Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. leonid113

    Kross Trans Hybrid 1.0 522W

    Witam. Zakupiłem rower Trans Hybrid 1.0 522W (z tym akumulatorem na ramie) chyba 1 wersja elektryka. Nadszedł czas na zmiany oprzyrządowania bo trochę się zużyły. W związku z tym mam pytanie techniczne, czy z tyłu da się zamontować kaseta Shimano CS-M4100-10 11-42T lub 11-46T w tej chwili jest CS-HG31-8. Chodzi mi o to czy zmieści się na osi nie hacząc o szprychy lu silnik po założeniu łańcucha?. Resztę wiem że trzeba też pozmieniać do tej kasety. Druga sprawa to czy zmiana suportu jest możliwa z BB-UN300 na kwadrat która jest zamontowana na SM-BB52 HOLLOWTECH II 68/73mm. Może ktoś z kolegów przerabiał taki rower i coś mi podpowie. Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam.
  3. Ostatni tydzień
  4. Aholina

    Tacx flux s i sztywna oś

    Cześć , czy możesz mi podpowiedzieć jak podłączyłeś rower do Tack flux s ze sztywną osią ? Ja wymieniłam rower na nowy i mam problem … bo w bębenku gdzie przechodzi oś jest nagwintowana ośka z małym przelotem …. Nie włożę tam sztywnej osi i kompletnie nie wiem jak podłączyć mój rower z trenazerem ! Help
  5. Wcześniejsza
  6. Grz_Bo

    MTB - Park Krajobrazowy Góry Radunia

    Mgliste enduro 15.11.2025 Zaciskam zęby, a mróz wgryza się w skórę. Ślęża otulona gęstą mgłą, niczym sceneria z "Twin Peaks", gdzie konary drzew jak upiorne ręce wystają z mlecznej zasłony. Zjazd po kamienistym szlaku to czysta endurofina. Rower pulsuje pode mną, omijam mokre głazy i zdradliwe liście. Mój rower, zwinny jak wilk, raz po raz znika i pojawia się w welonie mgły. ​Nagle, światło zaczęło przygasać, dzień skłaniał się ku końcowi. Musiałem włączyć światło, którego snop przecinał mgłę, ukazując wirujące drobinki deszczu. Czułem, że przekroczyłem pewną granicę, wszedłem do miejsca, gdzie zasady logiki ulegają rozmyciu, niczym Agent Cooper w Twin Peaks. ​Kontynuowałem jazdę, z sercem bijącym rytmem enduro. Mgła, wilgoć, korzenie i kamienie – wszystko to tworzyło symfonię dzikości. Pomimo tajemniczego blasku w oddali i szeptów lasu, czułem tylko czystą, niczym nieskrępowaną radość. To był świetny dzień, pełen adrenaliny i tajemnic, dzień, w którym Ślęża objawiła mi swoją magnetyczną siłę, pozostawiając chęć powrotu, tak jak finał "Twin Peaks". https://www.facebook.com/share/r/17TY6gUshj/ _______________ Pozdrawiam Grzegorz
  7. Bez dwóch zdań to była najpiękniejsza trasa jaką w życiu przejechałem i jednocześnie jedno z moich rowerowych marzeń. Pogoda dopisała, więc było co oglądać. Zapraszam na 90 km i 3224 m przewyższenia gdzie zobaczycie Passo Giau, Passo Fedaia, Passo Sella i Passo Gardena (Sellaronda). Ostatni dzień wyprawy rowerowej z Polski do Włoch. Ten dzień przebiegał pod hasłem zjazdów, zjazdów i jeszcze raz zjazdów. Wszak opuszczaliśmy Dolomity i kierowaliśmy się już do Austrii, a dokładniej Lienzu, gdzie zakończyliśmy tę piękną przygodę. Smutek przeplatał się z radością. Z jednej strony rozpaczamy bo opuszczamy te piękne rejony, ale z drugiej, wracamy do domu, do naszych rodzin, za którymi tęsknimy. Passo Campolongo, Passo Farzalego, Passo Valparola i Furkelpass zaliczone. Było pięknie!
  8. trovao

