Skocz do zawartości

5. Szosa / rower szosowy w cenie około 5000 - 7499 zł.


Canyon19
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SzajBajk,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

IMO przy pierwszej szosie (zakładając, że nie doradzamy milionerowi) - kupić coś względnie taniego, klasycznego, powiedzmy za max 5k, pojeździć rok a później wymienić na rower docelowy wiedząc czego się chce.

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, organic napisał:

Nie baranek? Co masz na myśli bo linki dałeś do klasycznych szos. Co znaczy, że innej jazdy niż gravel?

Pierwsza szosa i musi być karbon? Będziesz w górzystym terenie dużo jeździł (podjazdy)?

Chcesz kupić pierwszą szosę i przekonać się czy to jest to czy tylko chcesz 7 kzł na karbon wydać? Masz pewność że na pierwszej szosie nic Cię nie zaskoczy? Złapiesz miękkie pobocze, zaliczysz snake'a na wilgotnej studzience i będziesz leżał na asfalcie zanim zdążysz skumać co jest grane.

Mam już Rag+, chcę trochę pojeździć szybciej i dalej i trochę wygodniej. Czy to będzie Alu czy karbon nie ma dużej różnicy. Równie dobrze mógłbym wziąć Rose pro SL. Pytanie czy za rok/dwa nie będę chciał zmienić na karbon, więc czy nie lepiej dołożyć teraz 2k niż później więcej? Ciężko powiedzieć. Nogę tak czy siak muszę robić. 

Edytowane przez Teknoloji
Opublikowano
7 minut temu, Teknoloji napisał:

Mam już Rag+, chcę trochę pojeździć szybciej i dalej i trochę wygodniej.

Teraz to już w ogóle nie łapię bo szosa względem gravela da Ci tylko "szybciej" i to nie za wiele. BTW kiedyś w internetach test prędkości, akurat w rowerze mtb, na oponach terenowych vs szosowych i różnice wyszły naprawdę śmieszne.

W skrócie - kupno szosy kiedy masz konkretnego gravela to imo bezsens. Chyba lepiej kupić 2 komplet kół i uzbroić je w kasetę o cięższych przełożeniach

Opublikowano

Każdy na swoją filozofię. Pytanie czy dać 7 tys. za karbon na beznadziejnych kołach czy 5 tys. za dobre alu na podobnych kołach ale za 1,5 tys. wymienić je na lepsze. A to co zostanie zostawić na ewentualną podmianę siodełka, dokupienie pedałów (może butów), kasku, koszyków, dętek, dobrego leda na tył, drugiego łańcucha, itp, itd

Opublikowano
W dniu 25 stycznia 2019 o 17:52, Teknoloji napisał:

Nie mam zamiaru trenować, zwykłe jeżdżenie :)

Czy mogę zapytać dlaczego akurat 59cm? 

Inna geometria ramy - to rower gran fondo czyli na maratony. A propos karbonu - przy przesiadce z gravela, który ma wyraźnie szersze opony i to już zapewnia większe tłumienie drgań - typowa szosa na oponach 25 mm to wzrost efektywności i szybkości, ale zauważalnie niższy komfort. Dobrej klasy rama karbonowa ten komfort poprawi. Pisanie o złapaniu miękkiego pobocza, wywaleniu się na wilgotnej studzience to jakieś zaklinanie smutnej przyszłości. Szosa vs gravel - szybciej na równym asfalcie, trochę mniej poczujesz się pewnie na gorszej nawierzchni, lepsza manewrowość, niższa masa, koniec z jazdą po szutrze i zapiaszczonych drogach. No i trzeba ogolić nogi (żart, ale przyznacie, że coś w tym jest). 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzień Dobry!
 To mój 1 post na forum dlatego najpierw chciałem się przywitać. :)

Moja przygoda z kolarstwem trwa już dobre naście lat ale w MTB/ turystka. Szukam dla siebie "szosy" chciałbym aby to był rower na kilka lat z możliwością upgrade'u. W moim obecnym MTB mam koła  DT Swiss M1900 Spline 29 i jestem bardzo pod wielkim wrażeniem co dają sztywne osie w połączeniu z ramą alu. Mam już pewne założenia co do powinna mieć moja "szosa": średnią lub wyższą grupę osprzętu coś w okolicach 105, systemowe koła na "maszynach" i sztywne osie.

