Skocz do zawartości

5. Szosa / rower szosowy w cenie około 5000 - 7499 zł.


Canyon19
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SzajBajk,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

O kurde. No to wyzwanie teraz zacne. Dobrać rozmiar roweru do wagi kolarza. Skoro masz 88kg i 52 za małe, a mój Canyon w rozmiarze S, ma długość rury górnej jakoś 54cm i ważę 74.7kg to dla Ciebie obstawiam rozmiar 58 w górę.

Sory, ale musiałem...

Wysłane z mojego P30 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

przepraszam, może nie widać załącznika

Actual inseam 85 cm
Trunk 65 cm
Forearm 33.5 cm
Arm 65.5 cm
Thigh 61 cm
Lower leg 54.5 cm
Sternal notch 146 cm
Total height 175.5 cm

Fit Style The Eddy Fit  | Fit Style The Competitive Fit  | The French Fit
top tube length
53.7 - 54.1 cm  | 53.7 - 54.1 cm  | 54.9 - 55.3 cm
seat tube range CC
56.2 - 56.8 cm  | 55 - 55.6 cm  | 58 - 58.4 cm
seat tube range CT
58 - 58.4 cm  | 56.8 - 57.2 cm  | 59.7 - 60.2 cm
stem length
10.1 - 10.7 cm  | 11.2 - 11.8 cm  | 10.3 - 10.9 cm
BB saddle position
72 - 74 cm  | 72.8 - 74.8 cm  | 70.3 - 72.3 cm
saddle handlebar
53.7 - 54.3 cm  | 52.9 - 53.5 cm  | 55.4 - 56 cm
saddle setback
7.2 - 7.6 cm  | 6 - 6.4 cm  | 6.7 - 7.1 cm
seatpost type
setbac  | setback  | setback

 

 

No i co chłopaki, trochę się pośmialiście ale odpowiedzi rzeczowej z uzasadnieniem brak...

Edytowane przez tombalt
Opublikowano
10 godzin temu, tombalt napisał:

No i co chłopaki, trochę się pośmialiście ale odpowiedzi rzeczowej z uzasadnieniem brak...

Zmierz dobrze przekrok bo te 85 przy 175 wzrostu to meeeega dużo (charakterystyczne dla kobiet), ja mam 86 przy 185

Biorąc pod uwagę wzrost potrzebujesz czegoś z rurą 52-54cm ale to już zależy od geometrii. Jeśli ten przekrok wyjdzie w miarę standardowy to w przypadku sensy stawiałbym jednak na 53 (BTW to w przypadku szosy rozmiar ramy zawsze możesz "zwiększyć" bez utraty właściwości jezdnych dłuższym mostkiem, w drugą stronę niestety tak to nie działa)

 

Opublikowano

No ja mam jakoś 173cm wzrostu, przekrok 79cm i mam Canyona w rozmiarze S, gdzie rura górna ma dokładnie 537mm, czyli takie 54. I szczerze mam takie wymiary, że niby nawet i mógłbym wziąć XS (526mm, czyli coś pomiędzy pewnie 52, a 53), ale jeśli brać pod uwagę zasadę, że siedząc wygodnie i mając ręce na łapach, kierownica przysłania mi piaste przedniego koła, to powinienem mieć mostek z dobre 10, może i nawet 20mm dłuższy. Kiedy tak siedzę to piaste widzę przed kierownicą. Na równo mam jak mam ręce w górnym chwycie jadąc na przykład pod górę. Zastanawiam się aktualnie nad przełożeniem 1 lub 2 podkładek nad mostek. A może i za jakiś czas na bike fitting się skuszę. Wtedy i pewnie lepszy mostek zaproponują.

Wysłane z mojego P30 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

 

Godzinę temu, SzpiceR napisał:

w przypadku sensy stawiałbym jednak na 53

 

Tak wlasnie sie przymierzam. Dziękuję za utwierdzenie mnie w wyborze.

Mam jeszcze możliwość zmiany na pełną ultegrę r8000 na co się chyba zdecyduję. Dopłata 500zl.

Do zmiany byłoby:

Korba Shimano RS510, 50/34, 172,5 mm 

Hamulce Shimano BR-561

Kaseta Shimano 105 R7000 11s 11-28 wraz z łańcuchem

Czy to dobra opcja?

 

Pozostanie mi ewentualna zmiana siodełka.

No i w duzo dalszej przyszlosci może koła.

Choć myślę, że na początek będą jednak wystarczające. 

 

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, tombalt napisał:

Czy to dobra opcja?