    Accent Peak 27,5 - Black "XC" by Trovao

    Taka sytuacja ... https://www.olx.pl/d/oferta/accent-peak-27-5-s-slx-deore-dtswiss-CID767-ID18hqpZ.html?bs=olx_pro_listing&isPreviewActive=0&sliderIndex=9
  9. kitlazy

    Rozmiar ramy a wzrost ROSE CANNONDALE

    Witam. Polecam skorzystanie z fajnego narzędzia: fizmoo.com - proste, intuicyjne, darmowe:
  10. il.ek.tro

    Sprzedam:

    Do sprzedania mam: 1. Bluza rowerowa Mavic Road Hoodie (czarna, rozm. M) --- 150 zł OLX: https://www.olx.pl/d/1037722857/?bs=olx_pro_listing 2. Kurtka rowerowa Cube AM Midlayer Jacket - S --- 70 zł OLX: https://www.olx.pl/d/882764344/?bs=olx_pro_listing 3. Rękawice rowerowe zimowe Mavic Ksyrium Pro Thermo (S) --- 70 zł OLX: https://www.olx.pl/d/881985808/?bs=olx_pro_listing Ad.1. Oryginalna bluza rowerowa MAVIC ROAD HOODIE. Używana w bardzo dobrym stanie. Bez uszkodzeń, dziur, zmechaceń. Zamek sprawny. Czarna, rozmiar M. Szerokość pod pachami - 51 cm. Długość od szyji - 67 cm. Długość rękawa zewn. (od szyji) - 74 cm. Ad.2. Kurka rowerowa Cube AM Midlayer Jacket. Fajna, lekka, nie krępująca ruchów rowerowa kurtka środkowej warstwy. Używana, stan techniczny, wizualny i higieniczny - bardzo dobry (bez rozdarć, uszkodzeń, dziur, zmechaceń, plam; kompletne nie uszkodzone zamki, troki z zaciskami sprawne). Kolor: czarny + ciemnoszare wzorki Rozmiar: S Wymiary (fotki z wymiarami zrobione - pisz wiadomość to podeślę do podglądu): - szerokość pod pachami = 49 cm - długość przedniego zamka = 62 cm - długość rękawa od stójki = 81 cm Główne cechy: Płynnie działający zamek błyskawiczny z przodu można wygodnie umieścić w zakładce na górze pod brodą - nie powoduje nieprzyjemnego uszczypnięcia w szyje. Dużo miejsca do przechowywania niezbędnych rzeczy zapewniają dwie duże kieszenie, a elementy odblaskowe poprawiają bezpieczeństwo i widoczność w warunkach słabego oświetlenia. Regulowany dół i kołnierz ze sznurkiem ułatwiają znalezienie idealnego dopasowania. Ad.3. Mavic Ksyrium Pro Thermo - zimowe rękawice rowerowe, termiczne. Używane, w bardzo dobrym stanie wizualnym oraz higienicznym (bez rozdarć, przytarć, szwy całe i nieuszkodzone, wszystkie panele nie ponadrywane, na swoich miejscach, wyściółka wewnątrz nieuszkodzona, bez rozdarć, rzepy trzymają perfekt, gumki nadgarstkowe - sprawne :). Nie są sprane!! Kolor na zdjęciach wynika z sztucznego oświetlenia Rozmiar S - dla mniejszego zawodnika albo dziewczyn - p. rozmiarówka (na mnie jednak za małe ) Rozmiarówka rękawic Mavic (Gloves - Men) Size (int.) : S; Hand circumference (cm) : 19,8-20,6 (S) Bardzo fajnie skrojone i wygodne oraz ciepłe.
  11. Krstn

