Kacper 600 Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 Jak kolega wyżej+proponuję przejżeć ofertę treka, aluminiowa rama modelu emonda jest lżejsza od niektórych carbonowych.
Paweł1984 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Też mam dylemat czy następny rower szosowy mieć w karbonie czy w aluminium, trzeba by pytać profesjonaliste :-)
Paweł1984 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Dnia 14.11.2017 o 14:05, xwing napisał: Cześć, stoję przed wyborem szosy. Celem są treningi, trenażer i 2-3 amatorskie starty w triathlonie. Po analizie internetowych ofert i sklepów stacjonarnych mam 3 kandydatów (rowery nowe) . Proszę o opinie: Felt F5 / 2013 (6900 zł) http://www.ryszard-szurkowski.pl/rower-szosowy-felt-f5-karbon-mat-54cm,3,73998,66984 Fuji Roubauix 1.1 / 2017 (5200) http://skleprower.pl/fuji-roubaix-11-disc-2017-shimano-ultegra-2x11-p-41.html Specialized Tramac /2017 (6300) http://www.cyclist.co.uk/specialized/tarmac-sport/713/specialized-tarmac-sport-review Chyba lepszy będzie specialized :-)
Freud Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Z ciekawości zapytam: Treka nie bierzecie w ogóle pod uwagę? Cena wyższa?
Rosebikes Opublikowano 5 Grudnia 2017 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Jeśli mogę doradzić to warto zainwestować w karbon, ale lepszej klasy. Tańsze szosy karbonowe mają ramy wykonane w tańszej technologii, a co za tym idzie rama nie tłumi tak dobrze drgań i nie jest zarazem sztywna bocznie, rower też bywa cięższy niż zbudowany na ramie z aluminium i dobrymi komponentami. Jeśli kogoś stać na karbon - niech zaczyna od razu od karbonu. Rower ma przede wszystkim sprawiać maksymalną frajdę z jazdy, powinien mieć dobrze dobraną ramę (rozmiar), wygodne siodełko i pozwalać na komfortową jazdę (czytaj efektywne pedałowanie i pozycję pozwalającą jechać kilka godzin bez katowania się). 1
xwing Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Dla potomnych i zamknięcia moich zakupów w tym topicu opiszę : Wyboru dokonałem, zakup zrealizowany. Kupiłem :Fuji Roubauix 1.1 / 2017 + resztę kasy wydałem na trenażer TACX Ironman, pedały Shimano 105 pd-r5800, buty, pompke i kask. Trenuję obecnie na trenażerze 3-4 x w tygodniu, pod tym względem z zakupu jestem mega zadowolony, sam rower na szosie ocenię pewnie dopiero wiosną. Ale do wiosny zrobię bikefitting i zapewne przyzwyczaję się do siodła i pozycji na nowym bajku, powinno być ok. Dzięki za wszystkie komentarze.
jason1612 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Opublikowano 22 Grudnia 2017 O ile temat jeszcze aktualny. Merida Scultura może być dobra baza pod rozbudowę. Możesz mieć osprzęt 105, zamiast ultegry i kasę z różnicy dodać do kół. Bo masę kół ( rotująca) odczujesz na płaskim, a wagę roweru dopiero na podjedzie. Scultura z aluminiowa rama bo taka mam też jest dla mnie wygodna i sztywna choć wiadomo karbon lepiej tłumi drgania. Trochę to offtrop ale sam zamierzam sprzedac swoją aluminiowa wersje i kupić 4000 i wymienić w niej korbę oraz hamulce na dzień dobry. Jeżdżę dużo w górach i korba kompact najtańsza Shimano nie będzie się sprawdzać niestety.