IMO bezsens jeśli to pierwsza szosa i w sumie nie wiesz czego chcesz. Te elementy (no może oprócz hamulców chociaż i tak dobre klocki zdziałają cuda) to w praktyce wyłącznie kwestia masy

Opublikowano
W dniu 5.08.2019 o 17:42, mumbai napisał:

I tu się mylisz. N.p. trasa do Góry Kalwarii umożliwia trzy do pięciu podjazdów,  gdzie jadąc w dół można się rozbujać do ponad 60 km/h. 

Jechałem w zeszłym tygodniu do Góry Kalwarii. Od Piaseczna absolutnie płasko i bez najmniejszego zakrętu - i tak chyba przez 15 km. Za to wracając w kierunku na Konstancin Jeziorną naliczyłem jeden zjazd i jeden podjazd, aczkolwiek miały one może po 300 m? (w poziomie, rzecz jasna ;) )

Opublikowano
W dniu 23.08.2019 o 07:39, de Villars napisał:

Jechałem w zeszłym tygodniu do Góry Kalwarii. Od Piaseczna absolutnie płasko i bez najmniejszego zakrętu - i tak chyba przez 15 km. Za to wracając w kierunku na Konstancin Jeziorną naliczyłem jeden zjazd i jeden podjazd, aczkolwiek miały one może po 300 m? (w poziomie, rzecz jasna ;) )

Jest jeszcze droga przez Gassy. Dwa podjazdy są w Słomczynie i w Kawęczynie. Kolejny to ul. Lipkowska przy wjeździe do Góry Kalwarii wzdłuż wału. Jest jeszcze jeden zjazd/podjazd w Słomczynie bliżej Warszawy na równoległej do 724.

Opublikowano

Pamiętaj tylko, że do ceny Canyona trzeba doliczyć 200zł kosztu wysyłki oraz pudełka.

Wysłane z mojego P30 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
4 godziny temu, w00dp3ck napisał:

Jedyna "znacząca" różnica techniczna to koła chociaż i tak ich jakość jest porównywalna. 

Weź po prostu ten, który Ci się bardziej podoba. Osobiście wzialbym Gianta ale to tylko kwestia designu

Opublikowano
2 minuty temu, SzpiceR napisał:

Jedyna "znacząca" różnica techniczna to koła chociaż i tak ich jakość jest porównywalna. 

Weź po prostu ten, który Ci się bardziej podoba. Osobiście wzialbym Gianta ale to tylko kwestia designu

pewnie tak zrobię, ale chyba  chciałem żeby ktoś mi napisał taki komentarz jak Ty

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

5go sierpnia pytałem się Was co byście wybrali: Cannondale Synapse Alu 105 SE 2019 r. czy też Trek Domane 4.3 karbon 2016 r. Ceny ich zakupu po rabatach byłyby podobne i oscylowały przy 5500 zł. Informuję, że zdecydowałem się na Treka. Fajny jest ten rower!

 

Opublikowano

Planuję w przyszłym roku zakup swojego pierwszego roweru szosowego i chciałbym przeznaczyć na zakup ok 6 tys. zł.

Endurance, rama aluminiowa, hamulce tarczowe, 105, sporo jeżdżę po wątpliwej jakości drogach więc chciałbym oponę 30 lub 32 już gotową bez konieczności wymian=dopłacania.

Ze względu na problemy z plecami, geometria nie powinna być zbyt sportowa.

Zawęziłem wybór do 3 modeli:

1.       Giant Contend AR 1 – katalogowo 6,8 tys zł.

https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-1-2020

Ma w zasadzie wszystko tak jak bym chciał, tylko pytanie czy jest wart swojej ceny?  

 

2.       Cannondale Synapse Alloy Disc 105 – katalogowo 6 tys zł

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2020-szosowe/endurance/synapse-alloy/synapse-alloy-disc-105

Tutaj główna różnica to przede wszystkim hamulce mechaniczne zamiast hydrauliki. W jak dużym stopniu powinno to wpływać na decyzję?

 

3.       Scott Speedster 10 Disc – katalogowo 6,2 tys zł.

https://www.scott.pl/produkt/1050/6670/Rower-Speedster-10-Disc/

Tutaj nie wszystko 105, a kaseta 11-32 w porównaniu z powyższymi dwoma z 11-34 (czasami wyskakuję w góry).

 

 

Co myślicie o tych modelach? Czy cos może rzuca Wam się jeszcze w oczy? Który z nich byście wybrali?   

Opublikowano

Witam,

 

Panowie doradźcie mi która szosę wybrać szukam czegoś do 6k, do tej pory szukałem na osprzęcie 105 w karbonie ale ciężko coś znaleźć.

Znalazłem w zasadzie 3 propozycje które mnie zaciekawiły, niestety wszystkie na Tiagrze.

