Skocz do zawartości

Silniki Brose - Herculles NOS FS Pro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Czy ktoś może doradzić w kwestii silników do ebików? Upatrzyłem sobie Hercullesa NOS FS Pro:

(https://www.hercules-bikes.de/de/de/index/bike-detail.html?sku=28610041_HERCULES)

ale chłopaki którzy jeżdżą po górach odradzili mi ten rower ze względu na napęd BROSE, który wg. nich jest słaby, oni sami wszyscy jeżdżą na BOSCH-wziąłem ten rower pod uwagę właśnie ze względu na silnik BROSE S Alu, który ma dobre parametry oraz opinie ale po rozmowach nabrałem wątpliwości...Czy ktoś może się podzielić swoimi doświadczeniami? Z góry dziękuję. 28610041.png

 

Odnośnik do komentarza

W sklepie, w którym kupowałem swój rower pytałem też o inne napędy i właściciel powiedział mi, że zrezygnowali z Brose bo mieli z nim same kłopoty w serwisie. Poza tym Brose generuje 90Nm momentu, najwięcej ze wszystkich motorów, co może być niezdrowe dla napędu. A tak poza tym, fajny rowerek.

Odnośnik do komentarza

Nie ma złych napędów, każdy wybiera swój silnik kierując się mniej lub bardziej subiektywnymi opiniami kolegów, znajomych czytając artykuły w prasie lub zaglądając na forum. Ja wybrałem swój bo najbardziej mi się podobał. Jest to mój wybór i oczywiście jest słuszny. Silnik Yamaha Sync Drive (bo taki mam) jest w porównaniu z Boschem lub Brose, które też przed zakupem testowałem, najgłośniejszy. Każdy z motorów ma swoje wady i zalety. Jeżeli wybierzesz Brose na pewno będziesz zadowolony. 90Nm momentu obrotowego to dużo, napisałem że może być niezdrowe dla napędu, to tak jakbyś do przełożenia np. 36/11 dołożył nogę "Pudziana"😃. Ale jest to tylko chwilowe. Cokolwiek wybierzesz, będzie to Twój wybór i będziesz z niego zadowolony.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeździłem na Giancie z Yamahą i rzeczywiście po dłuższym czasie odgłos silnika jest irytujący. Nie mam niestety porównania do innych silników, ale nie wyobrażam sobie, by miały być jeszcze głośniejsze. 

Odnośnik do komentarza

Od wczoraj mam u siebie Bulls'a TR3 z najnowszym BROSE S Mag. Już wczoraj doszło do spektakularnego osiągnięcia, bo pobiłem na nim (3sek) rekord swojej trasy...(!) tyle, że się okazało , że jechałem w trybie antykradzieżowym -czyli bez wspomagania silnika 😄 . Tak czy inaczej jestem pod wrażeniem lekkości z jaką ten rower pracuje bez wspomagania...Po wszystkim przypomniał mi się dowcip z ruską delegacją ,co po piłę spalinową pojechali na zachód 🙂. Jak już się pokapowałem co i jak, to okazało się, że napęd w najmocniejszym trybie wyrywa rower z pod siedzenia. Jeszcze  w tym tyg. biorę go w góry na ostre testy-póki co wszystko wygląda super.

DOWCIP :

Pojechało raz dwóch Rusków do Szwecji po piłę do drzewa.
Wchodzą do sklepu i mówią, że potrzebują wyciąć parę drzewek i potrzebują do tego sprzętu, najlepszego jaki jest na stanie.
Sprzedawca po chwili zamyślenia mówi, że ma coś, co powinno się spodobać.
-Tutejsi drwale taka piłą wycinają bez problemu średnio 60-70 drzew dziennie - mówi z uśmiechem na twarzy.
Ruski ucieszone każą zapakować i wracają do domu.
Po tyg. ponownie pojawiają się w sklepie z pretensjami do sprzedawcy:
-Panie, jak to możliwe, że u was wycinają 60-70 drzew, podczas gdy u nas najlepsi drwale nie dają rady więcej jak 20-30.
Sprzedawca trochę zdziwiony, otwiera pudełko, wyciąga piłę, ogląda, wszystko wygląda na sprawne, w końcu zapala.
W tym momencie jeden Rusek mówi do drugiego:
-Te Wania, ta piła ma motor!!