kanclerz Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Szimano! Przede wszystkim wszystkim kłaniam się nisko, gdyż to pierwszy mój wpis na forum! Bardzo mi miło. Ok. 3 tygodnie temu moje życie zmieniło się diametralnie. Wówczas to podjąłem ostateczną decyzję o zakupie kolejnego roweru, a moja konkubina zaakceptowała budżet projektu przedsięwzięcia. Niby OK... Niestety, stopień pochłonięcia tematem sprawił, że spędziłem ponad milion godzin na internetowych: stronach/forach/grupach/poradnikach/kanałach/hwcj oraz udałem się do kilku sklepów. Zamiast w ciągu dnia poświęcić się dwójce cudownych dzieci, a wieczorami wspaniałej konkubinie, ja ostatni czas oddałem nowej myśli. Rowerowi. Dzieci sobie radzą, ale konkubina, coś czuję, że niedługo, gdy ja będę tonął w rowerowym świecie, zacznie sobie szukać nowego partnera lub partnerki... OK, ale to na inny dział. W każdym razie, żeby do tego wszystkiego nie dopuścić, zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o poradę. O RATUNEK. Żeby wreszcie zakończyć tę śmiertelną spiralę i w końcu kupić ten rower! Poszukuję swojej idealnej szosówki, w tym przede wszystkim: o łagodnej geometrii, coś co chyba zowie się Endurance (przeznaczenie: przyjemne, ok. 4-5 godzinne wycieczki, bez wielkiego urywania sekund oraz ambicji bycia KOM'em) włókno węglowe (rama, widelec, sztyca), Shimano min. 105 5800, z przodu 50/34, hamulce (dobrze by było) tarczowe, rozmiar 57-60cm (wysokość mojego ciała: 183cm, wew. noga: 87cm), opony minimum 28mm muszą pasować, a cudownie by było, gdyby weszły 30 lub 32mm (komfort, lekki "teren"), nowy lub używany Z mojego przeglądu nowych maszyn szczególną uwagę zwrócił do tej pory: Giant Defy Advanced 2 2017 (w tym sklepie po przeliczeniu wraz z przesyłką 6200zł, w Polsce minimum 7 tys.)https://www.rutlandcycling.com/bikes/road-bikes/giant-defy-advanced-2-2017-road-bike-red_371646 Fuji Gran Fondo 2.3 Disc (w linku 7200zł, choć nie wiem czy to zaufany sklep, wygląda średnio)http://skleprower.pl/fuji-gran-fondo-23-disc-2017-shimano-105-2x11-p-46.html Cannondale Synapse Carbon 105 (choć nie wiem, czy uda się go gdzieś wynegocjować poniżej 8 tys.)http://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=117670/Rower_Cannondale_Synapse_Carbon_105_Disc_2017__C12306M1_BLK__ Cannyon Endurace CF 8.0 (choć przekracza budżet o niemal 10% i nie ma tarczowych hamulców, to z racji, że to wszak Cannyon, pełna Ultegra 8000 oraz jest ultralekki, byłbym skłonny powiększyć budżet)https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2018/endurace-cf-8-0.html I jeszcze taka używka mąci mi strasznie w głowie. Nie ma co prawda tarczowych hamulców i nie znam póki co historii tego sprzętu (nie kontaktowałem się póki co ze sprzedawcą). Ale poza tym ma pełną Ultegrę Di2 i na zdjęciach stan wygląda chyba bardzo dobrze. No i ta cena... mniej niż 50% ceny katalogowej. Boję się o ramę, o jej historię. O sprzedawcy to już zupełnie nie wiem co myśleć. Generalnie jestem bardzo, bardzo sceptyczny do tego typu ofert, ale ta jakoś wyjątkowo nie daje mi spokoju. Poza tym mieszkam niedaleko sprzedawcy, który sam zachęca do odbioru osobistego, więc nie ma problemu, żeby tam pojechać i kupić osobiście.http://allegro.pl/specialized-roubaix-ultegra-di2-2x11-2016-i7151810322.html#thumb/1 Co byście zrobili na moim miejscu. Co zwraca Waszą szczególną uwagę? Który ze wskazanych nowych rowerów uważacie za najciekawszy/najlepszy/najlepiej spełniający przedstawione oczekiwania? A może jakaś zupełnie inna, nowa propozycja? (choć momentami mam takie dziwne uczucie, jakbym widział już wszystko) No i wreszcie, co sądzicie o przedstawionej używce Specialized? Dzięki za wszelką pomoc, chęć pomocy, sugestie, uświadomienia, zbicie z tropu,dowcipy o księgowych oraz porady. Pozdrawiam zacną, rowerową społeczność! Adam.
