Skocz do zawartości

5. Szosa / rower szosowy w cenie około 5000 - 7499 zł.


Canyon19
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez SzajBajk,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nasz znakomity, karbonowy gran fondo, który wygrywał większość testów porównawczych dostępny jest teraz za 1700 euro. Jeśli przekrok został zmierzony prawidłowo to odpowiednia będzie rama 55 cm z mostkiem 90 lub 100 mm (można go bezpłatnie wymienić do miesiąca po zakupie). W tym rozmiarze dostępne są tylko ramy czerwone. 

https://www.rosebikes.pl/team-gf-four-105-2673779?product_shape=lightning+orange%2Fdark+red%2Fgrey+ 

 

Opublikowano (edytowane)

Ale CZERWIEŃ ! Piekny rower ! Miałem pytanie ale już znalazłem hamulec hahahahaaaa! 

Edytowane przez carrera51
Opublikowano
Teraz, Łukasz_P napisał:

Masz pod ramą przy korbie. 

Już znalazłem hahahaaa. Dzięki :D

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Łukasz_P napisał:

Masz pod ramą przy korbie. 

Wow, faktycznie. Ale miejsce... Tam, to się dopiero muszą brudzić klocki. Gratuluję innowacyjności, ale przy jeździe w złej pogodzie to chyba szybko można przestać liczyć na hamowanie z tyłu...

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Myślę, że może być wręcz przeciwnie. Byłoby gorzej jakby koło się kręciło do tyłu. Wtedy syf byłby wyrzucany od dołu do góry. Przy jeździe do przodu syf przy standardowym miejscu leci pierw właśnie na szczęki, potem na tylny trójkąt, ale od góry. Dół ramy powinien być najbardziej czysty. 

Opublikowano

Bez przesady z tą innowacyjnoscią. Nawet w decathlonie macie takie rozwiązania. 

Opublikowano (edytowane)

Rozwiązanie z hamulcem pod suportem urodziło się przy okazji opracowywania tylnego trójkąta tak, by optymalnie tłumił drgania. Konstruktor doszedł do wniosku, że mostek łączący tylne widełki przeszkadzałby w ich pracy stąd hamulec powędrował pod suport (najsztywniejsze miejsce w ramie). Rama GF Four zapewnia bardzo wysoki komfort także dzięki slopingowi (sztyca pracuje na dłuższym odcinku). W tym modelu także po raz pierwszy zastosowaliśmy widelec wykonany ze 140 warstw karbonu, zapewniający świetną sztywność boczną oraz doskonale tłumiący drgania. Osiągnął znakomite wyniki w testach magazynu TOUR i wciąż plasuje się wśród najlepszych, seryjnie produkowanych widelców na świecie. GF Four wielokrotnie wygrywał testy porównawcze rowerów klasy gran fondo/endurance. 

Edytowane przez Rosebikes
powtórzenie wyrazów
Opublikowano
W dniu 21.12.2018 o 18:20, Nath_147 napisał:

Niektóre rowery jak np rondo ruut dają możliwość włożenia 2,1 cala ale już w rozmiarze koła 26 cali.

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
 

27,5 cali :) 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
1. Jeśli jeździsz po płaskim to dopłacanie do tarcz nie ma sensu. IMO przydadzą się w Alpach podczas deszczu - a zawodowy peleton daje radę na szczękach i karbonowych obręczach w każdych warunkach.
2. Jeśli masz zamiar jeździć do pracy to może warto pomyśleć o jakiś mocowaniach na bagażnik czy coś.
3. Mamy sezon wyprzedaży więc wydaje mi się, że nie ma sensu kupowania np. canyon'a, który cały czas jest w tej samej cenie. Porozglądaj się w ofertach sklepów i może trafi się coś fajnego w Twoim rozmiarze.
Nawet w PL da się coś trafić ale lepsze oferty będą zwykle w DE/UK
https://bikeatelier.pl/rowery-szosowe/40179-rower-merida-scultura-5000-2017.html
https://skleprowerowy.pl/szosowe/1768-rower-szosowy-trek-emonda-sl-5-601479677573.html
https://www.bikester.pl/haibike-affair-race-80-rower-szosowy-oliwkowy-851548.html
No właśnie jeszcze się porozgladam w ofertach. Bardzo dobra cena kolego tego Treka Emondy co podałeś linka. Tylko nie wiem czy nie za duża dla mnie? Czy nie lepszy przy wzroscie 172 i przekrok 81 cm byłby rozmiar 52 ? Ma ktoś może z forumowiczów Emonde i podobne gabaryty jak ja bo czytałem że Trek zawyża rozmiary w tej swojej tabelce. Prawda to?

