Tomson Opublikowano 19 Września 2019 Opublikowano 19 Września 2019 Jakie są różnice między xc a trailem? Proszę o wyjaśnienie w bardzo prosty sposób dla zwykłego Kowalskiego. Czy na trailu mogę robić to co ja xc i odwrotnie?
WściekłyDzik Opublikowano 19 Września 2019 Opublikowano 19 Września 2019 xc jest bardziej wydajny przy pedałowaniu trail jest dłuższy i ma bardziej płaski kąty główki, przez co trudniej polecieć przez kierownicę, więcej skoku itd ... raczej cięższy do wyścigu xc lepszy będzie xc, a na szlaki trail ...
Tomson Opublikowano 19 Września 2019 Autor Opublikowano 19 Września 2019 A czy istnieją wyścigi trail?
Ares Opublikowano 19 Września 2019 Opublikowano 19 Września 2019 Nie. Jak ktoś jest dobry może wystartować tego typu rowerem w zawodach Enduro. Tylko tu się głównie ściga z czasem na odcinkach specjalnych prowadzonych w dół. Są odcinki dojazdowe z limitami czasu. Zupełnie inna zabawa niż w xc. 1
Red Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Generalnie Trail to bardziej agresywne XC dlatego rowery posiadają geometrię zbliżoną do rowerów enduro ale jednak mają mniejszy skok. Czy można taki rower do XC? Można. W końcu rowery do XC coraz więcej czerpią z rowerów Trail.
Tomson Opublikowano 20 Września 2019 Autor Opublikowano 20 Września 2019 18 minut temu, Red napisał: Generalnie Trail to bardziej agresywne XC dlatego rowery posiadają geometrię zbliżoną do rowerów enduro ale jednak mają mniejszy skok. Czy można taki rower do XC? Można. W końcu rowery do XC coraz więcej czerpią z rowerów Trail. Dzięki wielkie, a czy montowanie sztycy regulowanej czy jak to się nazywa w specialized stumpjumper ma sens?
Gość Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Generalnie wiesz dlaczego używa się takich sztyc?Obniża się gdy zjezdzasz ostro w dół a ponosisz gdy jedziesz po prostym i podjeżdża, robisz to naciskając kciukiemA teraz bez sztycy musisz zejść z roweru i ręcznie obniżyć siodło później ręcznie trzeba je podnieśćTeraz sobie zadaj pytanie czy będziesz tak jeździł a znajdziesz odpowiedź
TOMALA72 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Dodam jeszcze jedną, bardzo dla mnie istotną różnicę. Na rowerze trailowym można swobodnie jeździć w luźnych gaciach:))) XC to wyścigi facetów w krótkich leginsach, spinających poślady i nie tylko. Nie chodzi tu tylko o ubiór ale też i cechy charakteru:))) Ostatnio byłem popatrzeć na Kaczmarek Elektric MTB i miałem okazję obserwować "starcie" pana w obcisłych gaciach na szosie, króla drogi który chrzanił wyścig XC i jechał asfaltową drogą przecinającą trasę. Gdy wpadło na niego dwóch cyborgów XC również w obcisłych gaciach, przywitali go dość specyficznie i tu cytuję: "Wy...laj, kur...a debilu, co robisz, kur...a, wy...laj!!! Doszedłem do wniosku, że trail i luźne gacie dają więcej luzu i zabawy, bez spinania jaj i pośladów:)))) 3
wojtek.k Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Godzinę temu, piter614 napisał: A teraz bez sztycy musisz zejść z roweru i ręcznie obniżyć siodło później ręcznie trzeba je podnieść Nie musi. Wystarczy tyłek wystawić za siodełko.
Gość Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 15 minut temu, wojtek.k napisał: Nie musi. Wystarczy tyłek wystawić za siodełko. To zależy jak wysoko masz siodełko. W mojej Meridzie nie wystawię kupra tak bardzo, bez haczenia o siodełko i z pełną swobodą ruchów, jak w Soilu ze spuszczaną sztycą. To są dwa zupełnie różne światy w jakości jazdy w dół.