Po lekturze tego wątku nasuwają mi się dwie propozycje CANYON ENDURACE  AL DISC 7.0 lub Kellys z 2018 URC 50. Prosiłbym o pomoc oraz sugestie innych rowerów. Nie wiem również czy w przpadku szosy słusznie upieram się na sztywne osie, chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat.

Opublikowano
W dniu 26.01.2019 o 18:17, Rosebikes napisał:

Inna geometria ramy - to rower gran fondo czyli na maratony. A propos karbonu - przy przesiadce z gravela, który ma wyraźnie szersze opony i to już zapewnia większe tłumienie drgań - typowa szosa na oponach 25 mm to wzrost efektywności i szybkości, ale zauważalnie niższy komfort. Dobrej klasy rama karbonowa ten komfort poprawi. Pisanie o złapaniu miękkiego pobocza, wywaleniu się na wilgotnej studzience to jakieś zaklinanie smutnej przyszłości. Szosa vs gravel - szybciej na równym asfalcie, trochę mniej poczujesz się pewnie na gorszej nawierzchni, lepsza manewrowość, niższa masa, koniec z jazdą po szutrze i zapiaszczonych drogach. No i trzeba ogolić nogi (żart, ale przyznacie, że coś w tym jest). 

Dzień dobry

 

proszę o wyjaśnienie tej kwestii rozmiarowej. Próbowałem dobrać rower z Waszej strony Pro SL Disc. Mam 190 cm i dł wew nogi ok 90 cm. Obecny mój rower (przełajowy) ma rurę podsiodłową całkowicie poziomą i jest ona na wys ok 86 cm. Rozmiar 60. Z wyboru na stronie powinien być rozmiar 59 . Wtedy S/R = 1,48. Przy wyborze rozmiaru 61 wartość S/R= 1,51. Zależy mi na bardziej komfortowej pozycji, mniej pochylonej. Czy dobrze zrozumiałem, że powinienem wybrać większy rozmiar - czyli 61 ? Mimo, że tam przeskok jest większy niz moje 90 cm ?

Opublikowano

Przede wszystkim proszę dokładnie się zmierzyć tak jak tutaj: 

Długość wew. strony nogi jest przy doborze rozmiaru ramy kluczowa. Przy Pana wzroście zwykle użytkownicy wybierają ramę 61 cm ze względu na dłuższą nogę od wewnętrznej strony. Proszę przesłać wyniki pomiarów na priv, pomogę dobrać wielkość ramy. 

Opublikowano

Dzień dobry

tak jak piszesz zmierzyłem się ponownie. Wzrost - to najłatwiejsze = 190 cm. Waga 105 kg. Wiek 49l. Trudniejsze długość nogi - kilka pomiarów i na pewno jest 90 cm. Jak podniosę poziomice w górę to i 91 cm będzie bez żadnego mocnego ucisku na krok ale nie wiem czy ta poziomica ma być luźno w kroku czy tak mocniej do końca. 

Chciałbym mieć ramę na której pozycja będzie bardziej wygodną  niż sportową. Co nie oznacza, że ma być to pozycja wyprostowana. Jeżdżę na Ridley od 3 lat X-Ride z ramą wielkości  60 aczkolwiek zmieniłem mostek na uchylny i jest on lekko podniesiony w górę.

Jaka największa średnica opony wejdzie do tego roweru ? Tylko 28 czy i może 30 tez ?