GBike Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 @kanclerz skoro sobie założyłeś że ma być w osprzęcie tarczówka to nie szukaj niczego innego, w taki sposób zawęzisz poszukiwania. Z rowerów które podałeś nie kupił bym żadnego gdyż wszystkie mają wkłady suportów inne niż wkrecane. Jestem jakoś dziwnie uczulony na rozwiązania kłopotliwe do serwisowania.
macior Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Co do samego Cannondale to tu masz za troche mniejsze pieniazki https://www.evanscycles.com/en-pl/cannondale-synapse-carbon-105-5-disc-2017-road-bike-EV239406 z 2 tygodnie temu wisial ponizej 7500 Fajna ofere tez wystawilo szybkierowery ze sprzetem Sensa Carbon ultegra tylko ze bez tarczowek ... http://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giuliaero-matt-ultegra/ http://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g2-matt-ultegra/ http://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g2-twilight-ultegra/ http://szybkierowery.pl/produkt/sensa-calabria-matt-ultegra/
Gość Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 5 godzin temu, kanclerz napisał: Fuji Gran Fondo 2.3 Disc (w linku 7200zł, choć nie wiem czy to zaufany sklep, wygląda średnio)http://skleprower.pl/fuji-gran-fondo-23-disc-2017-shimano-105-2x11-p-46.html Kupowałem w tym sklepie swój Fuji Jari 1.5. jest to sklep w Dzierżoniowie, z moich doświadczeń polecam, mimo że sklep w środku nie wygląda delikatnie mówiąc. Właściciel zna się na rzeczy, pomógł mi wybrać maszynę bez problemów z wysyłką. Zaproponowal mi konkurencyjną cenę, Rower dotarl do Wrocławia w 2 dni bardzo dobrze zabezpieczony. Dobry kontakt przez telefon i mail.
Gość Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 6 godzin temu, kanclerz napisał: Szimano! Przede wszystkim wszystkim kłaniam się nisko, gdyż to pierwszy mój wpis na forum! Bardzo mi miło. rozmiar 57-60cm (wysokość mojego ciała: 183cm, wew. noga: 87cm), Mierzyłeś się kolego dokładnie.Przy 183 cm celowac w ramę wielkości 57-60 to trochę za dużo.Ja na Twoim miejscu wcześniej bym się dobrze pomierzył i skorzystał z kalkulatora jakiegoś, co pozwoli Ci w miarę rozsądnie wybrać wielkość ramy.Bo jakoś trudno mi to sobie wyobrazić 183cm i 60 rama no chyba ze lubisz
marcin.jka Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Własnie też to chciałem napisać. rozmiar raczej 56, choć oczywiście zależy to od konkretnej geometrii. w przypadku speca Roubaix na 100% rozmiar 56 a nie 58. Nawet najlepszy rower na di2 ale ze źle dobranym rozmiarem będzie gorszy od roweru na sorze ale prawidłowej wielkości. Czy to będzie początek Twojej przygody z szosą czy masz już spore doświadczenie? (mniemam, że nie, stąd te błędy w rozmiarówce) Jeśli rozpoczynasz przygodę, warto kupić tańszy rower, pojeździć sezon, sprzedać, za rok będziesz wiedział dużo więcej czego Ci trzeba. No i zamiast miliona godzin spędzać na forach, mógłbyś już jeździć.
Nurek_ Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 10 minut temu, marcin.jka napisał: Jeśli rozpoczynasz przygodę, warto kupić tańszy rower, pojeździć sezon, sprzedać, za rok będziesz wiedział dużo więcej czego Ci trzeba. Dokładnie, kup używanca za 1500-2000 2 godziny temu, GBike napisał: Z rowerów które podałeś nie kupił bym żadnego gdyż wszystkie mają wkłady suportów inne niż wkrecane. Jestem jakoś dziwnie uczulony na rozwiązania kłopotliwe do serwisowania. Problem w tym, że w kabonowych ramach będziesz miał głownie press-fit. Kwestia kosztów produkcji, przy presficie nie trzeba w karbonowej ramie osadzać aluminiowych insertów pod support, co bywa kłopotliwe.
