Pa7ryk Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Witam. Czy można odkręcić (jeśli tak to czym?) tak zwaną jak by nakładkę/Uszczelkę (Nie wiem jak jest to fachowo, znajduje się ona po środku i ma takie 2 dziurki).Bez zdejmowania wolnobiegu z koła ponieważ nie posiadam specjalnych kluczy.A dlaczego chce to zrobić?Ponieważ słychać "trzeszczący dźwięk,oraz METALICZNE trzaski podczas ruchami korbą". z góry dziękuje. Proszę o wyrozumiałość, iż jestem zielony w tych tematach, a do serwisu nie chce oddawać chce sam coś osiągnąć.
Gość Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Odkręcajac tą nakrętke rozpołowisz wolnobieg na dwie cześci i posypią się kulki. Nie zalecam chyba, że wymieniasz wolnobieg.
bombka Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Jeśli rozbierzesz to bez ściągnięcia całego wolnobiegu, to raczej będzie ci to ciężko złożyć, tam są kulki i będzie je ciężko poukładać na miejscu. Ja to kiedyś rozkręcałem małym punktakiem albo śrubokrętem krzyżakowym, oraz młotkiem. Jesteś pewny że hałas pochodzi z wolnobiegu ? 1 minutę temu, PrzeLuka napisał: Odkręcajac tą nakrętke rozpołowisz wolnobieg na dwie cześci i posypią się kulki. Nie zalecam chyba, że wymieniasz wolnobieg. Operacja nie jest skomplikowana, ale warunek to zdjęcie wolnobiegu i robienie tego na stole. 1
Pa7ryk Opublikowano 20 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2019 1 minutę temu, bombka napisał: Jeśli rozbierzesz to bez ściągnięcia całego wolnobiegu, to raczej będzie ci to ciężko złożyć, tam są kulki i będzie je ciężko poukładać na miejscu. Ja to kiedyś rozkręcałem małym punktakiem albo śrubokrętem krzyżakowym, oraz młotkiem. Jesteś pewny że hałas pochodzi z wolnobiegu ? Na 99% bo podczas pedałowania słychać metaliczne trzaski itp. A wolnobieg juz nie był gdzieś z 2/3 lata dotykany.A gdy biorę wolnobieg rękami lewo prawo to poprostu sie rusza jak by był niedokręcony i w między czasie gdy go dociskam lub "próbuje ciągnąć" do siebie to słychać ten sam trzask ale cichszy.Więć chciałbym posmarować te kulki tawotem. 5 minut temu, PrzeLuka napisał: Odkręcajac tą nakrętke rozpołowisz wolnobieg na dwie cześci i posypią się kulki. Nie zalecam chyba, że wymieniasz wolnobieg. Mhm
Gość Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Nowy kosztuje kilka zł i mi nie chciało by się bawić w naprawianie tego. Poprostu bym wymienił.
Pa7ryk Opublikowano 20 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2019 3 minuty temu, PrzeLuka napisał: Nowy kosztuje kilka zł i mi nie chciało by się bawić w naprawianie tego. Poprostu bym wymienił. wolałbym pobawić się z tym wolnobiegiem bo mam inne wydatki w święta 😕 Dziękuje, muszę jakość skądś skołować klucze.
marvelo Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Jeśli wolnobieg obraca się swobodnie (nie zaciąga łańcucha), zapadki się nie ślizgają a problemem jest tylko zwiększony luz, to można tak jeździć, ewentualnie spróbować posmarować bez rozbierania (przez szczelinę od zewnątrz), ale raczej nie preparatem typu WD40, tylko dość gęstym olejem. Zbyt rzadki dostanie się do piasty i rozrzedzi smar w łożysku. Ratowanie tego wolnobiegu ma sens, jeśli zęby są jeszcze w dobrym stanie. Inaczej to chyba tylko w celach szkoleniowych. Ten element, który chcesz odkręcić to konus (stożek) łożyskowania wolnobiegu. Odkręca się go w prawo i da się to zrobić punktakiem i młoteczkiem. Prawdopodobnie bieżnie są już wytarte, kulki skorodowane, stąd luz i hałasy. Można wymienić kulki, zlikwidować luz usuwając jedną z cienkich podkładek, ale to zabawa i złożenie potem wszystkiego do kupy nie jest proste, zwłaszcza bez demontażu wolnobiegu z piasty. Oczywiście przy zmianie wolnobiegu na nowy mogą dojść dodatkowe koszty, czyli nowy łańcuch, a być może także korba (zębatki w korbie). Sam wolnobieg to 30-40 zł (Shimano 6-7), jakiś zamiennik nawet taniej. 1
Pa7ryk Opublikowano 20 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2019 54 minuty temu, marvelo napisał: Jeśli wolnobieg obraca się swobodnie (nie zaciąga łańcucha), zapadki się nie ślizgają a problemem jest tylko zwiększony luz, to można tak jeździć, ewentualnie spróbować posmarować bez rozbierania (przez szczelinę od zewnątrz), ale raczej nie preparatem typu WD40, tylko dość gęstym olejem. Zbyt rzadki dostanie się do piasty i rozrzedzi smar w łożysku. Ratowanie tego wolnobiegu ma sens, jeśli zęby są jeszcze w dobrym stanie. Inaczej to chyba tylko w celach szkoleniowych. Ten element, który chcesz odkręcić to konus (stożek) łożyskowania wolnobiegu. Odkręca się go w prawo i da się to zrobić punktakiem i młoteczkiem. Prawdopodobnie bieżnie są już wytarte, kulki skorodowane, stąd luz i hałasy. Można wymienić kulki, zlikwidować luz usuwając jedną z cienkich podkładek, ale to zabawa i złożenie potem wszystkiego do kupy nie jest proste, zwłaszcza bez demontażu wolnobiegu z piasty. Oczywiście przy zmianie wolnobiegu na nowy mogą dojść dodatkowe koszty, czyli nowy łańcuch, a być może także korba (zębatki w korbie). Sam wolnobieg to 30-40 zł (Shimano 6-7), jakiś zamiennik nawet taniej. dziękuje, bo myślałem że to się rusza przez to że poluzowała się śruba, to trzeba dokręcić a tu podkładkę trzeba 1 usunąć. Wydaje mi się że na pewno są poradniki na youtube co do wolnobiegu
Piotr78 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 (edytowane) http://mslonik.pl/rowery/technika/701-rozbieram-wielotryb a tu jak odkręcić - zdjąć całość z koła: http://mslonik.pl/rowery/technika/688-odkrecenie-wielotrybu-i-wymiana-tylnej-osi Edytowane 20 Grudnia 2019 przez Piotr78 1
Pa7ryk Opublikowano 20 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2019 4 minuty temu, Piotr78 napisał: http://mslonik.pl/rowery/technika/701-rozbieram-wielotryb a tu jak odkręcić - zdjąć całość z koła: http://mslonik.pl/rowery/technika/688-odkrecenie-wielotrybu-i-wymiana-tylnej-osi dziękuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się