Skocz do zawartości

5. Szosa / rower szosowy w cenie około 5000 - 7499 zł.


Canyon19
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SzajBajk,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Stoję przed decyzją zakupu mojej pierwszej w życiu szosy - Aktualnie śmigam rekreacyjnie na MTB'ku (Kross Level R1.0 w rozmiarze M/19"), gdzie przez rekreację mam na myśli trudność terenu. Z każdym dniem ciągnie mnie coraz bardziej do świata kolarstwa szosowego.

Zależy mi na pokonywaniu jak największych dystansów przy zachowaniu jak największego komfortu - stąd skłaniam się ku szosom endurance / endurace. Pewnego dnia chciałbym również wziąć udział w jakichś amatorskich zawodach.

Pierwszy model szosy w którym zakochałem się od pierwszego wejrzenia to Canyon AL Disco 7.0 - w niebieskich barwach [kocham ten kolor], niestety cena dość odstrasza. (wersja bez tarczówek, w kolorze czerwonym jest tańsza prawie o 2Tyś zł..)

Nie ukrywam, chciałbym żeby rower mi się podobał - moje kolory to Czarny/Niebieski :)

Co innego możecie mi polecić? Czy warto czekać na okres wyprzedaży wrzesień-grudzień? A ten sezon dokończyć na MTB'ku? Myślicie ze tego Canyona wówczas udało by się dostać taniej / ile taniej ?

PS: Mam w sobie takiego dzieciaka - jak coś mi się spodoba to muszę to mieć / ciężko z tym walczyć :) 

Opublikowano
2 godziny temu, Łabędź napisał:

Rozumiem, że interesuje Cię tylko nowy rower?

Preferuję rower nowy, natomiast nie zamykam się na opcje zakupu używki.

14 godzin temu, Rosebikes napisał:

Karbon, wygodna geometria, lekka i sztywna rama, znakomite wyniki w testach porównawczych : https://www.rosebikes.pl/rose-pro-cgf-105-bike-now-2651194  

Zauważyłem wasz post w innym wątku, odnośnie odświeżonego PRO SL 105 - czy już coś o nim wiadomo? (Cena/malowanie)

Opublikowano

Ten Canyon AL 7 disc był ostatnio za 5800zł co za rower na sztywnych osiach i hydraulicznym hamulcami nie jest dużo. Takiej konfiguracji nigdzie taniej nie kupisz.

Ten sam ze zwykłymi hamulcami już sztywnych osi nie ma i stąd różnica w cenie.

Opublikowano
6 godzin temu, Tea_Cup napisał:

Preferuję rower nowy, natomiast nie zamykam się na opcje zakupu używki.

Zauważyłem wasz post w innym wątku, odnośnie odświeżonego PRO SL 105 - czy już coś o nim wiadomo? (Cena/malowanie)

Cena będzie podobna jak obecnie, premiera w pierwszej połowie września. Szczegółów malowania jeszcze nie ujawniamy ;) 

Opublikowano

Otrzymałem propozycję Cannondale Synapse Disc 105 (2018) w cenie 5200zł, co myślicie? [nowy rower ze sklepu]

Opublikowano

Ciekawa propozycja, ale ja osobiście skłaniałbym się ku Rose.

Opublikowano

Witam. Tak jak w temacie szukam pierwszego roweru szosowego na niezbyt dobrej jakości asfalt. Jako, że jestem totalnym nowicjuszem, a rowerów jest cała masa postanowiłem założyć temat i poszukać pomocy na tym właśnie forum. Jeżdżę 6 razy w tygodniu po 70-100km. Chciałbym aby był to rower nowy, który od razu będzie gotowy do jazdy i nie przysparzający zbyt dużej liczby kłopotów.  Kwota jaką mogę przeznaczyć na rower to

Przykładowe rowery, którym się przyglądałem i wydaje mi się, że spełniają moje oczekiwania:

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-cannondale-synapse-disc-tiagra-2018

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-cannondale-synapse-disc-105-2018

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-specialized-allez-elite-2018

Przy wyborze tych rowerów kierowałem się głownie szerokością opon. W przypadku dwóch pierwszych jest też możliwość zamontowania kół 32mm co też mnie bardzo interesowało, ponieważ chciałbym jeździć zimą.

Byłbym bardzo wdzięczny za każdą opinię na temat tych rowerów, może ktoś miał z nimi styczność lub poleca coś innego lepszego/tańszego.

Jeśli ciężko będzie znaleźć dobry rower na taką nawierzchnie w ostateczności mogę poszukać innej lepszej trasy.

Opublikowano (edytowane)

 Jeśli wolałbyś trochę wygodniejszą pozycję, to weź tego Cannondale'a na 105 ... również tarczówki w zimie mogą okazać się przydatne... Ja osobiście natomiast wziąłbym speca z jednoczesnym upgrejdem hamulców do 105 - ale to kwestia gustu. Po prostu najbardziej mi się podoba :)  

 

Edit: tylko, w przypadku, gdybyś wybrał tego Speca, to upewnij się, że jest zgodny ze specyfikacją (na 105) a nie z opisem i zdjęciem (Claris). No i, rzecz jasna, weź czarny, bo to czarne, a nie czerwone sa najszybsze ;)

Edytowane przez ortogonalny
Opublikowano

Tu masz kilka rad na co zwracać uwagę kupując rower

 

Opublikowano

Może coś z oferty Canyon'a gravel? Ciekawe propozycje na ich stronie .