    Wymiana korby Gravel

    Zamówiłem zębatki 46/30 do korby FSA tempo adventure do Marin nicasio w którym ta korba miała pierwotnie 50/34, po zamontowaniu nowych zębatek 46/30 kiedy łańcuch znajduje się na małej zębatce 30t ociera o śruby zębatki zewnętrznej, jak u Ciebie wyglądają te śruby mocujące większą zębatkę ? Czy są ultra płaskie że nie ocierają o łańcuch ?
  12. Cześć, zawsze mnie zastanawiało ile ludzi jeżdżących amatorsko na rowerze zażywa betablockery. Dla tych, co nie wiedzą, to grupa leków na nadciśnienie, które oprócz obniżenia ciśnienia, powodują ograniczenie tętna. Efekt jest taki (przynajmniej u mnie), że nie jestem w stanie rozbujać swojego serca ponad 160-165 bpm, choćbym wypluł płuca. Dlatego założyłem na Strava klub "Betablocker Riders". Jeśli znajdują się tu jacyś kolarze z podobnym problemem, zapraszam do dołączenia: https://www.strava.com/clubs/betablocker-riders
  13. Udało mi się ogarnąć temat. Tak jak przypuszczałem, nie była to kwestia przerzutki, tylko osi suportu. Ktoś wcześniej grzebał przy tym rowerze i prawdopodobnie zmienił korbę, nie wymieniając osi suportu na odpowiednią i przez to korba była wysunięta dalej niż powinna być, przez co "brakowało zakresu" w przerzutce. Trochę się na męczyłem, ale problem rozwiązany. Może komuś w przyszłości przydarzdza się moje odkrycia.
  14. Cześć, Jestem Łukasz, odkąd założyłem rodzinę jeżdżę rekreacyjnie na szosie, czyli już 7 lat. Jak dotąd mój rower wymagał podstawowego serwisu i jestem z niego bardzo zadowolony. To moja pierwsza w życiu szosa i od razu pokochałem ten rodzaj roweru. Od dzieciństwa jeździłem na MTB. W tym roku jednak miały miejsce dwa zdarzenia na skutek których koła uległy uszkodzeniom: 1) Przednie koło uległo deformacji podczas wielogodzinnego transportu i lekko bije podczas hamowania. Koło zostało oddane do centrowania jednak po dwóch miesiącach problem wrócił. Serwisant stwierdził, że udało się wycentrować koło, ale nie idealnie bo wykrzywienie jest w miejscu gdzie nie ma szprych. 2) Tyle koło ma wyrwaną szprychę - nypel został wyrwany z obręczy. Zaliczyłem z synem kraksę i tak to się skończyło. Nie byłem z rowerem jeszcze na serwisie. Zastanawiam się, czy taka obręcz jest w ogóle naprawialna. Rozważam wymianę kół na nowe. Po tylu latach nowe koła to mogłaby być nowa jakość jazdy. Niestety nie posiadam wiedzy w zakresie części by samodzielnie dopasować najlepsze akcesoria. Posiłkowałem się chatem-gpt i oto co mi zaproponował: Koła DT Swiss P 1800 SPLINE 23 - Wheelset | Clincher | QR 100 | QR 130 - Shimano HG-EV PIRELLI P Zero Race Fabrycznie mój rower ma: - obręcze: Merida Expert SL pair - kaseta: Shimano 105 CS-5800-11 11-28 - opony: Maxxis Dolemites 25 zwijana Dajcie proszę znać co myślicie, czy warto się starać naprawić stare koła, czy zrobić uplift. Jeśli uplift jest słuszny to proszę o pomoc w weryfikacji czy wymienione komponenty będą pasować. Finalnie wymianę kół chcę zlecić w serwisie, ale części muszę pozamawiać. Koła: https://www.bike24.pl/produkty/843122?searchTerm=DT+Swiss+p Opony: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-pirelli-p-zero-race-colour-edition-pd35120/?v_Id=262600 Merida Sculutra 500 (2018): https://archiwum.rowerymerida.pl/produkt1549/scultura-500-rower-merida.html Serdecznie pozdrawiam, Łukasz
  15. Rozkład jazdy Podkarpacie i okolice na rok 2026. Są już pierwsze ogłoszenia. Czerwiec 2026 20 czerwca (sobota) - Gołcza (J-Labs Gołcza Race 27 czerwca (sobota) - Uście Gorlickie (Klasyk Beskidzki) Lipiec 2026 31.07 - 2.08 - Rzeszów (Rzeszów Bike Festival) Sierpień 2026 między 3 a 9 sierpnia - TDP Amatorów Lista będzie stale aktualizowana.
  16. arturchory

    jaki skok do traila?

