Skocz do zawartości

Garmin Edge Explore vs Edge 830


makatiel1

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Wiem, że wątków z danym modelem jest pełno, ale mam konkretne pytania do właścicieli powyższych dwóch modeli.

1. Czy Edge Explore można ładować podczas jazdy/postoju i nie kasuje się aktualnie nagrywany ślad? Czy ktoś to sprawdził empirycznie?

2. Czy w Edge Explore można włączyć jakiś tryb uśpienia/pauzy żeby nawigacja nie żarła dużo baterii podczas większych postojów (takich po godzinę/dwie)? Czy można wtedy kontynuować ślad czy kasuje się i zaczynamy od nowa? A potem kleimy w jakimś programie?

3. [Mniej ważne pytanie] Jak GPS bez Glonass/Galileo odnajduje się w lasach? Bardzo często używam prowadź po wcześniej stworzonym śladzie i zastanawiam się jak bardzo będzie tracił ślad w większych parkach Narodowych/lasach.

Nie używam żadnych mierników mocy/kadencji, chciałbym kupić licznik głównie pod kątem nawigacji. Explore był moim faworytem, ale zacząłem mieć wątpliwości czy 12h baterii wystarczy. Edge 830 to już komfort 20h i totalny luzik, ale czy warty dopłacenia aż 800 zł?

 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano
1 godzinę temu, makatiel1 napisał:

Explore był moim faworytem, ale zacząłem mieć wątpliwości czy 12h baterii wystarczy. Edge 830 to już komfort 20h i totalny luzik, ale czy warty dopłacenia aż 800 zł?

Co prawda nie mam modelu z listy, ale używam Edge 820. Czas pracy na poziomie ~10h nawigowania to maks co da się uzyskać. Producent zdaje się deklaruje 15h. Można ładować podczas jazdy i nawigacji/rejestrowania śladu. Zakładam, że z podanymi przez Ciebie modelami będzie podobnie. Zwłaszcza, że 830 ma specjalne złączne pozwalające podłączyć drugą baterię Garmina (cena zabija). 

Opublikowano

Właśnie, tego się obawiam, że 12 h podawane przez producenta jest już na starcie nieosiągalne. A dla mnie przy całodniowej trasie to tak słabo ;/ Co jak nie Explore? 530?

A jak jest w Twoim modelu 820 z opcją 'uśpienia'? W garminie występuje coś takiego na dłuższe przerwy, żeby oszczędzało baterię, ale nie zrywało zapisywanego śladu?

Opublikowano

@makatiel1 jest opcja usypiania. Działa to tak, że ekran jest wyłączony. Obraz pojawia się jakieś 100-150 m przed zmianą kierunku jazdy (np. skrętem / skrzyżowaniem). Po wykonaniu manewru ekran są znowu gasi. Dodatkowo urządzenia pika jak pojawia się coś na ekranie. Przy wygaszonym ekranie bez problemu jest rejestrowana trasa  i cała reszta parametrów. Po prostu odłączony jest sam ekran i nic poza. Wpływa na to oszczędzanie baterii. Jednak używałem tego raz albo dwa i czas mnie nie powalił. Może zyskałem 2h i tyle. 

Generalnie używam takiego rozwiązania:

I tera całość wisi na jednym uchwycie. Sprawdza się bardzo dobrze. Ostatnio na wypadzie powerbank ogarnął 3 różne nawigacje zanim padł ;)

 

Opublikowano

@eathan

Bardzo fajna opcja z tym usypianiem. Muszę się dokopać jakiegoś testu ile tak naprawdę zyskujesz :) A jaki jest czas ładowania takiego licznika od 0 do 100%? 

Czyli chcesz mi powiedzieć, że Ty go ładujesz ONLINE jadąc? Ja skromnie myślałem, że chociaż na przerwie, ale widzę, że wymyśliłeś jeszcze lepsze rozwiązanie. Zawsze mi się wydawało, że tam się trudno dostać do wejścia kiedy licznik jest na uchwycie . Nigdy nie miałem garmina, moje domniemanie, że wejście jest od spodu (z tego co widzę na youtube).