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Cześć. Mam taki rower i jeżdżę nim wyłącznie po górach. Mam przejechane sporo tras w okolicach Gardy i Sardynii. Jedyny zauważony mankament to wyświetlacz. Monitorek po raz kolejny ulega uszkodzeniu. Pojawiają się na nim odbarwienia ekranu bez wyraznej przyczyny, którą potrafiłbym zdefiniować tj uderzenie lub zamoczenie. Miałem rower z napędem tylnym, ale opory toczenia tego roweru są nieporównywalnie mniejsze co przekłada sie na jego sprawność. Zaletą bateria o większej niż u konkurencji pojemności. Przejeżdżam w jeżdzie amatorskiej  na baterii  trasy około  np 2100m wzniesień i  50 km będąc w trasie 6,5 godz. wg wskazań Endomondo. Napęd jest cichy, ale go słychać szczególnie pod obciążeniem. Na forach szwajcarskich piszą, że pasek w silniku trzeba wymienić po 15 tys km. Zobaczymy. Ciekawa jak dla mnie sprawa to geometria roweru. Szukałem roweru z ramą 52, a kupiłem 54 gdyż ta wydała mi się wygodniejsza- wyżej uniesiony podniesiony mostek co wpływa na komfort jazdy. Zainteresowanym przekażę więcej info.    

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, JacekBrose napisał:

 Zainteresowanym przekażę więcej info.    

Jak tam jest z oprogramowaniem. Czy dają jakąś firmową aplikację na fona, by np. zmienić poziom wspomagania na poszczególnych stopniach ? Jak jeżdziłem na Giancie, to byłem mocno zdziwiony, jak dużo silnik wspomaga na trybie ECO, chętnie widziałbym tam mniejsze dopalanie, by zaoszczędzić trochę prądu

Edytowane przez EN1209
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Damian07 napisał:

I jak? 

Wszystkie obawy rozwiane. Rower ciągnie jak wściekły, bateria trzyma na 90 km. po górach, silnik cichutki jak myszka pod podłogą...Sama radość z jazdy.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

hej Pany, może coś skrobniecie na poniższe pytanie:

"Jak tam jest z oprogramowaniem u Brose. Czy dają jakąś firmową aplikację na fona, by np. zmienić poziom wspomagania na poszczególnych stopniach ? Jak jeżdziłem na Giancie, to byłem mocno zdziwiony, jak dużo silnik wspomaga na trybie ECO, chętnie widziałbym tam mniejsze dopalanie, by zaoszczędzić trochę prądu"

bo Jacek pojechał na Brosie i ani słychu, ani widu, ;)

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, EN1209 napisał:

"Jak tam jest z oprogramowaniem u Brose. Czy dają jakąś firmową aplikację na fona, by np. zmienić poziom wspomagania na poszczególnych stopniach ? Jak jeżdziłem na Giancie, to byłem mocno zdziwiony, jak dużo silnik wspomaga na trybie ECO, chętnie widziałbym tam mniejsze dopalanie, by zaoszczędzić trochę prądu"

 

Ja do roweru (BULLS TR3)  nie dostałem żadnej aplikacji łączącej tel. z systemem BROSE, ale szczerze mówiąc nie wiem czy jest to potrzebne. 4 stopnie wspomagania działają dokładnie tak jak oczekiwałem-1 lekko-wręcz niezauważalnie pomaga, 4 dodaje 400% mocy do kopyta. Biegi pośrednie , pracują proporcjonalnie do oczekiwań. Na chwilę obecną nawet jak bym miał możliwość konfiguracji to i tak niczego bym nie zmieniał. Jeżdżę po płaskim na 1-2 , jak trzeba przycisnąć pod górkę na asfalcie to "3" , "4" tylko w ciężkim terenie o dużym nachyleniu i to w wyjątkowych sytuacjach.

