JaW Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Doradzić mi trzeba Planuję powoli zmienić fabryczne koła Axis Sport Disc w moim Specu Diverge. Są solidne, ale dość ciężkie, ważą 2070 g. Myślę o nowych kołach aluminiowych, lżejszych i na dobrych piastach. Karbon odpada. Lemonbike proponuje mi kilka zestawów kół, wśród których biorę pod uwagę dwa. 1. https://lemonbike.eu/produkt/dt-swiss-rr421-straightpull-dt350-sapim-cx-ray/ 2. Składane na zamówienie: piasty: DT SWISS 350 Straightpull Centerlock przód: http://www.dt4you.pl/dbcl-sa15-h35pacixr28sa4953s-p-1477.html tył: http://www.dt4you.pl/road-dbcl-sa12-asf11-shimano-h35pncdmr28sa6176s-p-1981.html nyple: Sapim Double Square Secure Lock alu czarne + podkładki pod nyple Sapim zaplot przód 24H, i tył 28H obręcze: DT SWISS RR511 http://www.dt4you.pl/disc-1420-rdrr51dpn24s011420-p-2222.html szprychy: Sapim D-Light Straightpull okrągłe cieniowane 2.0/1.65/2.0 waga kół +/- 1730 gramów cena 1680 zł No i mam dylemat... Czy rozważać pierwsze, na których zyskam 500g wagi, czy drugie, na ktorych zysk wagi bedzie wynosił 300g, ale za to mają stożek 35mm, a to oznacza +10 do wyglądu. A sami wiecie, jak ważny jest wygląd roweru. Mogę zdychać na podjazdach, ale na rowerku, który mi się bardzo podoba Nie mam doświadczenia, więc proszę o poradę.
Łukasz_P Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Myślę, że bardziej na plus odczujesz wyższą obręcz o prawie 15 mm, niż cięższy komplet o 200g. Generalnie to 200g sądzę, że będzie niezauważalne, a 35 mm, to już jest jakiś stożek i na pewno to odczujesz. Plus rzecz oczywista, tych 200g nie widać, a obręcz 35 mm zdecydowanie 😎 Tylko skoro w drugim przypadku koła będą składane, to dlaczego nie dać tam szprych CX-Ray, które są typowo szprychami areo zamiast D-light? Dodatkowo zyskasz 30g
Red Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Wszystko zależy czy jeździsz w grupie czy solo. Jeżdżąc w grupie zysków ze stożków raczej nie odczujesz (oprócz lansu) bo tu cały czas jedziesz i zwalniasz więc lekkie koło zawsze na propsie. Za to przy jeździe solo napewno wszelkie aero bajery dadzą więcej niż lekkie koła.
JaW Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2019 @Łukasz_P - zapytam o te szprychy, dzięki Ale z tym aero to nie wiem, czy to nie byłaby przesada. Moje prędkości przelotowe mieszczą się w przedziale 30 - 40 km/h, więc szprycha aero chyba nie odgrywa większej roli, tak myślę. Czy jednak odgrywa?
Łukasz_P Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Zobacz jaka będzie różnica w cenie. Jak duża, to nie ma co, ale jak znośna, to warto moim zdaniem dołożyć. Obręcz 35 mam też już w pewnym stopniu jest aero U mnie po przesiadce z obręczy 24 przód i 30 tył na stożki 50 mm o podobnej wadze różnica była bardzo mocno zależalna przy podobnych już prędkościach. Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez Łukasz_P
JaW Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2019 @Red - jeżdżę przeważnie solo, ale chciałbym ułatwić sobie nieco ostre podjazdy, stąd pomysł lżejszych kół. Jednak podjazdy o nachyleniu 15% i więcej nie są moją namiętnoscią, bardziej chodzi mi o płynną, szybką jazdę solo na długich dystansach, takich 100 - 200 km. @Łukasz_P - zapytam o cenę tych szprych. No i dobrze wiedzieć, że stożek przydaje się przy moich prędkościach
kaido2 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Jeżeli nie boisz się chińczyków. Ja się nie boję , jeżdżę. Jklapin spoko. https://pl.aliexpress.com/item/33002039676.html?spm=a2g0o.detail.100009.1.53c345c8MXVPtP&gps-id=pcDetailLeftTopSell&scm=1007.13482.95643.0&scm_id=1007.13482.95643.0&scm-url=1007.13482.95643.0&pvid=51b8ac65-04fa-40c8-9f34-fc981ed89f8e
Kruk Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Ja bym wolał taki set: piasty: DT SWISS 350 Straightpull Centerlock obręcze: DT SWISS RR511 szprychy: Sapim CX - Ray + nyple Sapim To by były bardzo dobre koła
pavello Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Zestaw z pierwszego linka waży 1570, a ten na RR 511 waży 1730, więc różnica to 160 gramów a nie 300 ? Ja też mam dokładnie ten sam dylemat ale będę się z nim bujał na wiosnę przyszłego roku. Narazie jestem w stronę stwierdzenia, że różnicy w wadze raczej nie zauważę, natomiast to że rower ładnie wygląda poprawia mi humor zawsze jak na niego wsiadam więc pewnie skończy się na stożku zamiast na wadze
kaido2 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Napisze tak: Mam Fulcrum Racing WH-CEX 4.5 (FR 5) waga 1650 i Mavic Cosmic Elite waga 1770 i Cosmiki je zjadają, tak że waga to nie wszystko.