Gość Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) Raczej ciężko dać tyłek za siodło na 4 km zjeździe i utrzymać pewną pozycje A coś o tym wiem 😁 Edytowane 20 Września 2019 przez Gość
wojtek.k Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 1 minutę temu, Sziva napisał: To zależy jak wysoko masz siodełko. W mojej Meridzie nie wystawię kupra tak bardzo, bez haczenia o siodełko i z pełną swobodą ruchów, jak w Soilu ze spuszczaną sztycą. To są dwa zupełnie różne światy w jakości jazdy w dół. To oczywiście jest kwestia komfortu. Da się jeździć bez (bo jakoś tyle lat jeździło się bez), ale teraz jest możliwość podniesienia (znacząco) komfortu poprzez sztycę regulowaną. Ale nadal można jeździć bez niej. Wcale nie trzeba ręcznie przed każdym zjazdem obniżać siodła a po zjeździe podnosić
Red Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 W sztycy regulowanej chodzi przede wszystkim o obniżenie punktu ciężkości. Ma to znaczenie w zakrętach oraz w rowerach z pełną amortyzacją gdzie przy zjeździe przenosząc punkt ciężkości za siodełko upośledza się amortyzację ale obniżając punkt ciężkości już nie. 1
wojtek.k Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) 5 minut temu, piter614 napisał: Raczej ciężko dać tyłek za siodło na 4 km zjeździe i utrzymać pewną pozycje A coś o tym wiem 😁 Zgadza się, ale nie jest to niemożliwe. Teraz wszyscy jeździmy (a na pewno zjeżdżamy) z amortyzowanymi widelcami. Kiedyś były sztywne, Cro-Mo, i tez się zjeżdżało. Z tych samych wzniesień. Było mniej komfortowo, było mniej bezpieczenie, było wolniej, ale dało się Edytowane 20 Września 2019 przez wojtek.k
Red Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 A czy ma sens w sztywniaku? Moim zdaniem tak ale nie ma z niej takich korzyści jak w przypadku roweru FS. 1
Gość Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 2 minuty temu, wojtek.k napisał: To oczywiście jest kwestia komfortu. Da się jeździć bez (bo jakoś tyle lat jeździło się bez), ale teraz jest możliwość podniesienia (znacząco) komfortu poprzez sztycę regulowaną. Ale nadal można jeździć bez niej. Wcale nie trzeba ręcznie przed każdym zjazdem obniżać siodła a po zjeździe podnosić Chciałbym zobaczyć zjazd na wpełni wysunietej sztycy w bike barku, albo trudnych szybkich singlach z "falwaną" nawierzchnia jak na pumptracku.
Gość Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Autor wątku nie ma sztywniaka Co do tej sztycy jak pisałem wszytko zależy od tego gdzie będziesz chciał tym rowerem jeździć Jak wybierzesz się na do Bielska i będziesz jechał trasą DH+ wystarczy dać ręcznie sztyce w dól bo zjazd jest ciągle w dół bez pedałowania ciężko i nie możliwe jest dawanie tyłka za siodło lub wręcz bardzo nie wygodne , jak się wybierzesz na Srebrną Górę dobrze mieć myk myka bo dużo w dół i lepszy komfort zjeżdżania a na podjazdach podniesiesz i lepiej się podjeżdża Gdy chcesz jeździć po okolicznym lesie sądzę że nie jest to potrzebne
komandosek Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 47 minut temu, Kruup napisał: Chciałbym zobaczyć zjazd na wpełni wysunietej sztycy w bike barku, albo trudnych szybkich singlach z "falwaną" nawierzchnia jak na pumptracku. Też zależy co znaczy wysuniętą sztyca. Bo bardzo dużo osób ma nieprawidłowo ustawioną sztycę, sam wiele lat jeździłem z źle ustawioną. Powinna być wysuniętą do tej wysokości, gdy jeszcze nie ruszasz miednicą na boki podczas pedałowania. Tak i masz wiecej pary i jesteś w stanie wygodnie wstać z siodełka Chyba że rama jest za duza, albo np kierownica za szeroka. Generalnie do XC czy tam trailu myślę że nie ma konieczności stosowania myk-myka. Dużo wiekszą robotę zrobi regularne jeżdżenie. Wtedy i prostsze trasy na Srebrnej Górze nie są straszne bez regulowanej sztycy.