 

pozdrawiam

Maciej

PS - nie da rady pisac na priv - nie przyjmuje system forum

Opublikowano

Poziomica ma uciskać mniej więcej tak jak siodełko. Przedziałowi 88-90 cm odpowiada rama 59 cm. Jeśli jednak 91 cm to pasować będzie rama 61 cm. Dla porównania mam 183 cm, przekrok 87,5 i jeżdżę na ramie 57 cm. Maksymalna opona to 28 mm. Szersze opony można zamontować tylko w najnowszych, karbonowych ramach X-LITE oraz uniwersalnym Backroad.

 

Opublikowano

Jestem zdania, że lepiej poszukać fajnej ramy i samemu złożyć rower. Można to zrobić o wiele taniej niż kupować gotowca. Oprócz ramy używki, cały osprzęt mamy kompletnie nowy.

Szybko licząc: grupa Shimano 105 ok 1700 + fajne kompletne koła 1800 + siodełko, kierownica, mostek, owijka, pedały ok 700 = 4200 + rama 1800 np. https://www.olx.pl/oferta/rama-szosowa-karbonowa-cannondale-six-evo-rozmiar-54-cm-CID767-IDygId2.html#2cc7d06ca3 razem 6000 zł a tutaj ten sam na Shimano Tiagra za ile? https://www.cyclestore.com.pl/cannondale_supersix_evo_carbon_shimano_tiagra_road_bike_2019-ID_75572?c=PLN&gclid=Cj0KCQiAtvPjBRDPARIsAJfZz0pBfrvJXkyF2t6fum_rGGoV7y-FlzY15LZH2BcCta0NMdT5hUK2IZ4aAphCEALw_wcB proszę mnie poprawić jeżeli coś źle obliczyłem lub się mylę w podejściu do sprawy. To jest tylko prosty przykład.

Opublikowano (edytowane)

Większość ludzi tu pytających jest nowa w rowery, a ty im proponujesz kupowanie używanej ramy i składanie roweru - 👏

A nawet jak ktoś się zna, to może nie potrafić albo nie mieć czasu na bawienie się w składanie.

Edytowane przez nctrns
Opublikowano
29 minut temu, nctrns napisał:

Większość ludzi tu pytających jest nowa w rowery, a ty im proponujesz kupowanie używanej ramy i składanie roweru - 👏

A nawet jak ktoś się zna, to może nie potrafić albo nie mieć czasu na bawienie się w składanie.

żałożyć dętki i opony na felgi, przykręcić kasete, klamkomanetki na kierownice i owinąć owijką oraz zaciski hamulcowe i przerzutki  to chyba nie żadna filozofia wszystko jest na pojedyńczych śrubkach max ze 3 godz. roboty  a za resztę tzn. korba,łańcuch i linki plus rególacja wszystkiego to ile? 200 zł w serwisie.

Opublikowano

Serwisy biorą 200-300 pln za złożenie ale trzeba trochę też coś wiedzieć o częściach przed zakupem :)

Opublikowano
4 minuty temu, drozda napisał:

Serwisy biorą 200-300 pln za złożenie ale trzeba trochę też coś wiedzieć o częściach przed zakupem :)

Oczywiście masz rację. Ale jeżeli ktoś podchodzi w miarę profesjonalnie do tematu to według mnie przyjemnością jest czytanie bądź oglądanie filmików np. na yt. Znajdziesz opinie, testy, porównania osprzętu, a także jak złożyć poszczególne elementy. Ja górala kupowałem gotowego ale przy szosie tak się wkręciłem, że to co umiałem zrobiłem sam i mam mega satysfakcję,  kiedy śmigam na mojej szosie.

Opublikowano

Zgoda ja swój rower upgradowalem z Tourneya 7 do grupy 11. W dodatku po drodze wymieniłem widelec na karbonowy. Ale wcześniej się doktoryzowalem ze średnic rur sterowych,  szerokości bębeneków, rodzajów supportów i średnic obejm montażowych :) 

Opublikowano

Mnie jako kompletnemu laikowi zajęło trochę czasu szukanie odpowiedniego wkładu supportu, na początku nie zwróciłem uwagi na zamówienie kół z odpowiednim bębenkiem na kasete shimano 11 oraz długość wózka tylnej przerzutki przy kasecie 11-32.

