Skocz do zawartości

Ulepszenie roweru


Rambo192

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam . Z racji że w innym temacie prosiłem o ocenę napędu w moim rowerze i jeden z forumowiczów stwierdził że nie jest zbyt dobry chciałbym dokonać lekkiego upgradu. 

Link do specyfikacji

https://www.kross.pl/pl/2017/mtb/hexagon-b5

Obecny osprzęt PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Tourney FD-TY500
PRZERZUTKA TYŁ Shimano Alivio RD-M4000 SGS Shadow
MANETKI Shimano Tourney ST-EF500 3x8
KORBA SR Suntour XCC 42/32/22T SUPORT FP-B902
KASETA Shimano CS-HG31-8 11-32T

Głównym zamysłem jest zmianę korby i przejście z kwadratu na Hollowtech II . Chodzi mi po głowie Shimano Alivio FC-T4060  . Oraz wymianę przedniej przerzutki pod właśnie ta korbe . Również chce wymienic kasetę  . Chciałbym jednak jak narazie zostać w systemie 3x8 . Korba jest 3x9 ale z tego co wyczytałem jeżeli łańcuch jest 3x8 to korba będzie pracować na 3x8 . Rower mimo że mtb 99% spędza na asfalcie. Obecnie mam założone    opony 700x40c . Co myślicie o zmianie korby lub może macie propozycję innych modyfikacji . Budżet jest rozsądny 😁.  Wiadomo nie mam zamiaru pakować kilka tysięcy w rower który jak był nowy tyle nie kosztował. Pokonuje miesiecznie od 500-1000km  zalezy ile mam czasu . Obecnie przebieg roweru zbliża sie do 10000 km.    

Edytowane przez Rambo192
Opublikowano

a czego oczekujesz? Bo nie bardzo widzę konkretny powód zmian. Korba - ok, HT II będzie sztywniejszy niż kwadrat więc na plus ale reszta? Lepsze klamkomanetki (np Alivio) - trzeba by przejść na 9 rzędów 

Opublikowano

Raczej chodzi mi o stopniowe ulepszanie z racji ograniczonego budżetu.  Korba to raczej wstęp ponieważ chciałbym stopniowo wprowadzać zmiany. Założenie to w jakimś stopniu poprawić prędkość aktualnie mam 42 zęby na dużym blacie więc przejście na 48 wydaje się być dobrym rozwiązaniem.  Tereny raczej płaskie noga też myślę że sobie poradzi .

Opublikowano
2 minuty temu, Rambo192 napisał:

48 wydaje się być dobrym rozwiązaniem.  Tereny raczej płaskie noga też myślę że sobie poradzi .

IMO bez sensu, noga może i by sobie poradziła ale im wyższa prędkość tym ważniejsza aerodynamika - a tej przy owej ramie "brak"

Opublikowano

wymiana elementów napędu na "lepsze" ale 8s nie brzmi jak dobry pomysł. Zostaw jak jest i odłóż na inny rower.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Może i rzeczywiście 8s to średni pomysł.  Czy przejście na 9s dało by odczuwalne efekty?. Co do innego roweru myślałem o takim rozwiązaniu lecz na nowy rower z osprzętem jakim bym chciał musiałbym przeznaczyć pewnie z 2.5k do 3k w górę więc włożenie z 600 zł w ten rower wydawało mi się dobrym rozwiązaniem.  Korbe i kasetę i tak muszę wymienic ponieważ są już zużyte. 

Opublikowano
6 minut temu, komandosek napisał:

wymiana elementów napędu na "lepsze" ale 8s nie brzmi jak dobry pomysł. Zostaw jak jest i odłóż na inny rower.

Według mnie to jest najlepsza rada :).

 

Też jakiś czas temu chciałem trochę przerobić Cube Crossa na bardziej "szosowego".

Po zakupie korby dwu blatowej okazało się, że dolne widełki maja dziwną geometrię i nowa korba nie pasuje.

Po tym incydencie dałem sobie spokój z wymianami osprzętu, crosa sprzedałem i kupiłem też Cube ale bardziej szosowego :).

 

Według mnie szkoda pieniędzy na wymianę paru rzeczy, które i tak nie wiele zmienią.

