Skocz do zawartości

5. Szosa / rower szosowy w cenie około 5000 - 7499 zł.


Canyon19
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SzajBajk,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z czasem możesz wymienić koła na lepsze lżejsze i 7,5 kg w zasięgu, bo te ważą 1900 g. Rower bardzo spoko. 

Opublikowano
Godzinę temu, matix19 napisał:

Rower spoko, tylko pytanie czy to będzie jedyna szosa jaką będziesz posiadał? Ja osobiście mam takie sobie doświadczenia z carbonem - na trenażerze wygina na się że aż strach patrzeć, przy każdej srubce w ramie oznaczenie o maksymalnym momencie którego lepiej nie przekraczać, przewożąc na uchwycie dachowym zabawa z zabezpieczeniem ramy, a przy drugiej kraksie w 3 miejscach pękło. Wróciłem do alu. Tak, karbon można kleić ale nie zawsze. A koszt nowej ramy alu to zazwyczaj maks 50% ramy carbon owej. Carbon brałbym pod uwagę gdyby było mnie stać na włókna z najwyższej półki i dodatkowo miałbym jeszcze przynajmniej jeden rower typu szosa/grawel/cx. 

Opublikowano

Jeżdżę drugi sezon na trenażerze na carbonie. Nic się nie gnie, przynajmniej u mnie. A na alu chyba też przy każdej śrubie jest podany moment dokręcenia?

Opublikowano
20 minut temu, Łukasz_P napisał:

Jeżdżę drugi sezon na trenażerze na carbonie. Nic się nie gnie, przynajmniej u mnie. A na alu chyba też przy każdej śrubie jest podany moment dokręcenia?

Ale ja też jeździlem jednak z mocnych sprintow zrezygnowałem po tym jak zobaczyłem jak mi suport na boki plywa. Poszukaj na necie info co producent twojego bajka pisze o używaniu trenażera. Jak mnie pamięć nie myli to niewielu producentów podaję wprost że bez najmniejszych obaw możesz ich bajka ujeżdżać na trenażerze.

Opublikowano

Ważę ok 103 kg, jeżdżę na szosie karbonowej (kupiłem ramę używaną z 2015 roku) 2 sezony z czego pierwszy na trenażerze i nie ma żadnego problemu z ramą karbonową. Może jest to uzależnione od producenta ramy ja jestem zdania aby kupić rower bardziej renomowanej marki używany niż średniej półki nowy. Jeżeli chodzi o transport roweru karbonowego na bagażniku dachowym to najlepszy jest uchwyt gdzie rower montujemy za przedni widelec wtedy rama nie podlega uciskowi w jednym miejscu tylko pracuje cały rower. Pozdrawiam.

Opublikowano

Mam 3 uchwyty Thule Proride, kupowanie kolejnego z mocowaniem na widelec i przy okazji całkiem nie taniego uznałem za przesade więc za każdym razem kombinowałem z osłanianiem ramy kawałkiem gumy i delikatnym zaciskaniem łapy uchwytu. 

Dobra, wyszedł off topic, jedni nie wyobrażają sobie powrotu do alu, a mi skasowanie ramy karbonowej zajęło 6 m-cy od zakupu więc może z tego powodu jestem subiektywnie uprzedzony 😉

 

Opublikowano
W dniu 6.01.2020 o 01:08, organic napisał:

Mam 3 uchwyty Thule Proride, kupowanie kolejnego z mocowaniem na widelec i przy okazji całkiem nie taniego uznałem za przesade więc za każdym razem kombinowałem z osłanianiem ramy kawałkiem gumy i delikatnym zaciskaniem łapy uchwytu. 

Dobra, wyszedł off topic, jedni nie wyobrażają sobie powrotu do alu, a mi skasowanie ramy karbonowej zajęło 6 m-cy od zakupu więc może z tego powodu jestem subiektywnie uprzedzony 😉

 

Ja używam tego ustrojstwa do przewozu roweru, nie było żadnego problem, nawet mogę to polecić. https://www.thule.com/pl-pl/bike-rack/roof-bike-rack-accessories/thule-carbon-frame-protector-_-984000 :) 

Opublikowano
1 minutę temu, jaro0011 napisał:

Cena z kosmosu za kawałek gumy. Lepiej jakieś pianki na rury CO kupić w sklepie budowlanym...

 

Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie. Nie bylo mi szkoda tej stówki.

Opublikowano

Ten kawałek gumy jest raczej dedykowany do ProRide 598, ja mam 591 w którym łapa jest dość wąska i twarda. I tak to już bez znaczenia bo rama połamana 😉

Opublikowano

Cześć, pozbyłem się właśnie nietrafionego zakupu Treka Checkpointa AL3 i szukam pełnoprawnej szosy na hydraulicznych tarczach 105 albo ultegra. Celuję raczej w nowy sprzęt, używki wcohdzą też w grę ale tylko w jakimś turbo dobrym stanie i z pewnego źródła. 

Treka genralnie lubię i myślę trochę o Emondzie, ale trochę to naciąga budżet. Generalnei chciałbym zeby rower był sztywny i chciał jechać, używany będzie raczej do treningów na asfalcie czasami jakaś ustawka, trasa 100+ i może ze 2-3 wyścigi w roku, fajnie jakby weszła opona 28c.

Wzrostu mam 172cm i długość nogi 79cm

 

Opublikowano

Witam wszystkich.

Jest to mój pierwszy post, lecz jestem stałym obserwatorem .

Jestem posiadaczem szosy od 1,5 roku, stary spec alu. wkręciłem się jednak w jazdę na szosie i mam plan zakupić szosę endurance. Mam 172cm wzrostu i ok 73kg wagi. Trasy jakie planuję na ten sezon to 100-200 km i lokalnie ok 70km.