kanclerz Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 (edytowane) Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi. @Gregory34 @marcin.jka @Nurek_Mierzyłem się dokładnie. Wszystkie kalkulatory online (np. https://www.ebicycles.com/bicycle-tools/frame-sizer oraz https://www.backcountry.com/Store/catalog/fitCalculator.jsp) po wpisaniu moich wymiarów podają, że powinienem mieć 59 cm (mierzone center - top). Wg. specyfikacji Specialized model Roubaix 2016 rozmiar 58 pasuje do wysokości ciała od 180 do 188cm (http://www.hotpursuit-cycles.co.uk/templates/hotpursuit/images/specializedsizing_2016.pdf) Jeśli chodzi o używkę, to, jak napisałem, jestem bardzo sceptyczny, a biorę pod uwagę tylko ramy karbonowe, gdzie ryzyko jest jeszcze większe, szczególnie przy 2-3 tys. Chyba wolę coś pewnego za większe pieniądze.@GBike Tarczówkę sobie wymyśliłem, bo czasem lubię pośmigać podczas wiosennego/letniego deszczu, aczkolwiek większość jeżdżę po suchym - myślę, że dobre dual pivoty dadzą radę tak samo jak tarcze w tym wypadku. @Morgens Dzięki za tę opinię. Przybliżyła mnie ona do Fuji GF. Zadzwoniłem- rzeczywiście sprzedawca miły i wydający znać się na rzeczy. Dowiedziałem się przy okazji, że do roweru wchodzą opony 32mm z błotnikami - dla mnie to super fajna informacja, czegoś takiego szukam. Tak więc obecnie jest rozgrywka: nowy Fuji Gran Fondo 2.3 Disc vs. używany Specialized Roubaix. Wyraźcie proszę swoje zdanie na temat tego konkretnego porównania, bez zwracania uwagi na rozmiar ramy? (gdyż zanim kupię to i tak na pewno przymierzę). Edytowane 1 Lutego 2018 przez kanclerz
Nurek_ Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 6 minut temu, kanclerz napisał: Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi. @Gregory34 @marcin.jka @Nurek_Mierzyłem się dokładnie. Wszystkie kalkulatory online (np. https://www.ebicycles.com/bicycle-tools/frame-sizer oraz https://www.backcountry.com/Store/catalog/fitCalculator.jsp) po wpisaniu moich wymiarów podają, że powinienem mieć 59 cm (mierzone center - top). Jeśli chodzi o używkę, to, jak napisałem, jestem bardzo sceptyczny, a biorę pod uwagę tylko ramy karbonowe, gdzie ryzyko jest jeszcze większe, szczególnie przy 2-3 tys. Chyba wolę coś pewnego za większe pieniądze. Mam 188 cm i rama 58 jest dla mnie idealna. Jeździłem wcześniej na 56 i była nieco za mała, chociaż tragedii nie było, można to było nadrobić kierownicą i mostkiem. Nie sadze żebyś przy 183 potrzebował 59. Kalkulator, kalkulatorem, ale nie kupuj bez przymiarki, zwłaszcza za takie pieniądze. Między innymi po to właśnie proponujemy tanią używkę na pierwszy sezon, żeby nie walnąć babola z rozmiarem. Jak kupowałem pierwszą szosę (tą w rozmiarze 56) to wydawała mi się ok, przymierzałem się, testowałem. Ale jak trochę pojeździłem, to wyszło, że jednak nie do końca ok, delikatnie większa by nie zaszkodziła. Wyszły jeszcze inne rzeczy, drobne, ale robiące różnice jak spędzasz na rowerze kilka godzin. Dlatego druga szosa była już dokładnie taka jaką chciałem, bo wiedziałem na co zwracać uwagę.
Gość Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Skoro się tak wymierzyłeś ... i uważasz że tak wg Ciebie jest OK to spoko.Życzę powodzenia w użytkowaniu .Ja preferuję raczej ramę mniejszą o rozmiar niż o 2 za dużą ,ale to tylko ja Co do wyboru roweru to niestety Ci nie pomogę bo tarcze w szosie to nie moja bajka .Mając taki budżet tez szukał bym raczej nówki i też zdecydowanie w karbonie . Do zobaczenia gdzieś na trasie .