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Trek ma zawyzona rozmiarowke jesli chodzi o inne marki rowerow szosowych,wedlug tabel to bedzie idealny rower na Twoj wzrost  .... 54 idealnie odpowiada 167-174 a  noga 78-82 
 
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda/émonda-sl-5/p/21512/  Na dole masz rozmiarowke 
Wiem kolego widzielem ta rozmiarowke tylko że czytałem na forum że właśnie zawyżona i wychodzi z rozmiarówki 54 a w rzeczywistości lepiej wziąść 52. Dlatego może ktoś ma taki rowerek i chętnie by się podzieli na jakim rozmiarze śmiga i ile ma wzrostu żeby porównać.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 29.12.2018 o 09:27, nctrns napisał:

Zalinkowałbyś chociaż ;)

https://hopcycling.pl/btwin-ultra-740-cf/

(tak w ogóle to polecam Hop Cycling, świetny blog)

 

W dniu 29.12.2018 o 09:45, orzecho napisał:

Dzięki za artykuł. Przeczytałem jednak zdania nie zmienię. Btwina nie kupię emoji6.png

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
 

Jesus, lektura mega, zagłębiłem się w parametry i powiem tak.... ja pier.... wspaniała maszyna. 

Btwin niestety będzie zawsze kojarzony z najtańszym sprzętem z marketu mimo iż jest całkiem całkiem, a większość ceny generuje tak na prawdę za pomocą skrajnie korzystnych cen części przy tak ogromnych zamówieniach u dostawców części. Można rozwiązać ten problem tworząc coś jak MG, które jest tak na prawdę Roverem....

 

Opublikowano

Hej mam dylemat.

Chciałbym kupić szosę tak do 7k, mam 190cm wzrostu 83kg i przekrok 90cm, interesuje mnie:

https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2019/endurace-cf-7-0.html

albo, znalezłem w promocji taki o to rower:

https://www.rosebikes.pl/rose-pro-cgf-ultegra-bike-now-2660648?product_shape=shiny-UD-carbon%2Fred&article_size=59cm

i właśnie nie wiem który, waszym zdaniem którego brać Rose ma lepszy osprzęt ale nie wiem z czym to się je

Opublikowano
16 godzin temu, animex1997 napisał:

Rose ma lepszy osprzęt ale nie wiem z czym to się je

Rose ma też korbę kompaktową czyli tarcze 50/34 a Canyon ma 52/36, nie znam kół rose ale nie powinny być gorsze od tych w canyonie.. Druga sprawą to rose jest rowerem typu endurance a canyon endurace, czyli na tym drugim bedziesz miał moźliwość jeździc w pozycji sportowej, a na  rose pojeździsz w pozycji bardziej komfortowej. Jeżeli lubisz się ścigać bierz canyona, jesli jeździsz rekreacyjnie i wolisz większy komfort bierz rose. Napęd z czasem i tak się zmienia, podstawa to rama.

Opublikowano
Godzinę temu, rodszyld69 napisał:

Druga sprawą to rose jest rowerem typu endurance a canyon endurace, czyli na tym drugim bedziesz miał moźliwość jeździc w pozycji sportowej, a na  rose pojeździsz w pozycji bardziej komfortowej. Jeżeli lubisz się ścigać bierz canyona, jesli jeździsz rekreacyjnie i wolisz większy komfort bierz rose.

Większych głupot jeszcze dzisiaj nie czytałem, ale jeszcze jest przed południem więc może ktoś przebije.

Popatrz na geometrię w porównywalnych rozmiarach a później pisz.

 

A co do temu - bierz co chcesz, obydwa są spoko a rower musi się podobać. Osprzęt oczywiście lepszy w rose - ten rozmiar 59 może być minimalnie za mały ale najwyżej sobie pokombinujesz z dłuższym mostkiem.

Opublikowano

A jak z ramą która lepsza? Czy porównywalne?  Nigdy nie miałem karbonu, moja stara szosa jest alu i na starej 105, jeszcze biegi ma na " rurze"

Opublikowano

Każda rama ma lepsze i gorsze cechy, jedna jest sztywniejsza, inna lepiej tłumi drgania ale specjalnych porównań nikt nigdy nie robi. Zresztą żaden producent nie będzie szczegółowo opisywał zastosowanych technologii. 

Zastanów się jeszcze czy w ogóle ten karbon jest Ci potrzebny. 

 

Opublikowano

Widziałem ten odcinek, ale i tak chce karbon. A ty co byś wybrał z tych dwóch rowerów?

Opublikowano
Moderowany przez zibi:

W tym temacie będziemy rozmawiać o rowerach szosowych w kwocie 5000 - 7499 PLN. 
Jeśli szukasz roweru w tym przedziale cenowym bardzo proszę o nie zakładanie osobnych tematów tylko dopisywanie się do tego wątku.