Waham się nad wyborem karbon czy aluminium. Wpadł mi w oko taki Fuji:

https://www.metrobikes.pl/pl/p/Fuji-Gran-Fondo-2.3-Disc/38769

Rower wydaje się sensowny, na dobrym osprzęcie, na początek dosyć dobra opcja szczególnie, że jest w zasięgu cenowym.

A może macie jakieś inne dobre propozycje, będę wdzięczny za wszelaką pomoc.

 

Opublikowano

Nikt, nic w temacie Fuji Gran Fondo?

Może jakiś posiadacz roweru fuji napisze cokolwiek o jakości tych rowerów.

Z góry dziękuję.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Podepnę się pod temat co wybrać?
1. https://allegro.pl/oferta/fuji-roubaix-1-1-disc-52cm-rower-szosowy-ultegra-8968101227?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
2. https://allegro.pl/oferta/fuji-rower-sl-2-3-carbon-s-52cm-ultegra-8745416141?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
3.
https://allegro.pl/oferta/fuji-sl-ltd-disc-52cm-rower-szosowy-karbon-ultegra-8968452693?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
4.
https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-giant-advanced-tcr-2-105-2019r-8927948191?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

5. Względnie mogę mieć Krossa Vento 7.0 2019 za 5500 zł. Nówka.
Docelowo chce w roku 1-2 wyścigi zaliczyć ale bez ciśnienia na wyniki. A tak to jazda solo lub w grupie. Aktualny swój rower często wożę w bagażniku np. na wakacje na weekend i nie wiem jak karbon zniesie takie warunki... A nie chce się denerwować ze coś się może stać. Za Fuji Roubaix przemawia to że mogę względnie założyć szersza gumę i sobie po jakimś lekkim szutrze pośmigać, gdyż czasami na wakacjach okazuje się że ścieżka asfaltową kończy się w polu i zaczyna się ubitą drogą gruntowa a instynkt podróżnika mówi jedz dalej... A na Fuji Sl to raczej nie ma co się pchać w szuter. Rower chce kupić na 3-4 lata z opcją na kupno lepszy kół po 1 sezonie. Dodam że znajomi to na giantach propelach śmigają xD ale w grupie na kole to i za nimi na caad 8 byłem w stanie jechać.
Co sądzicie? Może macie jakieś inne ciekawe propozycje.

Wysłane z mojego Moto Z3 Play przy użyciu Tapatalka

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Względnie tania chińska rama, brak podatku od marki.

Opublikowano (edytowane)

Planet X tak ma. Generalnie jest to Chińczyk, ale taki "brandowany", z historią i gwarancją w Europie. Bez spektakularnych wad. Geometria ramy sportowa, nie mają ram endurance.

P.S. Taki rower był 2 miesiące temu w promocji za 650 Funtów ;)

Edytowane przez Argi
Opublikowano

Hej,

sluchajcie, mam pytanie, chodzi o CANYON-y:

1) Najbardziej podoba mi sie ten model, ale cholera jest troche za drogi: https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-disc-7.0/2394.html

2) Jak przedstawia sie ten model w stosunku do powyzszego? Warto doplacac 900 stowek za 105ki https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-disc-6.0/2393.html

3) A moze ten https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-7.0/2392.html?dwvar_2392_pv_rahmenfarbe=RD%2FBK&quantity=1

4) No i co z tym https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=RD%2FWH&quantity=1

Ktory waszym zadniem ma najlepszy stosunek jakosci co do ceny? Wiem ze pewnie wiekszosc z Was by to olala, ale bardzo podobaja mi sie niebieskie modele...ale Was prosilbym stricte o ocene roweru pomijajac kolorystyke.

A moze cos innego zaproponujecie? Idelanie cos kolo 5000zl...

 

pzdr

Opublikowano

@bart06

Ogólnie Canyon to klasa i bardzo dobry wybór, ale ja bym tutaj przede wszystkim się zastanowił czy chcesz hamulce tarczowe czy nie. Wtedy metodą eliminacji odpadną Ci już dwa z powyższych. 

Ponadto ostatni to rama carbon więc też ważna decyzja. 

Opublikowano

Posiadam canyon endurance. Napęd na 105 pracuje fantastycznie, gładko.
Hamulce obreczowe, których się bałem są w okolicach Łodzi więcej niż wystarczające. Na rowerze szosowym mało co się hamulców używa.

Podsumowując- rower watt polecenia

Opublikowano
W dniu 8.04.2020 o 09:27, lukaszzsch napisał:

Posiadam canyon endurance. Napęd na 105 pracuje fantastycznie, gładko.
Hamulce obreczowe, których się bałem są w okolicach Łodzi więcej niż wystarczające. Na rowerze szosowym mało co się hamulców używa.

Podsumowując- rower watt polecenia

@lukaszzsch dzieki za info, u mnie bol polega na tym ze zdecydowanie bardziej podoba mi sie canyon w kolorze niebieskim.... ale jest dla mnie za drogi... wiem ze to fanaberia, ale tak juz mam. Powiedz mi masz al 6.0? al 7.0? jesli tak, to czy w kolorze czerwonym? I czy jest to czerwien x czerwien czy taka troche podchodzaca pod neon?

Opublikowano

Al 7.0wersja wmn w pełnym, czarnym malowaniu.

c2929352a763a0aac53044aee0922a56.jpg


Wiem, ze ten nowy niebieski miażdży....i rozumiem dylematy

Opublikowano
2 minuty temu, lukaszzsch napisał:

Al 7.0wersja wmnemoji7.png w pełnym, czarnym malowaniu.

c2929352a763a0aac53044aee0922a56.jpg


Wiem, ze ten nowy niebieski miażdży....i rozumiem dylematyemoji3.png

Kupiłeś damski rower?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...