Opublikowano (edytowane)

Taka korba to moim zdaniem najlepszy tuning w budżecie 250zł.
Z reguły w budżetowym rowerze korba jest  najsłabszym komponentem, bo nikt nie zwraca na nią uwagi przy kupnie.
Ja sam mam podstawowy rower z dekla i wymieniłem korbę na HT II (i to jedyna modyfikacja),  przerzutka taka jaką masz powinna działać.
 

Edytowane przez kristof1666
Opublikowano
19 minut temu, Rambo192 napisał:

Może i rzeczywiście 8s to średni pomysł.  Czy przejście na 9s dało by odczuwalne efekty?. Co do innego roweru myślałem o takim rozwiązaniu lecz na nowy rower z osprzętem jakim bym chciał musiałbym przeznaczyć pewnie z 2.5k do 3k w górę więc włożenie z 600 zł w ten rower wydawało mi się dobrym rozwiązaniem.  Korbe i kasetę i tak muszę wymienic ponieważ są już zużyte. 

Nie zrobi to żadnej różnicy, nawet nie zauważysz. Mam w miare świeże porównanie, bo posiadam 2 starsze mtb, jeden z kompletną grupą STX RC (8s) a drugi z grupą X7 (9s). Jeden bieg więcej poprawia indeksację kasety. Podejrzewam że Ci sie to do niczego nie przyda.

Kaseta, korba i łańcuch w 8s to jak za waciki. Jesteś pewien że korbę trzeba wymieniać? Nie przyjmuje nowego łańcucha?

Opublikowano
5 minut temu, komandosek napisał:

Nie przyjmuje nowego łańcucha?

Jeszcze nie wymieniłem tylko zapytałem się na forum wstawiam link do tematu jeżeli chcesz możesz zobaczyć 

 

Opublikowano

Możesz mieć problem z kompatybilnością. Łańcuchy 9s mają inną szerokość wew.ogniwa :/

Ale i tak powinieneś zmieścić się z budżetem 600zł

Korba 200-250

Kaseta + łańcuch 104

https://allegro.pl/oferta/zestaw-kaseta-cs-hg400-11-34-i-lancuch-cn-hg53-oem-8156058202

Łożyska(Support) 48zł

https://allegro.pl/oferta/suport-shimano-sm-bb52-bsa-hollowtech-ii-7827065083

Manetka tył 40zł

https://allegro.pl/oferta/shimano-altus-sl-m2000-manetki-9rz-prawa-linka-7404782611

Przerzutka przód Alivio 60zł

https://allegro.pl/oferta/przerzutka-shimano-alivio-9rz-fd-m4000-ds-3rz-34-9-7861065350

Daje nam ~450zł

Więc nawet komplet manetek możesz kupić :) 

Manetki komplet 80zł

 https://allegro.pl/oferta/shimano-altus-sl-m2000-manetki-3x9rz-lewa-prawa-8266784186

 

Opublikowano

zasadnicze pytanie czy opłaca się w niego inwestować..?

 

Opublikowano
28 minut temu, Rambo192 napisał:

Jeszcze nie wymieniłem tylko zapytałem się na forum wstawiam link do tematu jeżeli chcesz możesz zobaczyć 

 

To dowiesz się jak założysz nowy łańcuch i korbę. A czy przyjmie to szczerze nie wiem

Opublikowano

@komandosek kuknąłeś na posta? @Kruk piszę,że podzespoły są "zjechane" i zgadzam się z nim.

@Rambo192 fakt faktem,zastanów się czy faktycznie opłaca ci się inwestować w maszynę.Jak zadecydujesz ,że tak to ew. mam na zbyciu rzeczy które potrzebujesz :) 

 

 

Opublikowano

jak chcesz to możesz już teraz wrzucić kasetę i łańcuch 9rz i zestroić tylną przerzutkę i linkę tak by manetka nie wrzucała jednego biegu na kasecie,

jeżeli jeździsz dużo po asfalcie to kupując 11-32, możesz zrezygnować z 32 i mieć przełożenia 11-28, lub kupić 11-28 i mieć wtedy bardziej szosową 11-24 

potem wystarczy że trafi się okazja na manetki 9 rzędowe i masz 3x9 :).

Opublikowano

Dziękuję wam za wszystkie odpowiedzi.  Będę musiał się zastanowić co zrobić dalej . A tak swoją drogą dzisiaj w miejscu spinki tam gdzie nie ma pinu  łańcuch się rozsypał . Chyba miał już dość życia.😕

20190808_194939.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...