    Raczej oszczędzałbym na zmianę roweru. Tym bardziej, że teraz używki można kupić w prawie złodziejskich cenach. Nie opłaca się wg mnie inwestować w Dartmoora bo zaraz będzie, że hamulce za słabe, że napęd nie ten, że tylny amor by się przydał. Bez sensu wg mnie.
  17. arturchory

    Trek Slash 9 gen6 AXS , spadający łańcuch.

    Trzeba sobie dorobić zagiętą blaszkę do górnego kółka od napinacza i już nie spada. Przynajmniej jeżeli chodzi o nowszą generację Slasha.
  18. Hej mam problem,zakupiłem bębenek do Elite suito żeby móc jeździć MTB a nie szosą podmieniłem skręcilem sztywną oś oczywiście z dodatkową tulejka pod sztywne osie ale rower chodzi na boki około centymetra czy ja coś muszę jeszcze dokupić czy robię coś żle Zdążyłem doczytać w necie i jeżeli dobrze rozumiem to chyba muszę kupić przejściówkę na oś 148 około 30zl a nie ta co jest w zestawie 142 jeżeli się mylę proszę o poradę co mam zakupic
  19. 3 część wycieczki rowerowej z Polski do Włoch. Dziś zaliczmy pierwszy poważny kontakt z Dolomitami! 3 godziny wspinaczki na Passo di Rioda i finisz w prestiżowej Cortinie d'Ampezzo. Ale to dopiero wstęp do ekipckich widoków, które już są niesamowite, a będzie tylko lepiej! Dziś zobaczycie przede wszystkim Passo di Rioda (Sella di Rioda) i Lago di Sauris.
  20. Mavis Dracula

    Co to za rama?

    Witam forumowiczów posiadam oto taką ramke, którą chcę z czasem "uruchomić" moje pytanie brzmi co to jest, jaki model/firma. numer seryjny nabity na rurze podsiodłowej przy montażu suportu (dół) numer ramy: AM02015345 napewno nie jest to Kross. Orange czy old GT proszę o wsparcie ludzi w wiedzy, zapodaje jedną fotę, mogę dosłać kolejne dotyczące detali
  21. Cześć. Pytanie do użytkowników grupy 70 i 90. Wszystko zrobiłem zgodnie z przewodnikiem SRAM. Długość łańcucha, regulacja naciągu przerzutki, regulacja linki. Przy redukcji na lżejsze biegi wszystko działa idealnie, ale przy zmianie po 1 biegu. Przy zmianie po 5 biegów, kiedy przerzutka jest na wysokości 3 zębatki i redukuję dalej dochodzi do kolizji górnego kółka przerzutki z największą zębatką. Można zmieniać: 12-7, 7-2, 2-1 lub każda inna konfiguracja do 3 i będzie OK. Jeżeli zmieniam jednym kliknięciem z 6,5,4,3 na 1 zawsze jest kolizja. Oczywiście z 2 na 1 jest OK, bo górne kółko przerzutki jest już wystarczająco odsunięte od kasety. Przy single click-u problemu nie ma ale jak manetka zmienia biegi po 5 to chciałbym z tego korzystać. Z resztą w terenie można przestać się pilnować. Oglądając różne filmy o tej grupie zauważyłem, że właśnie na 3 zębatce górne kółko przerzutki wydaje się być na pozycji kolizyjnej z największą zębatką przy próbie redukcji z 3 na 1. Problem można rozwiązać przez mocniejsze niż zalecane naciągnięcie przerzutki lub pozostawienie przerzutki w takiej pozycji jaka wychodzi z instrukcji i skrócenie łańcucha o 3 piny. Ja skorzystałem z drugiej opcji bo cały układ wygląda bardziej naturalnie. Problem rozwiązałem i wszystko działa idealnie, tylko zastanawia mnie czy u innych też układ ustawiony zgodnie z zaleceniami producenta działa źle?
  22. leonid113

