Skocz do zawartości

Używane AVID DB 3 czy używane Avid Elixir R czy nowe BR-M395


Kwapnatah

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Używane AVID DB 3 czy używane Avid Elixir R czy nowe  BR-M395??

Ostatnio (wczoraj) kupiłem nowy rower (Dirt) i chce w nim zamontować hamulce.

Które będą lepsze??

Używane AVID DB 3:

https://allegro.pl/oferta/avid-db-3-hamulce-tarczowe-hydrauliczne-tyl-przod-8000470131

Shimano BR-M395:

https://allegro.pl/oferta/hamulce-komplet-shimano-br-m395-396-p-t-75-150-cm-7909479021

Używane Avid Elixir R:

https://allegro.pl/oferta/avid-elixir-r-przod-tyl-125-7915501563

 

Opublikowano

 Shimano Deore M615 lub M6000 :P 

Shimano M315,m355 czy M395 to bardzo podstawowe hamulce hydrauliczne Shimano, a Avidy to zło konieczne, sam koleś napisał " mogą wymagać odpowietrzenia" czyli na bank są zapowietrzone lub coś z nimi jest.

Opublikowano
2 godziny temu, Kruk napisał:

 Shimano Deore M615 lub M6000.

Trochę za drogo komplet Deore koszt tyle połowę ceny roweru.

Choć w moim drugi (w sumie to pierwszym) rowerze mam osprzęt Deore (i Zee) i jestem zadowolony tylko, że zaciski w nim to accenty.

Więc chyba zabiorę te M6000, jeśli nic tańszego nie ma.

 

Opublikowano

Tańsze są np, te M395 ale czy warte uwagi to już kwestia sporna :) Ale jak tak tani rower to może wystarczą.

Opublikowano
7 minut temu, Kruk napisał:

Tańsze są np, te M395 ale czy warte uwagi to już kwestia sporna :) Ale jak tak tani rower to może wystarczą.

Jeśli chodzi o te M395 to słyszałem, że one luzy na klamkach dostają szybko i to słychać na nierównościach.

Opublikowano

Noo mają luzy ale czy trzaskają tego nie wiem. Zależy do czego potrzebujesz takich hamulców, bo jak do rekreacji czy do dojeżdżania do pracy to oki jak do szaleństw w terenie to bym się mocno zastanowił nad nimi. :) 

Opublikowano
19 minut temu, Kruk napisał:

 Zależy do czego potrzebujesz takich hamulców, bo jak do rekreacji czy do dojeżdżania do pracy.

No do roweru Dirtowego więc raczej lepiej te deore tylko jak mówiłem kupiłem go z 775 zł, a deore kost. 420zł.

Na razie mam niski poziom w Dircie fr itd, ale tego roweru nie będę zmieniał za rok czy pewnie nawet za 2 lata.

Opublikowano

Nooo do dirtu trzeba mieć dobre heble, to jak już te kupisz to zmień okładziny na ceramiczne czy kevlarowe, na pewno to pomoże.

Opublikowano

A jakie teraz masz hamulce? Czy kupiłeś bez? Może zmiana na te wymienione nie ma sensu.

Opublikowano

 

2 minuty temu, elmapeto napisał:

A jakie teraz masz hamulce? Czy kupiłeś bez? Może zmiana na te wymienione nie ma sensu.

Kupiłem bez

Opublikowano

No to trzeba coś wybrać faktycznie. M6000 spoko. Używam. 

Opublikowano

I prawidłowo M6000 to dobry wybór za nie najgorsze pieniądze, wiadomo lepsze były SLX ale te Deore też dadzą radę :) 

Opublikowano

Witam

Podłącze się pod temat bo mam podobny problem z wyborem hamulców do roweru MTB za powiedzmy około 2000zł.

zastanawiam się nad wyborem

M200  (cena super ale obawiam się trwałość czegoś co kosztuje 150zł)

M315 (j.w.)