Gość Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Wydaje mi się że za takie pieniądze warto rozejrzeć się za nowym sprzętem. Jeżeli nie wiesz do końca jakiego roweru potrzebujesz to tak jak koledzy proponują może warto kupić coś na próbę? Ja w podobnym budżecie zdecydowałem się na rower nowy, tanszy o 1/3 ale bardziej wygodny i uniwersalny bo nie znam się na tyle na rowerach żeby kupić używkę. Jakbym miał dla siebie wybrać z tych dwóch to Fuji, bo nowy, na gwarancji, od sprawdzonego sprzedawcy, ale musisz zdecydować pod siebie.
GBike Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 6 godzin temu, Nurek_ napisał: Problem w tym, że w kabonowych ramach będziesz miał głownie press-fit. No cóż, jak ktoś decyduje się na karbon to raczej nie szuka budżetowca. Producent zawsze będzie obcinał koszty, ale za to czy dana technologia się przyjmie czy nie odpowiadają konsumenci. Jeszcze dwa lata temu nie było problemu ze znalezieniem ramy karbonowej z wkręcanym wkładem suportu. Dziś sytuacja jest inna ponieważ klienci zaakceptowali ten wynalazek... Ja tego problemu nie mam bo mam ramę z ameleum. Hihi
Rosebikes Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Mamy na wyprzedaży ostatnie sztuki XEONA CDX czyli szosy gran fondo na tarczówkach: https://www.rosebikes.pl/bike/rose-xeon-cdx-105/aid:892637 Jest rozmiar 59 (w obu kolorach, ale kończy się) jest też model na FORCE https://www.rosebikes.pl/bike/rose-xeon-cdx-force-821985/aid:821992 Dla wzrostu 183 cm i 87 cm rama 59 będzie idealna (sam na takim jeżdżę) Oba rowery mają nowe modele kół DT SWISS, lepsze od montowanych poprzednio DT SWISS R24. Model ten wygrał wiele testów porównawczych, a dodatkowo można go skonfigurować przed zakupem.
pawela Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 4 godziny temu, Rosebikes napisał: Dla wzrostu 183 cm i 87 cm rama 59 będzie idealna (sam na takim jeżdżę) idealna bo taka jest dostępna ......... masakra tak wciskać
Kacper 600 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Też a propo rozmiaru. Mam 183 i noga 90. L(56) od treka(emonda) dla mnie idealna. Lepiej się przymierz "na żywo" przed zakupem. Ktoś pisał wyżej że press fit-y są bee, a ja sobie chwalę.
Rosebikes Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 (edytowane) Godzinę temu, pawela napisał: idealna bo taka jest dostępna ......... masakra tak wciskać Idealna ponieważ w naszej tabelce długość wewnętrznej strony nogi dla tego modelu roweru i rozmiaru 59 cm to właśnie przedział 87-89 cm, a ten parametr jest kluczowy przy doborze wielkości ramy w naszym rowerze. Nie "wciskamy" rowerów, bo jaka jest korzyść z klienta, który będzie jeździł na niewygodnej szosie? Sprzedajemy rowery wysyłkowo od kilku dekad, szkoda niszczyć sobie reputację "wciskając" źle dobrane rowery. Przy okazji tu podpowiedź jak się właściwie zmierzyć: https://www.rosebikes.pl/zawiera/pomoc/wybierz-waciwy-rozmiar/jak-zmierzy/ Jeśli nie trafi się z rozmiarem to rower zabieramy z powrotem, na nasz koszt. Edytowane 3 Lutego 2018 przez Rosebikes
poohdell Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 Jeszcze jest taki Giant: https://www.giant-bicycles.com/pl/bikes-tcr-advanced-disc Co prawda geometria ścigancka, ale do rozważenia. Masz hydrauliki i pełną grupe 105. Zwykle 10% w sklepach urwac można od ceny wyjściowej.
glt Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 Cześć, Po kilku sezonach jazdy na rowerze crossowym, zdecydowaliśmy się z partnerką przesiąść się na rower szosowy, w sezonie średnio w miesiącu robimy dystanse 1 tys. km jeździmy tylko po asfalcie. Łącznie chcemy wydać na obydwa rowery plus minus 10 tysięcy złotych. Na chwilę obecna zastanawiamy się nad dwoma modelami : https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/avant-h30-18 https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2018-szosowe/elite/caad-optimo/caad-optimo-105 Co o nich myślicie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się