Skocz do zawartości

Regulacja luzu w piaście Novatec na maszynach


Rekomendowane odpowiedzi

 

Witajcie,

 

Posiadam tylne koło z piastą Novatec na maszynowych łożyskach. Ten model 4 in 1 z konwertowalną osią.

Aktualnie zamontowany jest zestaw pod zapięcie QR, aluminiowa oś ma z jednej strony konus na sztywno, a z drugiej nakręcany kapsel, który jednoczenie reguluje luz.

 

 

Edytowane przez SpiderMAN
Off Topic
Odnośnik do komentarza

Są co najmniej 3 modele Novateca 4 in 1, na piaście piszę jak byk jaki to model :)

Nie kumam jaki luz, tam powinieneś mieć ośke np. taką:

c3a4a3930cd8ff326de8dc9b1f246385.jpg

I po prostu ją skręcasz do oporu kluczami, tam nie ma być żadnego luzu, to nie piasta na konusach tylko na maszynach :) 

Problem leży w tym że Novatec jak i inne firmy dają bardzo mało smaru i trzeba do łożysk dodać smaru, aaa i ten oring gumowy co jest na czarnym kapslu trzeba nasmarować bo skrzypi i spowalnia koło, to notoryczny problem w piastach Novateca, po nasmarowaniu ustaje problem :) A wiem co mówię bo miałem 3 komplety piast Novatec tych lepszych i zawsze to samo. 

Także żadnych luzów na osi piasty, pamiętaj, nigdy nie osiągniesz takiej płynności pracy jak na konusach, nie ma szans, chyba że zmienisz łożyska na ceramiczne za miliony złotych :D

 

Edytowane przez SpiderMAN
Off Topic
Odnośnik do komentarza
Są co najmniej 3 modele Novateca 4 in 1, na piaście piszę jak byk jaki to model
Nie kumam jaki luz, tam powinieneś mieć ośke np. taką:
c3a4a3930cd8ff326de8dc9b1f246385.jpg&key=3978091504753a5126a7cd83986c0573e879138d75a69445aba089bec2858902
I po prostu ją skręcasz do oporu kluczami, tam nie ma być żadnego luzu, to nie piasta na konusach tylko na maszynach  
Problem leży w tym że Novatec jak i inne firmy dają bardzo mało smaru i trzeba do łożysk dodać smaru, aaa i ten oring gumowy co jest na czarnym kapslu trzeba nasmarować bo skrzypi i spowalnia koło, to notoryczny problem w piastach Novateca, po nasmarowaniu ustaje problem  A wiem co mówię bo miałem 3 komplety piast Novatec tych lepszych i zawsze to samo. 
Także żadnych luzów na osi piasty, pamiętaj, nigdy nie osiągniesz takiej płynności pracy jak na konusach, nie ma szans, chyba że zmienisz łożyska na ceramiczne za miliony złotych
 

Dokładnie taka ośka;)

Smarem do łożysk czy silikonowym?
Odnośnik do komentarza

Smar do łożysk jakiś jaki masz, oczywiście jeśli potrafisz otworzyć łożysko bez uszkodzenia tego kapselka to warto tam też napchać smaru.

Ja daję zawsze z 3 kropelce oliwki do łańcucha i reszta smar :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...