M6000  (trochę drogie 420zł ale do zaakceptowania jednak mam obawy o ich trwałość że będzie podobna jak M200 / M315 więc czy jest sens przepłacać? )

Obecnie posiadam hamulce mechaniczne Shimano M415 które działają bardzo słabo (brak porządnej regulacji, pewnie zatłuszczone klocki/tarcze i ogólne zużycie po 8 latach jazdy) więc potrzebuję 10m drogi hamowania z prędkości 20km/h. :-)

Rower/ hamulce do SPOKOJNEJ jazdy rekreacyjnej po mieście dodatkowo z fotelikiem dla dziecka więc łącznie będzie to około 100kg.

Dla porównania jeździłem na nowym rowerze żony z hamulcami TEKTRO VELA (tanie hydrauliki) i hamują super w porównaniu do moich.

pozdrawiam i dzięki za rady a może jakiś inny producent chociaż jakoś nic nie widzę w tym budżecie.

Opublikowano

Siemka.

Nawet jak masz tańszy rower to warto zainwestować w hamulce, to jest Twoje i innych uczestników ruchu, bezpieczeństwo. Kiedyś jakbyś sobie zmieniał rower to już masz lepsze hamulce, także warto dopłacić za M6000 serio, dają dobrą modulacje dzięki servo wave, nie są takie zero-jedynkowe jak tańsze modele M315,M355, M395, czy M445. czy starsze Deorki M575.

Po drugie jak masz malucha z tyłu to warto tym bardziej mieć nowe mocne hamulce. Warto też kupić nowe tarcze po 8 latach to już na pewno swoje widziały. Wiem że to nie tanio na przód i tył ale warto serio :) 

A i czemu obawiasz się ich trwałości? Czasami nawet XTR komponent umrze w dzisiejszych czasach nie ma reguły :) 

Opublikowano

Heh dzięki Kruku za radę. Zgodzę się z Tobą że porządne hamulce są bardzo ważne.

Dlaczego obawiam się o trwałość ??? .... bo ostatnie dwa dni spędziłem czytając tematy na innym forum rowerowym gdzie wszyscy narzekali na obecne produkty firmy shiTmano (ale nie wiem ile w tym prawdy) m.in modele M615 i M6000, M7000 o nierówno działających tłoczkach w zaciskach i nieszczelnościach klamek i zacisków. Oczywiście zachwalali starsze konstrukcje jako bezawaryjne i pancerne.

... dlatego trudno mi się zdecydować pomiędzy M6000 a M200 bo jeśli w obu przypadkach trwałość hamulców będzie podobna np. 3 lata to zdecydowanie wolałbym M200 i przy pierwszych problemach za 50zł mam nowy zacisk lub klamkę bez bawienia się w jakieś naprawy, reklamacje etc.

Jestem nauczony aby na sprzęcie nie oszczędzać (bo będę kupował dwa razy) dlatego skłaniam się raczej do M6000 ale pod warunkiem że warto.

Najgorsze jest to że obecnie nie widzę nawet alternatywy dla shimano bo z Tektro niewiele jest na rynku, Awid, Sram jakoś mnie nie przekonuje, na Magurę raczej mnie nie stać więc zostaje shimano.

Wydatek owszem i spory bo 1/4 ceny roweru :)

430zł - hamulce m6000

50zł - manetki (najtańsze altus??? 8 i 3 przełożenia)

70-150- (dwie nowe tarcze 160)

Ewentualnie czy tarcze które mam (chyba RT 54 CL ) pod warunkiem dobrego stanu technicznego mogłyby pozostać dla M6000. Zmieniłbym je za jakiś czas jak będą faktycznie kiepskie na RT66CL. Czy może od razu je wymienić i nie kombinować aby nie zniszczyć nowych zacisków M6000 ???

 

 

 

Opublikowano

Zacisków nie zniszczysz ,ale stare tarcze już pewnie mają dość. Jeśli są ok to nie ma problemu . Kpl tarcz kupisz za mniej niż 100zl. Te m6000 są warte swojej ceny. Nie żałuję ,że kupiłem. 

Osobiście jeżdżę z manetkami m370 altus i jestem z nich zadowolony. Takie były fabrycznie i dają radę. Nie jeżdżę wyczynowo oczywiście.

Opublikowano
13 godzin temu, Kwapnatah napisał:

 

Kupiłem bez

W dritówkach nie widuje się zbyt często hamulca z przodu, może i ty tak zrób i zainwestuj w SLX M7000 na tył z tarczą 180mm, powinno się zamknąć w kwocie do 300zł.