Odnośnik do komentarza

jezdze na bulls e-stream evo 3 27.5 plus.Przejechalem 15 tys. km. moge powiedziec ze zadnych problemow nie bylo. Ponadto jezdze na drugim rowerze cube na ktorym przejechalem 5 tys. km.Silnik brose pracuje cichutko ,bateria wytrzymuje 90-100km .Poprzednio jezdzilem na rowerze whistley z napedem boscha i silnik zaczal niedomagac po13 tys.km., objawialo sie to zwiekszonym szumem pracy silnika,ponadto urwala sie mala uszczelka co dodatkowo ziekszalo glosnosc silnika. Poslalem rower dwukrotnie do serwisu /poprzez sklep gdzie kupilem rower/, i dwukrotnie stwierdzono ze silnik i bateria sa dobre, ale gdybym chcial to moga mi wymienic silnik na nowy za 2 tys. zl. Przejezdzilem jeszcze 4 tys. km. igdy na liczniku bylo 17.tys sprzedalem rower ./kolega ktory mial rower tej samej marki whistle z boschem przejechal na nim 19 tys.km.  itez sprzedal z uwagi na glosna prace silnika /Moje uwagi to; -brose to super silnk /teraz po 15 tys. musze wymienic pasek napedowy/, najcichszy sposrod wszystkich silnikow z jakimi sie spotkalem ,natomiast inne silniki centralne w miare przebiegu  pracuja coraz glosniej  /shimano steps, yyamaha, bosch/ Silnk brose pracuje cicho i ma dluzsza zywotnosc od pozostalych silnikow poniewaz wewnatrz silnika na ped jest przenoszony za pomoca paska napedowego ktory porusza sie miedzy zebatkami i tym samym tlumi wszelkie drgania i tarcia i tym samym wycisza prace silnika.Nie sluchajcie zlych opinii o silniku brose bo sa one tworzone przez duze sklepy handlujace napedami bosch i yamaha.Owszem jakies 5-6 lat temu byly problemy z napedami brose , ale to nie z silnikami tylko z oprogramowaniem w tych silnikach, obecnie wszystko jest w porzadku  i napedy brose sa stosowane w najlepszych i naj drozszych rowerach typu rotwild ,bh atom, bulls.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

 

W dniu ‎04‎.‎06‎.‎2019 o 20:26, MMX napisał:

Ja do roweru (BULLS TR3)  nie dostałem żadnej aplikacji łączącej tel. z systemem BROSE, ale szczerze mówiąc nie wiem czy jest to potrzebne. 4 stopnie wspomagania działają dokładnie tak jak oczekiwałem-1 lekko-wręcz niezauważalnie pomaga, 4 dodaje 400% mocy do kopyta. Biegi pośrednie , pracują proporcjonalnie do oczekiwań. Na chwilę obecną nawet jak bym miał możliwość konfiguracji to i tak niczego bym nie zmieniał. Jeżdżę po płaskim na 1-2 , jak trzeba przycisnąć pod górkę na asfalcie to "3" , "4" tylko w ciężkim terenie o dużym nachyleniu i to w wyjątkowych sytuacjach.

 

Jaką prędkość można uzyskać tym rowerem z tym silnikiem brose mag kolego ? chodzi mi po odblokowaniu ? bo tak to jest wspomaganie do 25 h ,bo z tego co widze moment obrotowy ma bardzo duży 90 NM a więc mocy ma sporo i jestem ciekaw jak to przekłada się na szybkość jadąc bez wspomagania a z wspomaganiem przy największej mocy :) Jestem prze zakupem właśnie tego roweru z tym silnikiem najnowszym brose mag tylko jestem ciekaw jak to ciagnie w porównaniu np. z silnikami w tylnym kole gdzie teraz sa z silnikami 1 kw 2 kw a nawet więcej :) więc że silnik zamontowany w ramie i bateria w ramie jest dużo lepsze i lepsze rozłożenie masy :) no i estetyka ładniejsza znacznie bo wygląda jak normalny rower :) zastanawiam się nad właśnie nad bullsem TR3 lub AM3- AM4 :) 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Gregg napisał:

Jaką prędkość można uzyskać tym rowerem z tym silnikiem brose mag kolego ?

A nie lepiej po prostu kupić skuter 125 cm³ ? Bo chyba nie zamierzasz ganiać tym 40-50 km/h po ścieżkach rowerowych albo chodnikach ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...