Gość Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 6 minut temu, komandosek napisał: Wtedy i prostsze trasy na Srebrnej Górze nie są straszne bez regulowanej sztycy. W teorii tak gdy jedziesz po woli natomiast gdy lecisz pełnym piecem nie uważam że nawet dobrze ustawiona sztyca będzie przeszkadzać Srebrna Góra ciężko śmigać na wysuniętej sztycy @Kruup pisał o tym co mniej więcej Temat odbiegł od tematu Autor wątku musi się zastanowić jak będzie jeździł
Gość Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 21 minut temu, komandosek napisał: Chyba że rama jest za duza, albo np kierownica za szeroka. Generalnie do XC czy tam trailu myślę że nie ma konieczności stosowania myk-myka. Dużo wiekszą robotę zrobi regularne jeżdżenie. Wtedy i prostsze trasy na Srebrnej Górze nie są straszne bez regulowanej sztycy. Albo lubisz jeździć wolno albo nigdy Tam nie byłeś. @Tomson jak nie wiesz czy Ci się przyda taka sztyca czy nie, to najlepiej pojedź sobie do jakiegoś bike parku, wypożycz rower z taka sztyca i dowiesz się czy to Ci potrzebne czy nie Na pewno nie jest to rzecz którą mieć musisz, bo jak pisano już wyżej można poprostu opuszczać sztyce ręcznie. Ale sztyca regulowana jest zwyczajnie bardzo wygodna.
komandosek Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 W ten weekend jestem zajęty jakimiś chrzcinami, ale w przyszły chętnie bym się wybrał, co powiecie na taki forumowy wypad na Srebrną? Blisko mam
Kkaaeell Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 6 minut temu, komandosek napisał: W ten weekend jestem zajęty jakimiś chrzcinami, ale w przyszły chętnie bym się wybrał, co powiecie na taki forumowy wypad na Srebrną? Blisko mam Ja jade jutro i za tydzien tez bede jechal wiec mozna sie jakos ustawic
Gość Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 4 minuty temu, komandosek napisał: W ten weekend jestem zajęty jakimiś chrzcinami, ale w przyszły chętnie bym się wybrał, co powiecie na taki forumowy wypad na Srebrną? Blisko mam U mnie w tym roku odpadają jakiekolwiek wyjazdy tak daleko.
Ares Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 3 godziny temu, komandosek napisał: Chyba że rama jest za duza, albo np kierownica za szeroka. Generalnie do XC czy tam trailu myślę że nie ma konieczności stosowania myk-myka. Dużo wiekszą robotę zrobi regularne jeżdżenie. Wtedy i prostsze trasy na Srebrnej Górze nie są straszne bez regulowanej sztycy. Tak to własnie wygląda czyli sprowadzanie do tras typu Srebrna Góra czy jakieś niebieskie w BB. A jak napisał kolega wyżej wystarczy wpaść na choćby Dziabara czy Kamieniołom by zdać sobie sprawę czym tak naprawdę jest winda i że bez niej nie ma jazdy. Ale nawet na popularnych flowtrailach to jak bez myk myka nauczyć się pompowania? Problem tylko taki, że jak się bywa w BB to na wymienionych trasach jeżdzą nieliczni. Pomijając też drobny fakt, że wielu choć nie jest to duża liczba po prostu jeżdzi po górskich szlakach. Można wywalić hydrauliki i wstawić V-ki bo przecież tak się kiedyś jeżdziło. Logika raczej kiepska ale to już indywidualny wybór.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się