. W Racekingach pamietam że było teudniej

Opublikowano

A ja tego nie zrobiłem w tym roku. Zalałem po 40ml świeżego Stansa i tyle. Szkoda zachodu moim zdaniem jeśli nie zmieniasz opony.

Opublikowano

Kłopot polega na tym, że w kołach syna obręcze nie są przystosowane do bezdętek i musi ładnie złapać szczelność na rancie. Opony to Schwalbe Rocket Ron (zwijane). Rozebrałem całość bo właśnie chciałem wymienić mleko. Starego było już bardzo niewiele i wyglądało tak bardziej jak kawa z mlekiem ;)

Środka opony nie czyściłem. Umyłem tylko wodą z mydłem i tyle. Ale ranty muszę bo trochę tego zaschniętego tam jest. Część da się oskubać palcami, ale większość muszę jakoś inaczej usunąć. Jak dotąd robię to szmatką i benzyną. I jakoś idzie. Ale trzeba trochę się napracować.

2 godziny temu, Franz Mauer napisał:

Ja to robię chropowatą częścią gąbki do naczyń na wilgotno. 

Jutro spróbuję podwędzić gąbkę z kuchni i sprawdzę czy lepiej idzie.

Opublikowano
1 godzinę temu, Fimala napisał:

A ja tego nie zrobiłem w tym roku. Zalałem po 40ml świeżego Stansa i tyle. Szkoda zachodu moim zdaniem jeśli nie zmieniasz opony.

Jeden woli 2h poszorować. Drugi wozić 100-200g balastu

Opublikowano

Jeśli chodzj o mycie to wydaje mi się, że dobrym pomysłem jest , w przypadku opon zwijanych, wywinięcie opony na drugą stronę. Ułatwiony jest wtedy dostęp do środka, który jest teraz na zewnątrz.

Opublikowano
8 godzin temu, leszcz napisał:

Jeden woli 2h poszorować. Drugi wozić 100-200g balastu

I tak lżej niż dętka. Opony raczej kolejnego zalania nie dotrwają więc aby 2h trzeć oponę aby zaoszczędzić 100g to trochę mija się z celem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...