    CROSS TRANS HYBRID 1.0 522WH 2022R

    Witam Wszystkich. Koledzy mam takie dwa rowerki jak w opisie i przyszedł już chyba czas na lekkie modernizacje. Z uwagi, że nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale wiele robię sam to chciałbym w nich zmienić przerzutki na jedną tarczę na korbie i nie wiem ile mogę z tyłu. Do wymiany również klamko manetki na osobne Hamulce i przerzutki. Jestem starszym użytkownikiem rowerków jeżdżę z żoną przeważnie turystycznie po bezdrożach Mazury/Bieszczady głownie po nieznanych okolicach. Na dzień dzisiejszy z tego co rozszyfrowałem to mam zamontowany standard: Klamkomanetki shimano EF505 Przerzutki RD-M3100 Alivio Hamulce BR-MT200 z żywicznymi klockami Kaseta Shimano CS-HG31-8 Kaseta wolnobiegu 11-32T Koronki 48T-38T-28T/170mm Tarcze 160 mm producent nieznany. Moje propozycje odnośnie osprzętu nowego z tymi samymi parametrami to: Manetka Shimano Altus SL-M315 prawa 8 rzędów Manetka Shimano Altus SL-M315 lewa 3 rzędy Hamulec tarczowy Shimano Alivio BL-MT401/BR-MT410 przód/tył Tarcza np. AVID G2 CleanSweep na 6 śrub fi 160 Odnośnie jednej zębatki na korbie to brak doświadczenia zdaję się na wasze propozycje i doświadczenie. Dziękuję bardzo jeżeli ktoś się zaangażuje w mój temat i poświęci trochę swojego czasu.
  23. Greg29

    Esker 6.0 czy Triban

    Trochę będą, tzn. jak torba jest ciężka to będzie je ugniatała i też może upośledzać ich pracę. Częstym rozwiązaniem tego problemu jest tzw. grzęda, tzn. dodatkowa rurka, przedłużenie kierownicy na której montuje się torbę w pewnym odsunięciu od linek. Takie coś:
  24. To sam sobie odpowiem. Opatuliłem KISa w taki wyrzeźbiony z pianki i trytytek futeralik. Odgłosy umilkły.
  25. Frank000

    Esker 6.0 czy Triban

    Tak chodzi mi o Eskera z 2x12. Wracając do linek to nasuwa mi się jeszcze pytanie. Czy linki na wierzchu nie będą problemem przy wrzuceniu jakiejś torby na kierownicę?
  26. RadekR

    Trek checkpoint sl 5 czy Canyon Grail CF SL 8

    Hej, jesteś pewny, że ten Grail ma koła 650b?
  27. Greg29

    Esker 6.0 czy Triban

    O którym Edkerze piszesz? O tym na 2025 rok? On ma też napęd 2x12, tak? Linki zchowane w rurze mają też swoje minusy bo komplikują i podrażają serwis a poza tum linki są bardziej pozaginane w tych stetach więc może to upośledzać ich pracę. Musisz się skupić na szczegółach i na wyglądzie, który Ci się lepiej podoba bo ogóły, czyli napęd, hamulce, sztywne osie, materiał ramy i widelca są takie same. Przejedź się też na obu. Triban ma na pewno gorsze koła i wąskie obręcze - 19 mm wrwnątrz. Nie wiem jakiej szerokości obręcze ma Esker, na pewno ma markowe, DT Swiss, ale szerokość nieznana i piasty też średnie, Shimano.
  28. Frank000

    Esker 6.0 czy Triban

    Cześć. Chciałbym kupić jakiegoś gravela w okolicach 5 000 PLN nawet z pewną "górką". Moje oczy się skupiają na Eskerze 6.0 oraz Tribanie na GRX 2x12. Esker przemawia do mnie linkami, które są schowane w rurze i nie szpecą przodu. Który wybór byłby rozsądniejszy według was? Może zupełnie jakaś inna konstrukcja? Dodam tylko, że interesuje mnie napęd z dwurzędowym blatem.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...