mgr

[Niedozwolony]Kellys Gate 50 vs. 90 (2018)

Rekomendowane odpowiedzi

mgr

Cześć!

Wciąż kluczę pomiędzy różnymi wyborami i lokalnymi okazjami :) 

Trafiłem właśnie na znanego (i chyba lubianego/popularnego?) Kellys'a Gate 50:

https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c564/gate-50-29-p53459

Znalazłem w lokalnym sklepie za 3,5 tys.

Pytanie do Was - czy rozważając taki rower już lepiej polować na Gate 90: https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c564/gate-90-29-p53489 (o ile bym go w ogóle dorwał)? Ewentualnie inaczej - czy można śmiało brać takiego Gate'a 50, ale szykować się na szybką zmianę któregoś z elementów bo coś zacznie wkrótce doskwierać lub wymiana przyniesie wymierne korzyści wagowe/funkcjonalne (hamulce, koła)?

Chciałbym mieć spokój na kilka najbliższych sezonów. Może ze 4x maraton MTB w przyszłym roku, na co dzień lasy, pola, doły i trochę asfaltu.

Jeszcze niedawno pytałem o fulla Scotta, później Gianta bo marzył mi się duży komfort, ale teraz udało mi się przejechać kilkoma innymi rowerami, w tym Gate 50 i jak dla mnie bardzo wygodny (rama M, 176 cm wzrostu), wszystko chodzi gładziutko, blokada amora z manetki, super przyspiesza, widać różnicę względem kół 26" i do tego "lekki" (lżejszy niż inne tej klasy, które dotychczas widziałem, za wyjątkiem karbonowego Treka ;)). Tylko hamulce wydawały się dosyć słabe (może wymagają regulacji lub dotarcia).

Budżet mam wyższy, ale moje ciągłe dywagacje w dużej mierze podyktowane są tym, że nie wiem czy jest sens wydawać na nowy rower dużo kasy (jak za fulla) skoro można sporo zaoszczędzić biorąc np. Gate'a i spożytkować resztę na masę innych rzeczy, chociażby niezbędne akcesoria.

Ps. Zastrzegam, że mogą paść z mojej strony jeszcze pytania o zupełnie inne rowery, jak coś znowu wypatrzę, za to jak już coś kupię to odwdzięczę się obszerną recenzją 😝

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Adam76
2 godziny temu, mgr napisał:

Trafiłem właśnie na znanego (i chyba lubianego/popularnego?) Kellys'a Gate 50:

https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c564/gate-50-29-p53459

Znalazłem w lokalnym sklepie za 3,5 tys.

 

Jeśli to nie tajemnica, gdzie znalazłeś Gate 50 za 3500 zł? W internecie można znaleźć ale większe rozmiary ram. Ja poszukuję rozmiar S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
mgr
Napisano (edytowane)

@Adam76  Mają tylko tę 1 sztukę w rozmiarze M...

Wracając do tematu tak sobie czytam i widzę, że w Gate 90 chwalą dobre koła. Recenzje znalezione w necie nie wskazują niby, że MAVIC CROSSRIDE 29 to jakiś cud techniki, ale pewnie sporo lepsze niż te w 50. Widzę natomiast, że koła Mavica są do kupienia (o ile dobrze znalazłem ;)) za 700 zł / oba. Tylko nadal nie wiem, czy kupując takiego Gate'a 50 jest sens na początku od cokolwiek razu modyfikować, a może warto wymienić te koła na inne (jakie?), a może taka wymiana pociąga za sobą szereg innych modyfikacji i traci to wówczas sens? :) Proszę o oświecenie mnie. Dzięki!

Edytowane przez mgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Yacko

Ile masz w przekroku ? Sprawdzałeś czy jest sporo luzu stojąc nad ramą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
mgr
3 godziny temu, Yacko napisał:

Ile masz w przekroku ? Sprawdzałeś czy jest sporo luzu stojąc nad ramą ?

Gdzieś posiałem metrówkę, ale jak rozumiem chodzi Ci o "nietypową" rozmiarówkę Kellysa. Z tego co kojarzę to stałem swobodnie nad ramą i miałem jeszcze trochę luzu. Mam dosyć długie kopyta ;) Rama wydawała się dobra, ale oczywiście pierwsze przymiarki są zazwyczaj na szybko, w amoku i człowiek musi na spokojnie sprawdzić wszystko raz jeszcze (co zamierzam zrobić :)).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Ares
21 godzin temu, mgr napisał:

Wracając do tematu tak sobie czytam i widzę, że w Gate 90 chwalą dobre koła. Recenzje znalezione w necie nie wskazują niby, że MAVIC CROSSRIDE 29 to jakiś cud techniki, ale pewnie sporo lepsze niż te w 50. Widzę natomiast, że koła Mavica są do kupienia (o ile dobrze znalazłem ;)) za 700 zł / oba. Tylko nadal nie wiem, czy kupując takiego Gate'a 50 jest sens na początku od cokolwiek razu modyfikować, a może warto wymienić te koła na inne (jakie?), a może taka wymiana pociąga za sobą szereg innych modyfikacji i traci to wówczas sens? :) Proszę o oświecenie mnie. Dzięki!

Zupełnie nie wnikając w typ, klasę roweru jaki chcesz kupić to nie kupuje się tanich kół systemowych jak choćby te Mavic. Kupuje się "normalne" koła lub zleca komuś złożenie. Nie dość, że w tych kołach są szajsowate piasty to jeszcze masz szprychy proste. Wpadnie Ci gdzieś patyk w lesie, uszkodzisz szprychę czy wyrwiesz i już masz kłopot. Bicie jest straszne bo tam jest tylko 24 szprychy i nie kupisz ich sobie ot tak w byle sklepie. Nie są też tanie. Takie koła są ładne i fajnie się prezentują ale na tym koniec ich zalet. Nowe koła to nowe piasty, nyple, szprychy, obręcz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
mgr

@Ares Dzięki! Pytanie zatem ile szykować na taki "dobry" zestaw kompletnych kół - jakiego rzędu to kwoty? Rozstrzał cenowy w sklepach gigantyczny, tylko przy jakiej kwocie można być już zadowolonym ze sprzętu - 1500 - 2000 zł? Wtedy taki Gate 50 wychodzi 5 - 5,5 tys... Tylko czy takie kombinacje z nowym rowerem mają sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Ares

W wymienionej kwocie da się złożyć, kupić naprawdę bardzo dobre koła. Czy to ma sens? Najpierw się rower kupuje i wtedy dywaguje bo tak teraz to czysto akademicka jest sprawa. Nie mniej Kellys słynie z lipnych kół w tym ma chorą manię wkładania zbyt wąskich obręczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.