Opublikowano

Ale "niezbyt dobrej jakości asfalt" to jeszcze asfalt, mimo wszystko, a nie nawierzchnia szutrowa - to tak co do graveli (jakby co, to nie mam nic przeciwko gravelom, ale mi osobiście wydaje się, że endurance do tych zastosowań, o których pisze autor wątku, byłby odpowiedniejszy)

Opublikowano

Jazda szosówką po słabym asfalcie to żadna przyjemność, a gravelem można zjechać na pobocze, do parku czy do lasu. Gravel jest uniwersalnym rowerem na każdy teren, można go łatwo zapakować sakwami, a po zmianie opon przekształcić się może w wygodną szosę.

Opublikowano

Przepraszam, że tak długo nie odpowiadałem ale ciągle się zastanawiam i w sumie sam nie wiem co tu napisać. Może zacznę od tego, że przez kiepskiej jakości asfalt rozumiem drogi dojazdowe łączące małe miejscowości(wieś). Do tego nie interesuje mnie jeżdżenie po lasach, poboczach ani zabieranie toreb. Jedyna rzecz jaką będę brał na rower to bidony. Oglądałem wasze filmiki na yt dlatego chcę żeby rama była szersza, większe pole manewru. W jednym z nich była też poruszona sprawa opon, 28mm wcale nie muszą być wolniejsze od 25mm, a prowadzenie podobno dużo lepsze i wygodniejsze.

Zastanawiam się między tymi dwoma modelami:

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-cannondale-synapse-disc-105-se-2018

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-cannondale-synapse-disc-105-2018

Jak duża różnica jest między rowerami, czy cenna jest wyższa przede wszystkim ze względu na koła?

Opublikowano (edytowane)

Droższe koła i opony, obsługujące system bezdętkowy, to główna różnica. Byłem bliski zakupu SE, mając podobne wymagania: jazda po słabych drogach, w tym ścieżkach rowerowych z krawężnikami, kostce brukowej słabej jakości, płytach betonowych. Wersja SE ma także superkompaktową korbę z blatami 48/32, to też mi bardzo odpowiadało - miękkie przełożenia. Ostatecznie przypadkiem trafiłem sporo taniej na fajną powystawówkę innej marki z hydrauliką i karbonową sztycą i jeszcze większym miejscem na oponę (jeżdżę na 28mm, która układa się na 30,5mm na obręczy 20mm, ale rozważam przejście na 30-32mm być może bez dętki), ale SE dalej mi się podoba. Bierz SE albo popatrz jeszcze na Trek Domane ALR5, można znaleźć w dobrych pieniądzach, pełna 105tka, rama z rozdzielaczem Isospeed z oponą 35mm i takim też miejscem w ramie. Jeśli będzie za dużo to 35mm to bez problemu sprzedasz tą oponę (Schwalbe g-one) i kupisz gładkie 28-32mm. Pozdro.

Edytowane przez Chino
Opublikowano

Tego Cannondale Synapse disc 105 se nie ma już w magazynach i nie będzie produkowany w tym roku. Chyba był jakiś problem z kołami, a szkoda bo bardzo mi się podoba. Najprawdopodobniej kupie  synapse 105 tylko zastanawiam się nad zmianą opon. Wybrałem coś takiego i może ktoś z was posiada/posiadał te opony i może dodać coś od siebie.

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-grand-prix-4000s-ii-pd4471/?v_Id=81987

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-rubino-pro-g-pd7564/?v_Id=99538&gclid=CjwKCAjwqarbBRBtEiwArlfEIIQTCQRMyDyAnZmk_6i4srKdkyqqynJvs2HYqZbkNUiqZ25qHCZJ-RoCl1AQAvD_BwE

https://rowerowy.com/sklep/czesci/opony/opona700/prod/roubaix-pro

Aha jeszcze jedno mógłby ktoś polecić jakiś dobry, niedrogi licznik bezprzewodowy?

Opublikowano

Conti GP 4000 II są świetne, wytrzymałe, uniwersalne, wszędzie polecane.

Od momentu gdy je założyłem jeździ całkiem inaczej, rower znacznie pewniej się prowadzi.

Opublikowano (edytowane)

Waham się między tymi dwoma rowerami:

https://roweroza.pl/rower-szosowy-superior-x-road-issue-2018

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-cannondale-synapse-disc-105-2018 zmienię opony na Conti GP 4000 II

Czy jest coś co przemawia na korzyść jednego z tych rowerów? Czy może nie różnią się zbyt bardzo i zostaje tylko kwestia marki, malowania?

Edytowane przez RowerMa2Koła
Opublikowano

Ten Canyon, którego poleciłeś będzie dostępny we wrześniu do tego tylko w kolorze niebieskim. W takim też wypadku na 99% biorę tego Cannona. Wydaje mi się, że jak na pierwszą szosówkę nie będzie źle. Jak trochę pojeżdżę, poszukam lepszej trasy i będę czerpał z tego przyjemność zawsze mogę kupić drugi rower :) Dzięki za wszystkie komentarze. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...