Opublikowano
3 godziny temu, pawel-siwy napisał:

Szybko licząc: grupa Shimano 105 ok 1700 + fajne kompletne koła 1800 + siodełko, kierownica, mostek, owijka, pedały ok 700 = 4200 + rama 1800 np. https://www.olx.pl/oferta/rama-szosowa-karbonowa-cannondale-six-evo-rozmiar-54-cm-CID767-IDygId2.html#2cc7d06ca3 razem 6000 zł a tutaj ten sam na Shimano Tiagra za ile? https://www.cyclestore.com.pl/cannondale_supersix_evo_carbon_shimano_tiagra_road_bike_2019-ID_75572?c=PLN&gclid=Cj0KCQiAtvPjBRDPARIsAJfZz0pBfrvJXkyF2t6fum_rGGoV7y-FlzY15LZH2BcCta0NMdT5hUK2IZ4aAphCEALw_wcB proszę mnie poprawić jeżeli coś źle obliczyłem lub się mylę w podejściu do sprawy. To jest tylko prosty przykład.

Czy właśnie napisałeś, że czteroletnia, używana rama carbonowa to to samo co nowa z gwarancją?

 

Opublikowano
Godzinę temu, SzpiceR napisał:

Czy właśnie napisałeś, że czteroletnia, używana rama carbonowa to to samo co nowa z gwarancją?

 

Nic takiego nie napisałem. Jestem zdania, że procent rowerów nowych , które wracają do renomowanego producenta na gwarancji z powodu uszkodzeń ramy przy właściwym użytkowaniu jest bardzo mały. Może jest ktoś kto uczestniczy w tym temacie i oddawał ramę na gwarancji?

Opublikowano

Sculturę 400 bym odpuścił, skoro możesz wziąć karbon. Kross ma markowe koła, kierownicę, mostek i sztycę, za co plus. Do Meridy osobiście mam większe zaufanie. Oprócz tego oferuje lżejsze przełożenia. Jeśli nie masz mocnej nogi i/lub mieszkasz w górzystym terenie, to zdecydowany plus. 

Opublikowano

@nctrns

Dzięki za opinie :) Zastanowię się nad tą meridą ;)

Opublikowano
W dniu 4.03.2019 o 22:24, SmykX napisał:

Witam,

Przymierzam się do zmiany roweru. Nie ukrywam dostałem ciekawą propozycję kupna Kross Vento 7.0Merida Scultura 4000 lub Merida Scultura Disc 400 w podobnych cenach. Rowery nowe w sklepie. Tylko mam dylemat który wybrać.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszystkie rady.

Nic nie napisales o swoich gabarytach ...napewno bylo by latwiej cos znalesc ...

Opublikowano

mam taki dylemat w kwestii ramy AL czy Carbon i dlaczego.

Z punktu ceny AL tańsze. Z punktu wagi - różnie. Np Rose SL 105 Disc na AL 8,5 kg a Cannondale Synapse Carbon 105 Disc ok 9,0 kg .

Zresztą przy mojej wadze 100 kg +/- 2 kg chyba nie ma znaczenia.

Ramę Carbonowa łatwiej podobno uszkodzić .

Jest sens oglądać się za rowerem z rama Carbonową ?

Opublikowano

Zawsze proponuję - jeśli kogoś stać - od razu pomyśleć o karbonie. Komfort jazdy jest po prostu wyższy. Najlepszy komfort w stosunku do ceny to rower na ramie karbonowej ze zwykłymi hamulcami. Waga 100 kg dla ramy nie powinna być problemem. Koła też zwykle znoszą wagę zestawu do 110-120 kg, 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...