Witajcie,

po 2 latach ujeżdżania starego Tribana 500 (2014) postanowiłem pójść krok dalej i zainwestować w coś nowego. Generalnie mam pewne typy, chociaż jeszcze trochę to wszystko ewoluuje ale na teraz wygląda to tak:

Rose Pro Sl na osprzęcie 105

https://www.rosebikes.pl/rose-pro-sl-105-2672333?product_shape=Mandarin-Red%2FBlack&article_size=57cm-28

i alternatywnie

Merida Scultura 400, również 105

https://www.rowerymerida.pl/produkt1712/scultura-400-rower-merida.html

Przez pewien czas brałem też pod uwagę Canyona Endurace AL 7.0 ale geometria jest w nim za mało race a za dużo endu ;) W prawdopodobnie moim rozmiarze główka ramy w tym Canyonie ma 190 mm, a obecnie w Tribanie mam 165 (oczywiście plus 2 podkładki). Więc Canyona odpuszczam.

I wszystko byłoby prostsze gdybym nie zobaczył to coś:

Giant TCR SL 1, 105 ale hamulce Tektro

https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-sl-1-2019

Naprawdę bardzo podoba mi się ten Giant, nawet mogę przeboleć to hamulce Tektro, tym bardziej, że mam słabość do tej marki. Tylko teraz próbuje porównać geometrię tych rowerów do tego co mam obecnie w Tribanie, bo całkiem mi ona odpowiada. Niestety mam problem z ustaleniem dwóch parametrów: stack i reach dla mojego bajka, gdyż Decathlon oficjalnie podawał te wymiary począwszy od modelu 2016, który jednak różni się od 2014. Jedyne co mi się udało znaleźć to takie dane:

https://www.bikecad.ca/1430950847154

I w sumie byłoby to zbliżone do tego co próbowałem samodzielnie wymierzyć. Tylko zastanawia mnie ratio dla mojego Tribana, które w takim układzie wynosi 1,40, co by świadczyło o raczej agresywnej geometrii.

Biorąc pod uwagę, że Tribana mam w rozmiarze 57  https://geometrygeeks.bike/bike/b-twin-triban-500-2014/

a mój wzrost to 183, przekrok 86, zasięg ramion 180cm to czy dobrze kombinuje, że najbliższy temu co mam obecnie będzie Giant w rozmiarze ML?

Z góry dzięki za wszelkie pomocne głosy :)

 

Pozdr.

 

 

Opublikowano
24 minuty temu, organic napisał:

mój wzrost to 183, przekrok 86, zasięg ramion 180cm to czy dobrze kombinuje, że najbliższy temu co mam obecnie będzie Giant w rozmiarze ML?

Dobrze kombinujesz.

Jak giant ci się podoba i utargujesz parę stówek od ceny katalogowej, to bierz. Tylko kup lepsze klocki i można śmigać (same hamulce tektro często nie są złe, najczęściej przez wsuwki są złe opinie o hamowaniu).

Opublikowano

ROSE PRO SL rekomendowany rozmiar ramy to 57 cm. Geometria pomiędzy race, a endurance. 

Opublikowano

ROSE PRO CGF nie ma typowej geometrii endurance. To geometria gran fondo czyli szybkie przemierzanie długich dystansów z wygodną pozycją na siodle, w dolnym chwycie czyli jest to geometria trochę bardziej sportowa niż w większości modeli konkurencyjnych. 

 W modelu PRO CGF po wyjęciu podkładek pod mostek pozycja stanie się bardziej sportowa, a swego czasu nasz rower wygrywał testy porównawcze w magazynie TOUR za stosunek ceny do jakości (min za ramę, która doskonale tłumi drgania). 

Jednakże przy podanym wzroście i przekroku rama 59 cm będzie za mała. Odpowiednia byłaby rama 61 cm. 

W tym rozmiarze mamy model GF FOUR na najnowszej grupie Shimano 105:

https://www.rosebikes.pl/rose-team-gf-four-105-2673779?product_shape=Shiny-UD-Carbon%2FIron-Grey+&article_size=61cm 

 

Opublikowano

Zwróć uwagę że Giant ma aluminiową rurę sterową. 

Opublikowano
4 godziny temu, nctrns napisał:

Dobrze kombinujesz.

Jak giant ci się podoba i utargujesz parę stówek od ceny katalogowej, to bierz. Tylko kup lepsze klocki i można śmigać (same hamulce tektro często nie są złe, najczęściej przez wsuwki są złe opinie o hamowaniu).

O to się tak bardzo nie obawiam, w obecnym do Sory włożyłem klocki 105 i rower zaczął hamować ;)

 

40 minut temu, macko1 napisał:

Zwróć uwagę że Giant ma aluminiową rurę sterową. 

Gdzieś muszą być kompromisy, teraz też tak mam. Tylko czy to aż taka duża różnica?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...