WojtekWojtek Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Co zlego jest z kolami z Vento 4.0? Oprocz tego, ze oczywiscie nie sa to wylajtowane kola dla scigaczy? Odnośnik do komentarza
Argi Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 1 godzinę temu, WojtekWojtek napisał: Co zlego jest z kolami z Vento 4.0? Oprocz tego, ze oczywiscie nie sa to wylajtowane kola dla scigaczy? Nic. Miałem takie, mój kolega ma w Vento 3.0. I moje jeździły i jego jeżdżą. Kwestia gustu, ale wg mnie są paskudne Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 nie znam się, ale z tego co mi mówili w sklepach koła kross vento 3-4 złożone są na słabych podzespołach i będą słabsze od podstawowych kół firmy Macic założonych do Tribana 540 Odnośnik do komentarza
cieq Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 To chyba są dwa takie same tematy... Odnośnik do komentarza
cieq Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) Na temat fabrycznych kół nie mogę wiele napisać bo mam Vento 4.0 od niedawna. Nie ma jakiejś lipy jeżeli chodzi o podzespoły, obie piasty są Tiagry a obręcze Alexrims - zestaw wytrzymały, ale przez to ciężki. Jak pisałem wcześniej, koła zawsze możesz zmienić jeżeli będziesz miał taką potrzebę a fabryczne sprzedać. Edytowane 25 Września 2018 przez cieq Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Cześć Łukasz. 2 lata przejeździłem na Tribanie 520 więc mogę Ci coś podpowiedzieć. Mam 178cm wzrostu i też wahałem się między M i L, na jazdach próbnych na obu czułem się dobrze. Ja wybrałem M ale przy twoim wzroście brałbym L. Aksiumy mają reputację trwałych i mocnych ale jednocześnie bębenki w tanich Mavicach już opinie mają nienajlepsze. Grupa 105 jest super, ale w 540 nie jest kompletna, gorsza korba i hamulce. Moim zdaniem największą wadą Tribana są hamulce long caliper, na płaskim może nie tragiczne ale jak pojedziesz kiedyś w górki zrozumiesz o co chodzi. Kolejny temat to przełożenia, dla słabszego amatora na start dobry jest compact a w górach dodatkowo docenisz kasetę 11-32. W 540 są twardsze przełożenia ale jak masz mocną nogę to nie wada. Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) A ile masz wzrostu i przekroku?jaki rozmiar Centa wg Ciebie dla mnie był by ok...cholera to Bento też ciekawa opcja tym bardziej że przez neta za ok 3tysiące idzie kupic Edytowane 25 Września 2018 przez lvkasz Odnośnik do komentarza
cieq Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) 175 cm i 84 cm, wybrałem M-kę. Na Twoim miejscu przymierzyłbym się do L-ki. W Krossach górna rura w M-ce jest niemal tak długa jak w L-kach innych producentów i trzeba brać to pod uwagę (ja nie do końca tak zrobiłem). W razie czego można pokombinować z długościami mostka +/- 10-20 mm. W linku masz zestawienie piast Shimano, wygląda na to że Tiagra 4700 jest identyko konstrukcyjnie jak 105 5800 (105 będą pewnie nieco lżejsze): https://kastor-bike.pl/Piasta-tylna-Shimano-FH-RS400-10-11rz-32H-czarna Edytowane 25 Września 2018 przez cieq Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 a siodełko w Vento 4???? z informacji dostępnych w necie wynika,że jest niewygodne i kiepskiej jakości czy to prawda? PS. Cieq jestem amatorem i takim zostanę - jeśli kupię już nowy rower (3,5 tyś to dla mnie dużo) to nie mam zamiaru w NOWYM od razu coś modyfikować poprzez zakup kół wartych 1/2 bądź mniej wartości roweru. Szukam bikea który z fabrycznymi podzespołami posłuży mi kilkanaście lat. Odnośnik do komentarza
cieq Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) Opinie na temat siodełka są podzielone bo każda "dupa" jest inna Jestem w trakcie testów, ale prawdopodobnie pójdzie do zmiany... Też jestem amatorem, jeżdżę na MTB, szukałem nowej szosy za 3000 - 3500 zł dla urozmaicenia treningów. Edytowane 25 Września 2018 przez cieq Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 A może dozbierać do np. Rose pro sl? Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Rose trochę droższa jest...ale nawet gdybym uciułał różnicę, to i tak już nie ma dostępnego mojego rozmiaru. Zostały tylko większe a używki nie chce. ComaR ogólnie jesteś zadowolony ze swojego Triban 520?? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Rose pro sl zaraz będą bo właśnie weszły w nowym malowaniu i ze 105 r7000. Triban 520 to była moja pierwsza szosa, trochę na próbę czy wogóle się wkręcę w jazdę po asfaltach. Po 2 latach wiedziałem już więcej i mogłem wybierać bardziej świadomie. Preferuję dłuższe trasy z reguły między 100 a 200 km oraz geometrię endurance. Od roku jeżdżę na Rose Xeon TeamGF na 105. W porównaniu z Tribanem rama i widelec są o wiele wygodniejsze, w tribanie założyłem podkładki żelowe pod owijkę a w rose na tych samych oponach jeżdżę bez rękawiczek. W tribanie najsłabsze były hamulce, zmiana okładzin oraz linek i pancerzy trochę poprawiła ale do 105 nie ma nawet porównania. Na szosie 100 zakrętów czuć różnicę. Na minus Rose to położenie tylnego hamulca i miejsce na opony 25 mm, realne 28mm pozostawia może 1-2mm wolnego miejsca. Odnośnik do komentarza
cieq Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Prośba do moderatorów o scalenie tematów, są dwa takie same w dwóch różnych działach... Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 ciekawe ile ta nowa Rosa pro sl będzie kosztować...może nie byłaby to zła alternetywa Odnośnik do komentarza
Łukasz_P Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Są już nowe modele i pełna rozmiarówka. Cena bez zmian 1099 + 32 EUR. Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Właśnie również proszę o scalenie moich dwóch postów. Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Faktycznie...rower fajny, ale czy jest sens aż tyle kasy wykładać..4800 zł ponad, poza tym brak przedstawiciela w Polsce - pewnie schody w przypadku realizacji gwarancji..Gdybym miał tyle wyłożyć (pisze czysto teoretycznie) nie wiem czy nie kupiłbym Author Aura 55. Daleki jestem od kupna roweru z uwagi na markę, ale przy zbliżonych parametrach, cenie mamy rower markowy z przedstawicielem w Polsce Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Ale tu masz gorsze hamulce i korbę za 400 pln więcej. Prawda jest taka, że ruszają wyprzedaże i można znaleźć dobre okazje, a najbardziej opłaca się kupić rower używany, czasami ludzie po sezonie zmieniają sprzęt na lepszy i znaleźć można rower na gwarancji w dobrej cenie. Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 2 godziny temu, lvkasz napisał: Właśnie również proszę o scalenie moich dwóch postów. Podaj link do drugiego wątku. Ma przyszłość, zgłoś swój wątek i w zgłoszeniu poproś o scalenie - będzie to dla mnie bardziej widoczne Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 wyżej link to były moje pierwsze posty, stąd to zamieszanie:) Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 22 godziny temu, lvkasz napisał: wyżej link to były moje pierwsze posty, stąd to zamieszanie:) Zrobione Odnośnik do komentarza
Andrew1985 Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 Lvkasz i co zakupiłeś szosę ?? Odnośnik do komentarza
lvkasz Opublikowano 18 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2018 Tak zakupiłem w bardzo dobrym stanie używaną Meridę Reacto 500:) Odnośnik do komentarza
AdalbertFreeman Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 (edytowane) Ja mam Tribana 540 przy wzroscie 177 rozmiar M. I jest super, ważę okolo 86 kg z tym ze trenuje triatlon i mniej brzucha wiecej w rozbudowny jestem w innych partiach. Jendak pozycja w dolnym chwycie jest niewygodna dla mnie. Pozycja w chwycie górnym jest wystarczająco niska, a zarazem wygodna. W rowerku wymienilem sztyce na karbonową, siodelko od Speca, łancuch grupowy 105, hamulce 105 (opisalem w innym wątku, bo nie pasuja tak z pudełka), pedały grupowe 105, być może wymienię jeszcze korbę. Jednak za taka kasę nawet jesli doliczyć te wydatki to jest genialnie. Wielu i trochę mnie razi ten rodowód Decatlona, jednak jak obiektywnie zerkniemy na rower to w tym przedziale cenowym nie ma konkurencji. Był kilka lat temu Huragan na 105 ale też z niego się szybko wycofano. Zawsze potem mogę wymienić rame na carbon nawet ta z Decatlonu mi sie podba, a cały osprzęt mam na wystarczajacym poziomie. Tak tylko dodam, że jak wielu narzeka na hamulce. Wymiana obecnie na 105 z grupy 5800 mnie osztowala 240 zl za oba. to nie jest kwota chyba zbyt wysoka na takie usprawnienie, a koszt roweru nie wzrasta dramatycznie. Edytowane 13 Stycznia 2019 przez AdalbertFreeman 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się