Nemrod Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Ciekawie wypadają fulcrumy 4 db: stożek 35 mm, waga 1690 g i cena w cyklomanii 1337 zł : https://www.cyklomania.pl/fulcrum-kola-racing-4-db-c17-2wf-r-afs-2019,id1614.html
JaW Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2019 @Kruk wysłałem zapytanie o te szprychy, zobaczymy. @kaido2 - chinczykow nie chcę. @Nemrod rzeczywiście ciekawe i sporo tańsze. W czym są gorsze?
Łukasz_P Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Cena Fulcrum pewnie jest niższa przede wszystkim ze względu na piasty. No i produktowane są tonami, a nie skręcane na zamówienie. Ale czy przez to będą gorsze?
pavello Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Zapewne oszczędności są na piastach, a one się okazują być ważniejsze niż się wydaje. Ja mam teraz z tyłu dość wypaśnego Bontragera (która ma wewnątrz z tego co wiem DT Swissa) i wiem, że jak będę kupować koła to piasta będzie pierwszą rzeczą, o które będę się martwił. Różnica jest wręcz dramatyczna. Zupełnie zniknęło to szarpnięcie kiedy zaczynam pedałować i transfer siły jest natychmiastowy. Szczególnie to czuć kiedy teren jest nierówny i czasem pod górę, czasem w dół - zmiana jest naprawdę mega. Tu male info 1
JaW Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Gdybym chciał do opcji nr 2 zastosować płaskie szprychy cx-ray, wówczas cena całości rośnie o 220 zł, a waga spada o 90 g. To już chyba przerost formy nad treścią
Zigfir Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Godzinę temu, JaW napisał: Gdybym chciał do opcji nr 2 zastosować płaskie szprychy cx-ray, wówczas cena całości rośnie o 220 zł, a waga spada o 90 g. To już chyba przerost formy nad treścią Ale za to jaki potencjał
Kruk Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Szprychy CX ray na stronie producenta są nie tylko do szos ale też do Enduro i DH to dużo świadczy o tych szprychach Sam je mam w kołach i można na serio mocno naprężyć szprychy.
JaW Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Daveo zaproponowało mi taki zestaw: "Piasty DT 350 CenterLock Straight Pull 24h przód i 28h tył Obręcze DT RR511disc Szprychy DT AeroComp Cena 1750zł waga 1720gramów Koła mają stożki 32mm, na pewno będą sztywne i wytrzymałe." Bardzo podobny do zaproponowanego przez Lemonbike, ale szprychy aero przy cenie wyższej o jedyne 70 zł. Co myślicie?
M.C Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) W dniu 7.08.2019 o 20:43, kaido2 napisał: Jeżeli nie boisz się chińczyków. Ja się nie boję , jeżdżę. Jklapin spoko. https://pl.aliexpress.com/item/33002039676.html?spm=a2g0o.detail.100009.1.53c345c8MXVPtP&gps-id=pcDetailLeftTopSell&scm=1007.13482.95643.0&scm_id=1007.13482.95643.0&scm-url=1007.13482.95643.0&pvid=51b8ac65-04fa-40c8-9f34-fc981ed89f8e Przepraszam za offtopic trochę od głównego tematu. ale zaciekawiły mnie te koła. Duzo masz na nich przejechane pośród tysięcy swoich kilometrów, ciekawi mnie czy dobre piasty mają? Do sztywnej osi podejdą? Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez M.C
kaido2 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Nie, ale zamierzam je kupić do tyrania w lesie. Mam za to inne koła od nich, dokładnie szosowe z przebiegiem ponad 5 tys km i jest mistrzostwo świata zwłascza za ta kasę. Czy sztywna oś podejdzie? tam jest zwykły zacisk. sztywnych osi nigdy nie zakładałem , bo nie były mi potrzebne stą nie jestem w stanie do konca udzielić info,a w błąd na podstawie domysłów nie chcę wprowadzać .
dannyp Opublikowano 26 Maja 2020 Opublikowano 26 Maja 2020 @JaW Bardzo dziękuję za pytanie a forumowiczom za odpowiedzi. Ułatwił mi mój własny proces decyzyjny 🙂 Stoję przed zamianą moich GIANT-SR2. Jestem ciekawy jaką ostatacznie podjąłeś decyzję? Pozdrawiam Danny
kubson29 Opublikowano 3 Września 2020 Opublikowano 3 Września 2020 (edytowane) Cześć, ja zamówiłem 421 w lemonbike’u pod continentale gp 5000 25mm, miała być szersza obręcz, żeby opona się trochę rozeszła ale tez zeby lepiej było pod oponę gravelowa do przełożenia pare razy do roku. niestety chłopaki pomylili obręcze i zmontowali mi na 411.. odpuściłem im i wziąłem koła, bo chciałem mieć je na wyjazd a nie czekać kolejne 2 tygodnie. Myślicie, że dobrze zrobiłem? Czy te 2mm wewnątrz obręczy byłoby w ogóle widać gołym okiem lub czuć w odczuciach z jazdy? Bo różnice w wadze znikome.. 40g na dwóch kołach to tyle co nic. pozdrawiam kuba Edytowane 3 Września 2020 przez kubson29
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się