Opublikowano

Jeśli tak obawiasz się o ich trwałość a kasy nie szczędzisz to bierz SLX M7000 lub XT M8000 czy coś starszego M675 czy M785 i będzie na lata, choć mi SLX się szybko popsuł bo po roku klamka zaczęła ciec z tego kapsla u góry klamki, także jeden ma 10 lat i nic a drugi ten sam sprzęt 1 rok i koniec,

Opublikowano

Jeśli miałbym wybrać z podanych to AVID DB3. Używałem i bardzo dobrze hamują, a przy tytm nie są drogie.

Opublikowano

Niedawno zmieniałem MT200 na M7000. Miałem podobne odczucia co do ceny, ale dziś już bym się nie wahał.  Poczekaj dozbieraj, i bierz M6000, to jest minimum. Oczywiście porządne odpowietrzenie, nie takie expres, po łepkach.

Opublikowano

Niestety Drodzy Koledzy, pewnie nic nowego nie napiszę bo to wiecie, ale tak to jest dzisiaj, chcesz mieć dobre to płać za sprzęt a to i nie reguła. 

Możesz też zrobić kombinacje typy zaciski SLX a klamki np. Mt500  ale to finansowo może wyjść podobnie co do całych SLX'ów.

Opublikowano
10 godzin temu, SpiderMAN napisał:

W dritówkach nie widuje się zbyt często hamulca z przodu, może i ty tak zrób i zainwestuj w SLX M7000 na tył z tarczą 180mm, powinno się zamknąć w kwocie do 300zł.

Wole mieć 2, bo częściej używam hamulca przedniego niż tylnego.

I mimo że to Dirt to jeżdżę w różnym terenie, a w lato chce pojechać na jakieś trasy DH/FR to na jednym hamulcu się zabije, a kolejnego roweru kupować nie będę. 

 

To co z tą trwałością M6000??

Bo nie chciałbym dostać na klamkach luzu itd. 

Opublikowano

Noo z tym DH to uważaj bo DH jak nazwa wskazuje Down Hill to jest ultra wyczynowe zjeżdżanie i zwykłą rama i ogólnie rower tego nie wytrzyma, jak myśli o takim świrowaniu na rowerze na mieście czy w bike parkach to jak najbardziej, bo sam popatrz :

rowery_dirt_slopestyle_dartmoor_two6playDIRT

ccs-62657-0-86633800-1501658313.jpg DH 

 

Widzisz różnicę :D Abyś się nie zabił po prostu :)

 

A co do M6000 ( choćby tutaj, one do DH się nie nadają musza być co najmniej ZEE ) wiele osób je ma, służą im dobrze, nie widziałem na forum jakiś zgłoszeń że coś się z nimi stało a jak już to błahostki. Jak idzie o luz na klamce taki góra dół to zawsze musi być luz roboczy a jak idzie o przód to wszystkie klamki z Servo wave, mają takie jakby zabezpieczenie i można klamkę lekko do przodu pociągnąć, aby właśnie luz nie powstawał w osi przód-tył :)

Reasumując ja bym kupił lub dołożył do SLX ale jak SLX to zaporowa cena dla Ciebie to bierz Deore M6000 :)

Opublikowano

 

13 minut temu, Kruk napisał:

Noo z tym DH to uważaj bo DH jak nazwa wskazuje Down Hill to jest ultra wyczynowe zjeżdżanie i zwykłą rama i ogólnie rower tego nie wytrzyma, jak myśli o takim świrowaniu na rowerze na mieście czy w bike parkach to jak najbardziej, bo sam popatrz :

Znaczy ja mieszkam w Poznaniu, a tu o DH trudno, a na takie trasy to w wakacje może pojadę.

16 minut temu, Kruk napisał:

Reasumując ja bym kupił lub dołożył do SLX ale jak SLX to zaporowa cena dla Ciebie to bierz Deore M6000 :)

No SLX kost. prawie tyle co cały rower (bo on jest na ramie z ~2005r "idenititi"), a korba i piasta w nim to Deore LX więc najlepiej by było dać też tam hamulce deore.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...