Gian TCR Advanced 3

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-3-2019?utm_product_id=34128&gclid=CjwKCAjw29vsBRAuEiwA9s-0B-je5hHBvQTddoCbL3WVm8KM1xJjFXCPvWq5SlegOBNPZhVzzMEzDRoCHRcQAvD_BwE

Trek emonda SL 4

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trek-emonda-sl-4-2018-pd18307/?v_Id=121861&gclid=CjwKCAjw29vsBRAuEiwA9s-0B6a_Zm4UgIRX-AookyTd-L2W8XHe03cMI-9YCoTzN8Ym-isangH0AxoCIwsQAvD_BwE

Specilized Tarmac SL4

https://www.greenbike.pl/rower-szosowy-specialized-tarmac-sl4-2017-p-2495.html

 

Głownie treningi pod triathlon + jazda rekreacyjna.

Chętnie rozważę również inne propozycje jakby się coś znalazło na 105 to byłoby fajnie :) od razu mówie że kross odpada kompletnie nie widzi mi się ta szosza.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

 

Opublikowano
9 godzin temu, Deny11 napisał:

Chętnie rozważę również inne propozycje jakby się coś znalazło na 105 to byłoby fajnie :) od razu mówie że kross odpada kompletnie nie widzi mi się ta szosza.

 

Sprawdź sobie Sensa na allegro. Kupisz karbon na 105/ultegrze i zostanie jeszcze na koła 

Opublikowano

Hmm bardzo ciekawa propozycja, ktoś z forumowiczów testował? 

Problem tylko taki że na allegro brak tam w tym.rozmiarze i jak mniemam również jest problem z dostaniem  to na miejscu do zainteresowała mnie pozycja sensa giuliaero

Opublikowano

@Deny11

mam emondę sl 5 i rower sam w sobie jak najbardziej ok. Sztywny, ładnie przyspiesza. Minus to koła i opony, które są ciężkie. Ich jedyną zaletą to są płaskie szprychy i fakt, że odporne na nieciekawe asfalty.

Byłem w podobnej sytuacji co Ty, udało mi się trochę budżet nagiąć,  trochę dobrej woli sprzedawcy i za równe 7 udało się wyrwać na 105. Nie wiem czy tak bardzo odczujesz brak jednego przełożenia. Wbrew temu co się pisze jakiegoś szałowego wyboru na wyprzedażach nie ma. Sporo dobra z końcem wiosny się sprzedało. U mnie wygrał Trek z uwagi na gwarancję jaką oferuje na ramę.

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Deny11 napisał:

Głownie treningi pod triathlon + jazda rekreacyjna.

Miałem podobnie . 2 tygodnie temu zanabyłem Defy 3 Advance 2019 na 4700 i jestem zadowolony . Był jeszcze w promocji rozmiar M ale nie wiem czy Tobie pasuje ?!

Edytowane przez kazan
ortografia
Opublikowano

SL5 też jestem w stanie wyrwać za równe 7 natomiast sensa oferuje naprawdę dobrą opcję zastanawiam się jak to jest że rower karbonowy na ultegrze może tyle kosztować. Kwestia jeszcze pozostaje zakupu trenażera i dlatego chce wychaczyć rower w jak najlepszej cenie.

Podpytam jeszcze o sensa zobaczymy czy uda się znaleźć ramę w moim rozmiarze. Jak nie to chyba rzeczywiście będę musiał naciągnąć budżet i kupić SL 5 jak znajomi :)

Dzięki za opinie

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Witam.
Poszukuję swojego drugiego roweru szosowego. Do tej pory jeździłem na Koga Myiata Road Winner. Ponad 30 letni rower. Zrobiłem na nim ponad 30 tysięcy kilometrów,jak nie więcej. Rower jest nadgryziony zębem czasu,łapie go rdza,a i ponowne wkładanie w niego kasy już mnie nie interesuje.

Mam 182cm wzrostu i 75kg wagi. Ok. 85 cm wewnętrzna część nogi.
Rower będzie używany minimum 5x w tygodniu na dojazdy do pracy. 20km dziennie. Mam też zamiar ćwiczyć dłuższe dystanse na weekend. (Wytrzymałość + potem czasówki) Dla siebie,kiedyś może jakieś amatorskie zawody. Żyje w Holandii,więc rower będzie używany przez większość roku,ponieważ przewaznie nie ma tu zim. Będę jeździć duzo w mieście i na weekendy wypady,na rowerówki wzdłuż morza.