Opublikowano (edytowane)

@makatiel1 

Nie wiem ile dokładnie zyskuje. Tak jak napisałem testowałem to może raz czy dwa. Generalnie działa i coś tam daje. Jednak wolę widzieć cały czas ekran. Samo ładowanie nie trwa długo.  Zwykle podpinam w domu  i rano jest naładowane. Na trasie podczas ładowania przy pracującym ekranie mniej więcej 2h i masz 100%. Mówimy tutaj o ładowaniu od mniej więcej 20%. 

Tak, ładuje jadąc. Dojście jest słabe to fakt. Jednak przy tym uchwycie-wysięgniku (coś takiego https://allegro.pl/oferta/garmin-oryginalny-uchwyt-wspornik-rowerowy-7934452207) bez problemu da się dobrać do gniazda ładowania (najpierw garmin do uchwytu i potem dopiero kabel). Mam taki kabel wtykiem micro-usb z łamanym pod kątem 90%. To też wygodne bo nie starczy zbyt mocno do dołu. Moim zdaniem sprawdza się świetnie. PowerBank nie jest duży, starcza na 3 naładowania całej nawigacji. Ten mój dodatkowo chyba jest wodoodporny ;) Ostatnio przeżył kąpiel w Małej Panwi i działa nadal. Jedyne na co staram się zwracać uwagę to to by nie ładować podczas ulewy. Przy lekkim deszczu nic się nie dzieje. Jednak ulew unikam bo jednak ta gumka chroniąca gniazdo ładowania jest otwarta i może być słabym punktem. 

Dużym plusem jest to, że zaczep garmina był w komplecie więc dodatkowa nie płaciłem. PowerBank kosztował mnie ok 50 zł. Do tego chyba z 10 zł za kabel o którym pisałem powyżej. Jeszcze kilka $ ten moduł do zaczepu. Całość mniej niż 100 zł. Dla porównania bateria Garmina do ładowania 1030 lub nowych 530/820 to wydatek kilkuset złotych. Trzeba też inny uchwyt więc kolejna dwieście leci. 

PS

Opisana powyżej metoda sprawdza się też z MIO. Kumple mają i też tak jeżdżą. 

A widzę jeszcze, że pytałeś o jakość GPS. Moja 820 daje rade i nie ma problemu z gubieniem trasy. Jeżdżę głównie po lasach. Moje ślady znajdziesz tutaj https://www.strava.com/athletes/10513168

Edytowane przez eathan
Opublikowano

Dzięki eathan. Jeżeli w Explore można wykorzystać ten sam myk z ładowaniem podczas jazdy, to nie ukrywam, że większy wyświetlacz do moich potrzeb (nawigacja) jest kluczowy i na ten model bym się zdecydował. Dzięki!

Opublikowano
8 minut temu, makatiel1 napisał:

Dzięki eathan. Jeżeli w Explore można wykorzystać ten sam myk z ładowaniem podczas jazdy, to nie ukrywam, że większy wyświetlacz do moich potrzeb (nawigacja) jest kluczowy i na ten model bym się zdecydował. Dzięki!

Daj znać jak coś znajdziesz. Moim zdaniem zadziała bez problemu (bo czemu miałoby nie działać). Co do ekranu to racja. Przy nawigowaniu przydałoby się czasem ciut więcej. 

Opublikowano (edytowane)

Po miesiącu użytkowania Edge Explore, za którego zapłaciłem 900zł uważam,  że sprzet Garmina za 2000 zł nie będzie wart tych pieniędzy.  Po prostu jakość oprogramowania jest śmiesznie słaba, wyjątkowo dużo błędów znalazłem przez ten czas. Mając te 2k skłaniałbym się raczej w stronę Wahoo Elemnt Roam.

Co do ładowania to tak, można używać go ładując, złącze USB jest od spodu, ale da się wpiąć kabel przy założonym na kierownicę lub na wysięgniku liczniku (przy montażu na mostku nie będzie to możliwe).

Edytowane przez eltomek
Opublikowano
35 minut temu, eltomek napisał:

Po miesiącu użytkowania Edge Explore, za którego zapłaciłem 900zł uważam,  że sprzet Garmina za 2000 zł nie będzie wart tych pieniędzy.  Po prostu jakość oprogramowania jest śmiesznie słaba, wyjątkowo dużo błędów znalazłem przez ten czas.

Paradoksalnie na 820 co aktualizacja to jest lepiej niż było. Więc nie popadajmy w skrajności. Na tle MIO to Garmin  jest idealnym :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...