Wymagania:
Budżet: +/- 1500€
Osprzęt: Shimano 105 bądź Ultegra
Widelec: karbonowy
Hamulce: ...tutaj mam zagwozdke. W swojej Koga mam hamulce szczękowe osram. Na suchym są ok,za to jak deszcz pada,to tragedia. Zaliczyłem przez nie dzwona w tramwaj. Bo spowalniły mnie z 40km/h,a nie hamowaly...nie wiem czy warto jest dopłacać nawet po 300€ do wersji z tarczami. Jak mowilem w deszczu tez mam zamiar jezdzic jak i w intensywnym ruchu ulicznym.

Które hamulce będą lepsze i bardziej efektywne w szosie? Czy warto dopłacać więcej do tarcz hamulcowych?

Jakie pedały z wpinanymi butami polecacie? Dla początkującego,coby się w mieście nie zabić ;)

Zastanawiam się nad:
Rose Pro SL. Na szczękach mam pełną ultegre za 1400€. Na tarczach kosztuje juz 1800€

Cannondale Caad 12 na 105tce,ale słyszałem,że ten rower ma wyścigową geometrie i będzie słaby na dłuższe trasy.

Cannyon Endurance...I tu nie wiem czy wersja AL SL na ultegrze lub 105 (8.0 bądź 7.0),czy też CF SL. Niby carbon,ale waga taka sama jak aluminium,a cena wyższa z niższą grupą osprzętu. Nie wiem czy jest w ogóle jest sens sie pchać W carbon.

Co doradzicie?

Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
[mention=12240]WakeUpDead[/mention] zerknij na nowego Scott Addict 20 Disc:
https://www.scott.pl/produkt/1049/6665/Rower-Addict-20-Disc-Grey/
Lub wyższy model na Ultegrze. 
Rama full carbon. Trochę poza budżet wykracza...No i nie wiem czy opłaca mi się brać rower karbonowy,bo zdarzyło mi się kilka upadków i zderzeń na swojej Koga...także w razie czego chyba szkoda by było rozwalić tak szybko tak drogi rower...A i wagowo nie odbiega od aluminium w ogóle...

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 7.10.2019 o 00:27, WakeUpDead napisał:

Hamulce: ...tutaj mam zagwozdke. W swojej Koga mam hamulce szczękowe osram. Na suchym są ok,za to jak deszcz pada,to tragedia. Zaliczyłem przez nie dzwona w tramwaj. Bo spowalniły mnie z 40km/h,a nie hamowaly...nie wiem czy warto jest dopłacać nawet po 300€ do wersji z tarczami. Jak mowilem w deszczu tez mam zamiar jezdzic jak i w intensywnym ruchu ulicznym.

Generalnie jeśli rower na cały rok to postawiłbym na tarcze.

W dniu 7.10.2019 o 00:27, WakeUpDead napisał:

Jakie pedały z wpinanymi butami polecacie? Dla początkującego,coby się w mieście nie zabić ;)

Masz od tego odpowiednie działy/tematy.

4 godziny temu, WakeUpDead napisał:

.No i nie wiem czy opłaca mi się brać rower karbonowy,bo zdarzyło mi się kilka upadków i zderzeń na swojej Koga...także w razie czego chyba szkoda by było rozwalić tak szybko tak drogi rower...

Jeśli często leżysz to alu będzie bezpieczniejsze 😜

W dniu 7.10.2019 o 00:27, WakeUpDead napisał:

Rose Pro SL. Na szczękach mam pełną ultegre za 1400€. Na tarczach kosztuje juz 1800€

Typ ogólnie spoko

W dniu 7.10.2019 o 00:27, WakeUpDead napisał:

Cannondale Caad 12 na 105tce,ale słyszałem,że ten rower ma wyścigową geometrie i będzie słaby na dłuższe trasy.

Caad ma "wyścigową" geometrię. I nie musisz "słuchać" tylko dzielisz parametr stack przez reach, im wynik wyższy tym pozycja bardziej podniesiona. Rama caad'a to jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie i wylajtowanych alu. I tu pojawia się problem - jest stosunkowo delikatna, zresztą sam sprawdź ile caad'ów czy framesetów jest na sprzedaż np. z wgniotką na górnej rurze.

W dniu 7.10.2019 o 00:27, WakeUpDead napisał:

Cannyon Endurance...I tu nie wiem czy wersja AL SL na ultegrze lub 105 (8.0 bądź 7.0),czy też CF SL. Niby carbon,ale waga taka sama jak aluminium,a cena wyższa z niższą grupą osprzętu. Nie wiem czy jest w ogóle jest sens sie pchać W carbon.

Canyon ENDURACE. Też spoko

Zerknij np. na https://www.sensabikes.com/bikes/road/811/romagna-disc-black-105

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...